מטורף: טריאתלט קנדי עשה היסטוריה והשלים איש ברזל בכל 7 היבשות

קונור אמני הקנדי עשה את הבלתי ייאמן וסיים טריאתלון איש ברזל מלא באנטארקטיקה, שהייתה האחרונה ברשימת היעדים המטורפת שלו: "אפילו החברים הכי טובים שלי אמרו שאני משוגע, אבל ידעתי שזה אפשרי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קונור אמני באנטארקטיקה | צילום: מתוך האינסטגרם של קונור אמני

הטריאתלט קונור אמני עשה היסטוריה כשהשלים 7 פעמים טריאתלון איש ברזל על כל 7 היבשות. המסע של הקנדי נמשך לאורך כארבע שנים והגיע לסיומו סוף החודש שעבר כשהשלים 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה ו-42.2 ק"מ ריצה באי דספשן באנטארקטיקה, שהייתה היעד האחרון שלו במסע.

לכתבות נוספות בנושא:
מעל 900 ק"מ ריצה ב-6 ימים: קמיל הרון שברה שיא עולם מטורף לחלוטין
מדהים: סיים תחרות למרחק איש ברזל מלא בגיל 80
שיא חדש: המרצה לפיזיקה רצה מסן פרנסיסקו לניו יורק ב-47 ימים

בזאת, חתם אמני את מה שהחל באיירונמן טואפו בניו זילנד (אוקיאניה) ב-7 במרץ 2020, ימים ספורים לפני שהקורונה הוכרזה כמצב חירום עולמי. לאחר שההגבלות החלו להתבטל במחצית השנייה של 2021, אמני המשיך והשלים שלושה אירועי איש ברזל בשלושה חודשים, בארה"ב (צפון אמריקה), בספרד (אירופה) ובדרום אפריקה (אפריקה). אחר כך הוא עבר לפיליפינים (אסיה) ולברזיל ב-2022 (דרום אמריקה).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Connor Emeny (@connor.emeny)

עם חציית קו הסיום בברזיל, אמני קבע שיא גינס והפך לאדם הצעיר ביותר שעשה טריאתלון איש ברזל בשש יבשות. הוא היה אז בן 26. אלא שאז משימתו בת שבע היבשות נתקעה, אבל לא בגלל פציעה או חסר מוטיבציה. סידורי הלוגיסטיקה של הגעה ליבשת הדרומית התברר כמכשול הגדול ביותר שלו עד כה.

כשהאישורים סוף סוף התקבלו בינואר האחרון, הכל קרה מהר: "הייתי צריך לקחת את הסיכון המטורף הזה ולשים פיקדון על סירת מפרש בכסף שאפילו לא היה לי במלואו ממימון או משותפים או משהו כזה", אמר בראיון ל-North Shore News. "לא ידעתי איך אני אשלם על שאר הציוד, הצוות והכל". הוא פתח במימון המונים, לקח הלוואה אישית וחתם על שותפות עם Baffin, חברה קנדית שמייצרת הנעלה והלבשה למזג אוויר קיצוני.

הוא טס לאושואיה בארגנטינה, העיר הדרומית ביותר בדרום אמריקה ועלה על סירת מפרש באורך 15 מטר עם צוות של שבעה למסע בן 23 הימים, שכלל גם מעבר באחד האזורים הסוערים על כדור הארץ. ורק אז, האתגר הספורטיבי החל. הוא שחה 3.9 ק"מ במים קפואים בטמפרטורה הנושקת ל-0 מעלות צלסיוס. הוא סיפר כי היה כלב ים ענק שעקב אחריו לאורך כל הדרך, ולמזלו היה יותר סקרן מאשר תוקפן.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Connor Emeny (@connor.emeny)

כשיצא מהמים, שיניו היו קפואות וגופו היפותרמי. הצוות פעל במהירות, שם את רגליו במים חמים, בעוד אחיו שם את ידיו הקפואות של אמני על עורו החשוף. אחרי כחצי שעה של התאוששות, הוא עלה על אופניים מיוחדים, ורכב בקור המקפיא בהקפה של 200 מטר, אותה היה צריך לעבור 900 פעמים כדי להשלים 180 ק"מ. "השחייה הייתה עינויים פיזיים, אבל האופניים היו עינויים נפשיים… לקח 21 שעות לרכיבת האופניים, וזה מטורף".

לאחר מכן המשיך בריצה, תחילה באותה הקפה של 200 מטר ולאחר מכן בהדרגה קרוב יותר לקו החוף, מה שהוסיף לו מעט עליות, אך גם סייע בצד הנפשי: "הנוף היה מדהים. קשה לתאר – לוויתנים, פינגווינים וקרחונים שגובהם 40 מטר – זה אחד המקומות היפים ביותר שהייתי בהם".

אחרי 32 שעות, 42 דקות ו-34 שניות, הוא עשה זאת, סיים את המרחק והשיג את המטרה המטורפת של להיות הראשון אי פעם שמשלים טריאתלון איש ברזל בכל יבשת: "זה היה מרגש לגמרי. הרבה אנשים אמרו לי שזה בלתי אפשרי. אמרו לי שאין מצב שאני יכול לשחות 3.9 ק"מ במי קרח, שאין סיכוי שאני יכול לרכוב על אופניים באנטארקטיקה. אפילו החברים הכי טובים שלך אומרים שאתה משוגע, אבל לא היה אכפת לי כי ידעתי מה אפשרי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג