מתחילים באשדוד: כל מה שצריך לדעת על ה-Aquatic League, ליגת המים הפתוחים של שוונג

משחה דולפין אשדוד שייערך ביום שישי הקרוב יהיה הראשון בסבב ה-Aquatic League, ליגת המים הפתוחים של שוונג, וזה הזמן לענות על כל השאלות הבוערות - אילו משחים נכללים בליגה, מהו מפתח הניקוד, איך עובדת התחרות הקבוצתית והאם מותר לשחות עם חליפות. כל התשובות בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה דולפין אשדוד. הראשון ברשימה | צילום: צלמי שוונג

אחרי שהתחממנו במשחה כף כרמל בשבוע שעבר, ה-Aquatic League, ליגת המים הפתוחים של שוונג, יוצאת לדרך באופן רשמי ביום שישי הקרוב עם משחה "דולפין" אשדוד, שיהיה המשחה התחרותי הראשון של העונה שנכלל בניקוד הליגה. רגע לפני, זה הזמן לענות על כל השאלות לגבי הניקוד בליגה – אילו תחרויות נחשבות, מה ההבדל בין המרחקים השונים ומהן קבוצות הגיל המשתתפות.

עדיין לא נרשמתם למשחה "דולפין" אשדוד? לחצו כאן ועשו זאת עכשיו

אילו משחים יש בליגה?
בליגה נספרים חמישה משחים – משחה דולפין אשדוד שייערך ביום שישי הקרוב, משחה עמק חפר שייערך ב-22 בספטמבר, וכן משחה תנינים, פורט2פורט ומשחה חדרה (תאריכים סופיים למקצה אלה יפורסמו בהקדם). שני משחי המים הפתוחים הנוספים של שוונג – גביע הים האדום ומשחה כף כרמל, לא נספרים בניקוד לליגה.

כל המקצים נחשבים לניקוד?
לא, בחלק מהמשחים ישנם מקצים קצרים עממיים שלא נחשבים לניקוד, ובכל מקרה תמיד המשחה הארוך יותר יקבל ניקוד רב יותר בליגה. אלו המרחקים שנכללים בליגה:
באשדוד: המשחים ל-4 ק"מ ול-2 ק"מ
משחה תנינים: המשחים ל-4.5 ק"מ, 3 ק"מ ו-1.5 ק"מ
משחה פורט2פורט: המשחים ל-4.5 ק"מ ו-1.8 ק"מ
משחה חדרה: המשחים ל-5 ק"מ, 3 ק"מ ו-1.5 ק"מ
משחה עמק חפר: המשחים ל-4.7 ק"מ, 2.5 ק"מ ו-1 ק"מ

משחה פורט2פורט | צילום: צלמי שוונג

מהן קטגוריות הגיל?
קטגוריית הגיל הצעירה ביותר לליגה היא עד גיל 20, ולאחר מכן כל עשר שנים (29-20, 39-30 וכן הלאה) זאת עד קטגוריית הגיל המבוגרת ביותר ל-80+.

מפתח הניקוד
לפניכם טבלת מפתח הניקוד לכל המשחים:

מקצה ארוך (4 ק"מ בדולפין, 4.5 ק"מ בפורט2פורט, 4.5 ק"מ בתנינים ו-5 ק"מ בחדרה ו- 4.7 ק"מ בעמק חפר) מקצה בינוני (2 ק"מ בדולפין, 1.8 ק"מ בפורט2פורט, 3 ק"מ בתנינים ו-2.5 ק"מ בחדרה ובעמק חפר) מקצה קצר (1.5 ק"מ בתנינים ,1.5 ק"מ בחדרה ו-1 ק"מ בעמק חפר)
מקום ראשון – 15 נק' מקום ראשון – 10 נק' מקום ראשון – 6 נק'
מקום שני – 12 נק' מקום שני – 8 נק' מקום שני – 4 נק'
מקום שלישי – 9 נק'  מקום שלישי – 6 נק' מקום שלישי – 2 נק'
מקום רביעי – 6 נק' מקום רביעי – 4 נק' מקום רביעי – 1 נק'
מקום חמישי – 3 נק' מקום חמישי – 2 נק'
מקום שישי – 2 נק' מקום שישי – 1 נק'

מה עם קטגוריה קבוצתית?
שחיין או שחיינית אשר ישחו תחת קבוצה/אגודה יצברו ניקוד גם לתחרות הקבוצתית, לפי אותו מפתח לעיל. הקבוצה עם הניקוד הכללי הגבוה ביותר לאחר חיבור כל התוצאות, תנצח בתחרות הקבוצתית של הליגה

שובר שוויון
במקרה של שוויון בין שני אגודות/שחיינים, מחברים את מספר הקילומטרים ששחה כל שחיין במסגרת אותן תחרויות שבהן הניקוד שלו/ה נספר. השחיין/נית או האגודה ששחו יותר קילומטרים לצבירת אותו ניקוד – מנצחים. אם נותר שוויון גם בשלב הזה, מחברים את התוצאות של מי ששווים בניקוד ובמרחק התחרותי ששחו. מי שיש לו/ה את הזמן המצטבר הנמוך יותר, גובר.

משחה תנינים | צילום: צלמי שוונג

מותרות חליפות מלאות?
לא, על מנת להבטיח תנאים שווים בין המתחרים, לשחיינים גברים לא תותר שחייה עם בגדי ים "מלאים". בגדי הים לגברים חייבים להיות עשויים מטקסטיל ולא לעבור מעל גובה הקורקבן ולא מתחת לגובה הברך. שחיין גבר שישחה עם בגד ים מלא, לא יוכל לצבור ניקוד בליגה.

מתי יוענקו הגביעים למנצחים?
כבכל שנה, גם הפעם נערוך בסיום הליגה אירוע חגיגי אליו יוזמנו כל השחייניות והשחיינים, ובו בין היתר גם יוענקו הגביעים לזוכים בקטגוריות השונות

שימו לב. הים מאלץ אותנו לשינויים מעת לעת. לפיכך, עשויים לחול שינויים גם במרחקי התחרות, ברשימת המשחים ובכלל בתקנון הליגה והניקוד. מוזמנים לעקוב אחר השינויים אם יהיו כאלה באתרי המשחים או כאן באתר שוונג. בהצלחה!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג