הקטגוריה הפתוחה לטרנסג'נדריות בגביע העולם בשחייה בוטלה

הניסיון הראשון לשלב טרנסג'נדריות בתחרויות הסבב היוקרתי כשל, לאחר שלא נרשמו שחייניות כלל לאף אחד מהמשחים בקטגוריה. ייתכן כי ייעשה ניסיון נוסף בתחרויות המאסטרס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ביטול הקטגוריה בבריכה | צילום: Shutterstock

ביום שישי הקרוב יחל בברלין סבב גביע העולם בשחייה, במה שהיה אמור להיות אירוע היסטורי והתחרות הראשונה עם קטגוריה פתוחה לשחייניות טרנסג'נדריות. אלא שלאחר שלא נרשמה לקטגוריה הזו ולו שחיינית אחת, הקטגוריה בוטלה כליל, וסימן שאלה מרחף לגבי ההמשך.

לכתבות נוספות בנושא:
התאחדות האתלטיקה העולמית הכריעה: טרנסג'נדריות לא יוכלו להתחרות מול נשים
המשחה שכולם מצפים לו: כל מה שצריך לדעת על פורט2פורט
האמריקאים והאוסטרלים חוששים? שליטה סינית בבריכה במשחקי אסיה

תקציר הפרקים הקודמים: בעקבות עלייתה של השחיינית הטרנסג'נדרית ליה תומאס לכותרות וזכייתה באליפות המכללות בארה"ב, נדרשה התאחדות השחייה העולמית לסוגייה. ההחלטה שקיבלו הייתה לאסור על השתתפות נשים שעברו הליך לשינוי מין לאחר תחילת גיל ההתבגרות בתוך קטגוריית הנשים תוך בחינת האפשרות לאפשר להן להשתתף בצורה אחרת בתחרויות.

לפי ההסברים המקצועיים של ההתאחדות העולמית אז, עצם זה ששחיינית גדלה כגבר, עם רמות טסטוסטרון גבוהות, וכל התפתחות השלד והשרירים נעשו תחת רמות טסטוסטרון אלו, נותנת להן יתרון בלתי הוגן. במקרה של תומאס הדבר ניכר למרחוק, שכן היא שינתה את מינה רק בגיל 20, וההבדלים הפיזיים בינה לבין השחייניות האחרות נראו למרחוק – גובהה כ-1.85 מטר, מוטת הידיים שלה ארוכה וגם השרירים מפותחים באופן בולט מיוחד.

הבריכה בסבב גביע העולם לפני כמה שנים באיינדהובן | צילום: Joopjr, Wikimedia

לאחר כינוסה של ועדה ייעודית לנושא, הוחלט לפתוח קטגוריה שלישית, לצד גברים ונשים, שתיקרא Open, כלומר קטגוריה פתוחה לכל המגדרים בצעד אותו הגדירו "פרויקט פיילוט חלוצי". הניסיון הראשון לשימוש בקטגוריה הזו הוכרז כסבב גביע העולם הנוכחי, כשפתחו את ההרשמה לקטגוריה זו למשחי 50 ו-100 מטר בכל הסגנונות.

אלא שאתמול (שלישי) התקבלה ההודעה הרשמית בנושא: "לאחר סגירת ההרשמה בקטגוריה הפתוחה לגביע העולם בברלין 2023, התאחדות השחייה העולמית יכולה לאשר כי לא התקבלו הרשמות לאף משחה בקטגוריה זו". על אף שהניסיון לא צלח, בהתאחדות לא מתכוונים לזנוח את הנושא ומתעתדים לנסות שוב, ייתכן כי בתחרויות מאסטרס (לשחייניות ושחיינים מעל גיל 35).

הסבב העולמי כולל השנה שלוש תחרויות, כולן ביבשת אירופה – הראשונה בברלין בסוף השבוע הקרוב, השנייה שבוע לאחר מכן באתונה והשלישית בשבוע העוקב בבודפשט. רשימת השחייניות והשחיינים נוצצת במיוחד וכוללת כמה מהבכירים בעולם. גם לישראל תהיה נציגות בדמות אלופת אירופה אנסטסיה גורבנקו, ושיאן ישראל דניס לוקטב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג