שיא חדש: המרצה לפיזיקה רצה מסן פרנסיסקו לניו יורק ב-47 ימים

אחרי שכשלה בניסיונה הראשון, ג'ני הופמן, מרצה לפיזיקה בת 45, עברה את המרחק של 4,888 ק"מ, כשהיא משפרת ביותר משבוע את השיא המוכר הקודם: "אני לא חושבת שאני כל כך מוכשרת, פשוט מאוד עקשנית"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ני הופמן | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק Run, Jenny, Run

ג'ני הופמן היא מרצה לפיזיקה בת 45. היא גם רצת אולטרה-מרתונים מעוטרת שאף ייצגה את ארה"ב באליפות העולם בריצת 24 שעות בעבר. כעת, היא השלימה אתגר בלתי נתפס, כאשר רצה מסן פרנסיסקו לניו יורק, מרחק של 4,888 ק"מ, בזמן שיא של 47 ימים, 12 שעות ו-35 דקות (ממוצע של כ-103 ק"מ ליום!)

לכתבות נוספות בנושא:
מדהים: צ'ארלי לורנס שבר את שיא העולם בריצה ל-50 מייל
הישג בלתי רגיל: 7 ישראלים מ-8 מזנקים סיימו את הספרטתלון
חבר פרלמנט אוסטרלי לשעבר רץ 14,400 ק"מ למען זכויות האבוריג'ינים

מדובר בזמן הקצר ביותר הידוע של אישה לעבור את המרחק (FKT – Fastest Known Time), כאשר היא לא רק שיפרה את השיא אלא ניפצה אותו כליל. האישה הקודמת שהחזיקה בשיא הייתה סנדרה וילינס ב-2017, אשר עשתה זאת ביותר משבוע לאט יותר. עבור הופמן מדובר בסגירת מעגל, שכן הניסיון הראשון שלה לשבור את השיא, ב-2019, נקטע באמצעו לאחר שקרעה את המיניסקוס במהלך הריצה ונאלצה לעצור את האתגר באוהיו.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Jenny Hoffman‎‏ (@‏‎runjennyrunusa‎‏)‎‏

גם הניסיון השני שלה להשלים את האתגר בסתיו שעבר לא יצא לכדי מימוש לאחר שבמהלך האימונים נפצעה בשריר הירך האחורי ונאלצה לדחות את הריצה בשנה. אם חשבתם ששם נגמר האתגר, היא נתקלה במכשול נוסף. לאחר השיקום שעברה, החליטה ללכת על מסלול אחר, מלוס אנג'לס לבוסטון, שמוכר גם הוא על ידי שיאי גינס ומעט קצר יותר.

אלא ש-24 שעות לפני שיצאה לדרך, התברר לצוותה כי חלק מהכבישים במסלול נהרסו בעקבות הוריקן הילארי באוגוסט האחרון. בהחלטה של הרגע האחרון, נסעה הופמן עם צוותה לסן פרנסיסקו כדי לעבור את המסלול המקורי אותו רצתה בתחילה עד ניו יורק.

הופמן סיפרה למגזין Outside על הקושי במעבר מריצות ארוכות של 24 שעות לריצות מחוף לחוף: "בהתחלה נכנסתי לזה בעיניים עצומות כמו טיפשה, לא ידעתי למה אני נכנסת. תמיד חלמתי על לחצות את המדינה בכוחותיי בלבד, כילדה חשבתי שזה יהיה על אופניים, אבל אז נכנסתי לעולם הריצה. אני לא חושבת שאני כל כך מוכשרת, פשוט מאוד עקשנית ועובדת קשה".

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Jenny Hoffman‎‏ (@‏‎runjennyrunusa‎‏)‎‏

על האימונים לאתגר: "אני לא חושבת שאפשר באמת להתאמן לזה. אפשר להעלות את הקילומטראז', אבל קשה לדעת איך הגוף יגיב כשעושים זאת יום אחרי יום. הסתכלתי קצת בסטראבה על אחרים שעשו זאת בעבר ואיך התכוננו. בשיא עשיתי 320 ק"מ בשבוע, שבוע הפחתה ואז עוד שבוע של 320 ק"מ".

למה החליטה לעשות ניסיון ל-FKT ולא סתם לרוץ מחוף לחוף: "אני תחרותית ואני אוהבת להציב לעצמי מטרות קשות. ויש גם את ההיבט הפרקטי – עזבתי משפחה ושלושה ילדים, וגם את מקום העבודה. אי אפשר לעשות את זה לזמן יותר מדי ארוך, אז צריך גם להיות הכי מהירה שאפשר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג