מרתון פריז 2024: טעה בפנייה האחרונה ועדיין ניצח, דרמה אצל הנשים

הרץ האתיופי מולוגטה אומה ניסה לעקוב אחרי האופנוע המוביל גם לאחר שירד מהמסלול, וכמעט והחמיץ את קו הסיום. פיקיר ניצחה אצל הנשים בזכות ספרינט במטרים האחרונים. ישראלים רבים זינקו למרוץ הפופולרי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מולוגטה אומה טועה בפנייה במרתון פריז | צילום מסך

מרתון פריז הוא אמנם לא אחד מששת המייג'ורים הגדולים של עולם המרתון, הוא גם לא מהוותיקים שבמרוצים (נערך מ-1976), אולם בעשורים האחרונים הוא הפך להיות אחד המרוצים האהובים והפופולריים ביותר בעולם הריצה, עם כמות מסיימים מהגבוהות ביותר, וכזה שמושך אליו באופן טבעי גם רצות ורצי עלית רבים ברמה גבוהה.

לכתבות נוספות בנושא:
"ניצל בנס": אלוף העולם והמדליסט האולימפי נפצע בתאונת דרכים
לונה צ'מטאי סלפטר נפצעה וצפויה להיעדר מאליפות אירופה
תכנית אימונים למרתון למתקדמים: כך תרדו מגבול 4 השעות

היום (ראשון) נערכה המהדורה ה-47 של המרתון, עם כ-54 אלף רצות ורצים, מהם על פי ההערכות כ-200 ישראליות וישראלים (מספרים מדויקים יתקבלו בהמשך), שעוברים בכל אתרי התיירות הגדולים של העיר, כולל מגדל אייפל, קתדרלת נוטרדאם, מוזיאון הלובר, הקונקורד, מוזיאון ד'אורסיי, האופרה גרנייה ועוד.

במקצה העלית קיבלנו קרבות מרתקים, הן אצל הנשים והן אצל הגברים. מי שלקח חלק במקצה העלית מהצד הישראלי הוא המרתוניסט האולימפי גירמה אמרה, שקבע כבר את הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז והפעם הגיע למרוץ כמכתיב קצב, כך ששמר על קצב של 3 דקות לק"מ לאורך 30 הק"מ הראשונים, ולאחר מכן המשיך בריצה קלה וירד מהמסלול.

מי שניצח אצל הגברים היה מולגטה אומה האתיופי, שרושם ניצחון גדול ראשון בקריירה בגיל 26, וזאת על אף שהחמיץ את הפנייה האחרונה בדרך לקו הסיום. רגע לפני הישורת האחרונה, האופנוע המוביל משאיר את הבמה לרץ המנצח וסוטה מהמסלול, אולם אומה, שכאמור מעולם לא ניצח מרתון גדול, לא ידע זאת וניסה לרוץ אחרי האופנוע אל מחוץ למסלול. למזלו, מרשל שעמד במקום מיהר לכוון אותו בחזרה והוא השלים את הניצחון בשיא אישי של 2:05:33 שעות, 1:12 דקות משיא המסלול.

15 שניות אחרי המנצח הגיע טיטוס קיפרוטו הקנייתי (לא להתבלבל עם בנסון קיפרוטו מנצח מרתון טוקיו הטרי ואלוף מרתון בוסטון ושיקגו לשעבר). אלישה רוטיץ' סיים שלישי עם 2:06:54 שעות.

אצל הנשים הקרב היה צמוד אף יותר, כאשר מסטאווט פיקיר ואנאט טירוסו האתיופיות נאבקו ראש בראש ממש עד המטרים האחרונים, אז פיקיר בספרינט אחרון עוצמתי חצתה את קו הסיום ראשונה עם 2:20:45 שעות, 3 שניות בלבד לפני יריבתה ו-57 שניות משיא המסלול. ויויאן צ'רויוט הקנייתית השלימה את תמונת הפודיום כשסיימה שלישית עם 2:21:46 שעות.

צפו בסיום הדרמטי במקצה הנשים:



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג