"ניצל בנס": אלוף העולם והמדליסט האולימפי נפצע בתאונת דרכים

ימים ספורים אחרי שזכה שוב באליפות העולם בריצות שדה, המדליסט האולימפי ג'ייקוב קיפלימו נקלע לתאונה מסוכנת, אך יצא עם פציעות קלות בלבד: "מודה לאל, זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ייקוב קיפלימו | צילום: Shutterstock

זה כבר נראה כמו מגפה… אחרי מותו הטרגי של שיאן העולם במרתון קלווין קיפטום לפני פחות מחודשיים, האתלטיקה העולמית הייתה קרובה לאבד רץ בכיר נוסף, לאחר שאלוף העולם בריצות שדה ג'ייקוב קיפלימו האוגנדי נקלע לתאונת דרכים במולדתו, ממנה רק בנס יצא עם פציעות קלות בלבד, ימים ספורים אחרי שזכה בבלגרד בתואר העולמי השלישי שלו.

לכתבות נוספות בנושא:
נותרנו עם הפנטזיות: פרידה מקלווין קיפטום
פרסום ראשון: לונה צ'מטאי סלפטר נפצעה וצפויה להיעדר מאליפות אירופה
שיא ישראלי לגואדיה ב-10,000 מ', קיפלימו וצ'בט אלופי העולם במרוצי שדה

הרץ בן ה-23 חזר למולדתו לאחר הזכייה באליפות העולם, ובמהלך נסיעה מקפצ'וורווה למחוז קווין נקלע לכביש חלק, איבד שליטה על המכונית, שהחליקה אל מחוץ לכביש. במזל, הרכב נפל לתעלה בצד הכביש, והתהפך מעט על צידו. עוברי אורח שראו את המקרה מיהרו לחלץ את קיפלימו מהרכב, והוא פונה לבית החולים, שם אובחן עם פציעות קלות בלבד. במזל, התאונה התרחשה באזור בו הייתה תעלה כזו ולא מדרון תלול, מה שהיה גורם לכותרות אחרות לחלוטין.

"אני מודה לאל, כי זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע, אני לא יודע כמה נזק פנימי זה גרם לי", אמר קיפלימו לתקשורת המקומית שדיווחה כי האוגנדי "ניצל בנס" מפגיעה קשה יותר ואף ממוות. לפי הדיווחים קיפלימו שוחרר מבית החולים וחזר לכפר שלו כדי הביע את תודתו.

עדיין לא ברור אם התאונה תשפיע על השתתפותו במשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב, שם קיפלימו הוא מועמד בכיר לעמוד על הפודיום בריצה ל-10,000 מטר, כשגם ב-5,000 מטר הוא עשוי לקחת חלק. במשחקים האולימפיים בטוקיו קיפלימו זכה בארד ב-10,000 מטר, כשזכה במדליה באותו הצבע גם באליפות העולם ביוג'ין. הוא היה גם אלוף העולם בחצי מרתון ב-2020 ובמרוצי השדה כבר זכה בשלושה תארים עולמיים, כשהשניים האחרונים ברציפות.

כזכור, תאונות טרגיות כאלו הן לצערנו מחזה לא נדיר בעולם הריצות הארוכות. עוד לפני מותו של קיפטום, זכורים במיוחד סמואל וואנג'ירו, האלוף האולימפי במרתון מ-2008, שמת בגיל 24 לאחר שנפל ממרפסת בביתו; המרתוניסט פרנסיס קיפלגט שמת בתאונה ב-2018; ואלוף העולם בריצת 400 משוכות לשעבר ניקולס בט, שמת בתאונה גם הוא באותה שנה. כמו כן, האלוף האולימפי דייויד רודישה ניצל מהתרסקות מטוס ב-2012, וסגן האלוף האולימפי פול טרגאט שרד גם הוא תאונת דרכים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג