שיא ישראלי לגואדיה ב-10,000 מ', קיפלימו וצ'בט אלופי העולם במרוצי שדה

הישראלי שבר את השיא עד גיל 23 בתחרות בקליפורניה והיה מאושר: "אין לי מילים לתאר את הסיפוק של להשיג משהו שעבדת עליו כל כך קשה". האוגנדי והקנייתית השלימו דאבל בבלגרד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדיסו גואדיה | צילום: איגוד האתלטיקה

רשימת השיאים הישראליים שנקבעו ב-2024 באתלטיקה הולכת ומתארכת ואתמול (שבת) היה תורו של אדיסו גואדיה לקבוע שיא ישראלי חדש עד גיל 23 בריצה ל-10,000 מטר.

לכתבות נוספות בנושא:
ביקוש שיא: רק 4 אחוז מהנרשמים להגרלה למרתון ניו יורק התקבלו
מטורף: שבר את שיא העולם בריצת חצי מרתון יחף על השלג
ספוטיפיי חשף: אלו שירי הריצה הפופולריים ביותר בעולם

גואדיה מהפועל תל אביב, שלומד ומתאמן באוניברסיטת אוקלהומה סטייט, קבע זמן של 28:10.06 דקות וסיים במקום השביעי במקצה שלו בתחרות שהתקיימה בסטנפורד, קליפורניה. גואדיה למעשה שיפר את השיא הלאומי עד גיל 23 שהיה שייך לו, 28:17.12 דקות, אותו קבע במאי אשתקד.

אדיסו גואדיה | צילום: איגוד האתלטיקה

גואדיה סיפר: "אין לי מילים לתאר את הסיפוק של להשיג משהו שעבדת עליו כל כך קשה. להתחיל את עונת ה-Outdoor עם שיא אישי ושיא ישראלי חדש עד גיל 23 נותן לי מוטיבציה לשאוף יותר גבוה. כמו תמיד, ובמיוחד עכשיו, אני מרגיש כבוד גדול להיות שגריר של המדינה שלנו".

שידור חוזר בשדה
האתלטיקה העולמית נשאה עיניה אתמול לאליפות העולם במרוצי שדה, כשלישראל לא הייתה הפעם נציגו בתחרות, שהתקיימה בבלגרד. אצל הגברים, האלוף המכהן ג'ייקוב קיפלימו האוגנדי שמר על תוארו מאשתקד. קיפלימו קבע 28:09 דקות והקדים בשלוש שניות את בריהו ארגאווי האתיופי, ששחזר גם הוא את מדליית הכסף שלו מ-2023. מי שהפתיע רבים כשעלה על הפודיום במקום השלישי היה בנסון גיפלנגט הקנייתי בן ה-20, שהגיע חמש שניות אחרי המנצח.

אצל הנשים ביאטריס צ'בט הקנייתית גם היא הגנה על תוארה, הראשונה לעשות זאת מאז טירונש דיבאבה ב-2006. צ'בט העלתה הילוך 400 מטר לקו הסיום וברחה לחברותיה לנבחרת כדי לנצח עם 31:05 דקות, שלוש שניות לפני ליליאן קסאיט רנגרוק ו-4 שניות לפני מרגרט צ'לימו קיפקמבוי. הקנייתיות איישו את כל חמשת המקומות הראשונים וניצחו גם בתחרות הקבוצתית, לפני אתיופיה ואוגנדה, בעוד אצל הגברים רק הסדר על המקום השני התחלף כשאוגנדה סיימה שנייה ואתיופיה שלישית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג