מטורף: שבר את שיא העולם בריצת חצי מרתון יחף על השלג

הרץ הצ'כי יוזף סאלק עבר את המרחק ל-21.1 ק"מ בזמן של 1:50:42 שעות, כשהוא לבוש בטייץ קצר בלבד וללא נעליים, ונכנס לשיאי גינס. בעבר שבר את השיא העולמי ל"פלאנק" הממושך ביותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יוזף סאלק | צילום: שיאי גינס

לרוץ חצי מרתון זה מאתגר, אך אפשרי. לרוץ חצי מרתון יחף כבר מקפיץ את האתגר, אך מה תגידו על ריצה יחפה של חצי מרתון… בשלג? את האתגר הזה לקח על עצמו הרץ הצ'כי יוזף סאלק, והוא לא הסתפק רק בסיום הריצה, הוא עשה זאת בזמן המהיר ביותר שנרשם אי פעם לריצת חצי מרתון על קרח/שלג ונכנס לטבלת השיאים של גינס.

לכתבות נוספות בנושא:
ציפיות לשלמות והקושי להתמיד: על החיבור בין הפיזי למנטלי לביצועי "שיא"
האישה הראשונה של הבארקלי: ג'סמין פאריס עשתה היסטוריה בעולם האולטרה
טריאתלט קנדי עשה היסטוריה והשלים איש ברזל בכל 7 היבשות

כשהוא לבוש בזוג מכנסי טייץ קצרים בלבד ועם חיוך על פניו, סאלק סיים את המרחק בזמן של 1:50:42 שעות, שיפור גדול לשיא הקודם של 2:16:34 שעות שנקבע על ידי הרץ ההולנדי ווים "האייסמן" הוף (הכינוי מתבקש). השיא החדש נקבע במסלול פתוח בעמק ליד ההר הגבוה ביותר בצ'כיה, אשר נמדד על ידי מודד מקצועי ופוקח על ידי שופט רשמי של "גינס" לאורך כל הדרך.

סאלק הוא פסיכולוג, מרצה וקואצ'ר, וזה אפילו לא שיא העולם הראשון שלו. בשנת 2023, הוכיח את חוזק הבטן הקיצוני שלו ואת התמודדותו המנטלית על ידי החזקה בתנוחת "פלאנק" במשך 9 שעות, 38 דקות ו-47 שניות, והשיג את השיא הקודם לפלאנק הממושך ביותר ביותר משמונה דקות.

לפי אתר Runner's World, עוד ב-2013, לפני שהוא בכלל הפך לרץ, סאלק אירח סדנאות בהן היה הולך יחף על גחלים לוהטות ושברי זכוכית. "הייתי צריך להראות לאנשים איך לנהל את הפחדים ואת חוסר הביטחון העצמי שלהם בפועל", כתב באתר שלו. ואז בשנת 2017, לאחר שעבר פרידה ונאבק עם אכילה לא בריאה ושימוש באלכוהול וסיגריות, הוא החליט לנסות לרוץ. זה סיפק הסחת דעת משברון הלב שלו.

בשנים האחרונות הוא רץ בקביעות כמה עשרות קילומטרים או מרתונים כל השנה יחף. בשבועיים שקדמו לניסיון השיא הרשמי שלו, הצ'כי טבל את רגליו בגיגית קרח מדי יום. בלילה שלפני הניסיון, המסלול קפא ונראה שסאלק לא יוכל לרוץ באותו יום אחרי הכל, אבל לאחר שמתנדבים גרפו את הקרקע, הוא הצליח לצאת למשימתו. בעקבות הקרח, סאלק נאלץ לזגזג ולהתאים את תבנית הריצה שלו כדי לא להחליק. זה אילץ אותו לרוץ בקצב ממוצע של כ-5:16 דקות לק"מ, אשר העניק לו את שיא העולם החדש.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג