המשחה שכולם מצפים לו: כל מה שצריך לדעת על פורט2פורט

המשחה השלישי של העונה בליגת המים הפתוחים של שוונג ייערך ב-20 באוקטובר בפעם ה-12 ויציג מסלולים נהדרים בין חופי תל אביב. כל מה שאתם צריכים לדעת - מלוח הזמנים, דרך המסלול ועד לפרסים - בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה פורט2פורט | צילום: צלמי שוונג

שני משחים כבר מאחורינו בעונת 2023 של ליגת המים הפתוחים של שוונג, Shvoong Aquatic League, ואחרי שהדרמנו מעט למשחה דולפין אשדוד והצפנו מעט למשחה עמק חפר, כעת מגיע המשחה שהוא המעוז של המרכז ותל אביב בפרט – משחה פורט2פורט המסורתי, שייערך ב-20 באוקטובר. כעת, קצת יותר משבועיים לפני, זמן מצוין לכל הפרטים שצריך לדעת לקראת אחד המשחים המהנים של השנה:

היסטוריה
זו תהיה השנה ה-12 בה נערך משחה פורט2פורט, או בתרגום חופשי "מנמל לנמל", מקור שמו של המשחה הוא כמובן במסלול השחייה שלו, כאשר המסלול הארוך יוצא מפאתי נמל יפו לפאתי נמל תל אביב והקצר מפאתי המרינה של ת"א לפאתי נמל ת"א.

לכתבות נוספות בנושא:
כבוד ענק: שני ישראלים ברשימת המשפיעים בעולם בשחייה במים פתוחים
כשהמים געשו משחיינים: צפו בסרטון הרשמי של משחה ואקוותלון עמק חפר
מפסיקים להתלבט, נכנסים לים: 5 טיפים לשחיינים מתחילים במים פתוחים

מה שהתחיל כמשחה ל"משוגעים לדבר" בלבד, אליו זינקו בשנה הראשונה כמה עשרות שחייניות ושחיינים בלבד, הפך בשנים האחרונות למשחה הגדול ביותר בישראל, אשר חצה את רף 1,000 המשתתפים ומציג לראווה את העוצמה שצבר ענף השחייה במים פתוחים בשנים האחרונות. שחייניות ושחיינים אולימפיים, שחייני נבחרת ישראל בעבר ובהווה ושחייני המאסטרס הבכירים של ישראל נוהגים לפקוד את המשחה ולהציג את יכולתם כתף אל כתף עם החובבים, מה שמוסיף נדבך מיוחד נוסף לשחייה (מתי פעם אחרונה נתתם כיף למתן רודיטי, גיא ברנע או גל נבו רגע לפני הזינוק?).

אליפות מכבי
בשנים האחרונות שיתוף הפעולה בין שוונג למרכז מכבי ישראל הוליד את הפיכתה של התחרות לאליפות מכבי במים פתוחים. המשמעות, פרט ליוקרה, היא גם פרסים כספיים נאים לשלושת הראשונים ולשלוש הראשונות במשחה הארוך בסך כולל של 3,500 ש"ח, כולל 1,000 ש"ח למנצחת ולמנצח במשחה. בשנה שעברה היו אלה שחייני נבחרת ישראל זיו כהן ועומר שורץ שקטפו את התואר ואת הפרס הגדול, ונותר להמתין ולראות מי יעשה זאת השנה

זיו כהן. אלוף השנה שעברה במשחה הארוך | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

המשחים
פורט2פורט מציע כמיטב המסורת שני משחים בהתאם לרמת השחייניות והשחיינים. המשחה הארוך הוא למרחק של 4.5 ק"מ ויוצא מחוף צ'ארלס קלור (עלמה ביץ'), והמשחה הקצר הוא למרחק של 1.8 ק"מ  ומוזנק מחוף גורדון, מהצד הדרומי של מרינה תל אביב. קו הסיום של שני המשחים, כמו גם נקודת הכינוס היא בחוף מציצים. למסלולים המלאים על המפה לחצו כאן.

לוח הזמנים
ההתכנסות בחוף מציצים תחל כבר מהשעה 5:45, עם חלוקת ערכות למשתתפות ולמשתתפים. שימו לב לקבועי הזמן החשובים (יש לעקוב באתר המשחה, כי ייתכנו שינויים בהתאם לתנאים ביום המשחה):
הסעה ראשונה לנקודת ההזנקה – 6:00
הסעה אחרונה למשחה הארוך – 7:00
הזנקת המשחה הארוך – 7:30
הסעה אחרונה למשחה הקצר – 7:30
הזנקת המשחה הקצר – 8:15
טקס סיום (משוער) – 10:00

פורט2פורט | צילום: צלמי שוונג

הליגה והמדליות
מדובר כאמור בתחרות הלישית שמקנה ניקוד ל-Aquatic League, ליגת המים הפתוחים של שוונג. שני המשחים מעניקים נקודות לליגה, הן לניקוד האישי והן לקבוצתי, כאשר את ההסבר המלא לגבי שיטת הניקוד לליגה, תוכלו למצוא כאן. מדליות יוענקו לשלושת הראשונים בכל קטגוריית גיל (את פירוט קטגוריות הגיל תוכלו למצוא כאן), כמו גם גביעים לשלושת הראשונים בדירוג הכללי. כמו כן, יוענקו גביעים בקטגוריית "מאסטרס פרו" במשחה הארוך – לגיל 35 ומעלה

המלצות תזונה ומים
ללא קשר למזג האוויר ותחזית הים, עצה חשובה במשחי המים הפתוחים, בפרט בים התיכון עתיר המלח, חשוב מאוד להגיע לזינוק בבוקר לאחר ששתיתם שתייה מרובה, כשההמלצה מדברת על לפחות 3 כוסות משקה במהלך הבוקר עד 30 דקות לפני הזינוק. בכל מקרה, בקבוקי מים יוצבו על הסירות והקיאקים שמלווים את המשחה לטובת שחייניות ושחיינים שיזדקקו לכך במהלכו. כמו כן, ג'לים יחולקו בעמדות החלוקה למקצה הארוך בלבד.

לפרטים נוספים ולהרשמה למשחה לחצו כאן

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עמי שחף הגיב:

    המשחה לא התקיים. מבקש החזר של התשלום.

    תודה

    עמי שחף טל. 0505487485

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג