עשה היסטוריה: שחיין סקוטי השלים את אתגר שבעת האוקיינוסים בזמן שיא

אנדי דונלדסון בן ה-32, אחד משחייני המרתון האתגרי הטובים בעולם ומי שמדבר בפתיחות על היותו מתמודד נפש ועל הטיפול שלו באמצעות השחייה, השלים את האתגר תוך פחות משנה בזמן משוקלל מדהים של 63 שעות ו-2 דקות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנדי דונלדסון | צילום: אינסטגרם

שחיין המים הפתוחים אנדי דונלדסון נכנס בסוף השבוע לספרי ההיסטוריה של שחיית המרתון האתגרית. הסקוטי בן ה-32 הפך לשחיין ה-24 אי פעם שמסיים את אתגר שבעת האוקיינוסים (Oceans 7), אולם הדבר המדהים באמת הוא שאנדי השלים את האתגר כולו, תוך פחות משנה (334 יום ליתר דיוק – פרק הזמן הקצר אי פעם), ועשה זאת כשגם זמן השחייה שלו מהיר יותר מכל שחיין אחר בהיסטוריה, 63 שעות ו-2 דקות בשקלול שבעת המשחים.

לכתבות נוספות בנושא:
אחרי יותר מחודש: נמצאה גופתו של השחיין שנעלם במהלך חציית תעלת למאנש
צפו: כשאלופת ישראל בשחייה נקלעה למערבולת בים
לשחות 35 ק"מ ב-13 מעלות: אבישג קופמן טורק רוצה לעשות היסטוריה בתעלה הצפונית
היסטוריה: שחיין צרפתי השלים "צליחה משולשת" של תעלת קטלינה

אתגר שבעת האוקיינוסים הוא אחד האתגרים הקשים ביותר שיש לשחייה במים פתוחים להציע. הוא כולל שחייה בתעלה הצפונית בין אירלנד לסקוטלנד, במיצר קוק, בין האי הצפוני לאי הדרומי של ניו זילנד, בתעלת מולוקאי, בין האי אואהו לאי מולוקאי בהוואי, בתעלת למאנש בין צרפת לאנגליה, תעלת קטלינה בין האי סנטה קטלינה לדרום קליפורניה, מיצר צוגרו בין האי הונשו לאי הוקאידו ביפן ומיצר גיברלטר בין אירופה לאפריקה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Andy Donaldson (@andy.swimming)

מיצר צוגרו היה האתגר האחרון שהשלים דונלדסון ביום חמישי האחרון, כאשר עבר את המשחה למרחק של 19.5 ק"מ בזמן של 13:04:30 שעות. זה היה גם האתגר הקשה ביותר מתוך השבעה, עם תנאי ים קשים במיוחד, גלים גבוהים וזרמים חזקים. בארבע השעות הראשונות הוא השלים 10 ק"מ בלבד, כשהקצב הקבוע שלו בימים כתיקונם הוא 5 ק"מ לשעה. גם לקראת הסיום סבל מזרם חזק שגרם לו לסטות מהמסלול. הוא לא ויתר והצליח לסיים בשארית כוחותיו, כשבסיום המשחה פונה להתאוששות בבית החולים המקומי.

בסיום המשחה בחר דונלדסון להחמיא לשיאן הקודם בזמן המשוקלל, אטילה מאניוקי ההונגרי, ששיאו היה 64 שעות ו-36 דקות: "אני מוריד את הכובע בפני אטילה. המשחה האחרון הזה היה הקשה מכולם. לא חשבתי שאצליח לסיים, ובטח שלא לשבור את שיא הזמן המשוקלל שלו". מאניוקי עצמו היה מהראשונים לברך את דונלדסון: "אני גאה להיות השחיין השני הכי מהיר שהשלים את אתגר שבעת האוקינוסים אחרי אנדי. ברכותיי"!

סיפורו של דונלדסון הוא מעורר השראה במיוחד. עד לפני ארבע שנים עבד כרואה חשבון, אולם עזב את עבודתו ואת ביתו ויצא למסע ברחבי העולם של חיפוש עצמי. הוא סבל מהתמודדויות לא פשוטות עם בריאות הנפש, וכן חווה אובדן של שני חברים קרובים ששמו קץ לחייהם, אך טען בראיון שמצא ריפוי לעצמו בשחייה במים הפתוחים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Andy Donaldson (@andy.swimming)

את האתגר הנוכחי הוא עשה מתוך המקום הזה של המצוקה הנפשית שחווה ותוך גיוס כספים למטרה זו למען מכון Black Dog – שבחזונו שואף ליצור עולם שבו מתייחסים למחלות נפש באותה רמה של דאגה, מיידיות ורצינות כמו למחלות פיזיות רגילות.

להלן רשימת המשחים והתוצאות של אנדי באתגר:
1. תעלת למאנש (33 ק"מ), 7 באוגוסט 2022 בזמן של 8:00:00 שעות
2. התעלה הצפונית (34.5 ק"מ), 19 בספטמבר 2022, בזמן של 9:13:57 (הזמן השני הכי מהיר בתולדות המשחה)
3. מיצר קוק (22 ק"מ), 7 במרץ 2023, בזמן של 4:33:50 (המהיר בתולדות המשחה)
4. תעלת מולוקאי (43 ק"מ), 18 באפריל 2023, בזמן של 15:51:00 שעות
5. מיצר גיברלטר (14.5 ק"מ), 20 באפריל 2023, בזמן של 2:56:00 (הזמן השלישי הכי מהיר בתולדות המשחה)
6. תעלת קטלינה (32 ק"מ), 11 ביולי 2023  בזמן של 09:22:02
7. מיצר צוגרו (19.5 ק"מ) 27 ביולי 2023, בזמן של 13:04:30


סייע בהכנת הכתבה: גיא כהן

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג