חבר פרלמנט אוסטרלי לשעבר רץ 14,400 ק"מ למען זכויות האבוריג'ינים

פאט פארמר, אולטרה מרתוניסט בן 61 וחבר פרלמנט לשעבר, יצא באפריל למסע ברחבי היבשת כדי לשכנע אנשים להצביע "כן" במשאל העם לייצוג הילידים בפרלמנט: "זה קשה מנטלית. אבל המטרה גורמת לי להמשיך"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פאט פארמר רץ | צילום: האינסטגרם של פאט פארמר

כמה חברי פרלמנט שאתם מכירים הם גם אולטרה-מרתוניסטים? וכמה מהם גם משלבים בין פעילותם החברתית לפעילותם הספורטיבית? אחד כזה הוא פאט פארמר, חבר פרלמנט אוסטרלי לשעבר (מ-2001 עד 2010) מהמפלגה הליברלית, ורץ ותיק בן 61, אשר יצא ב-17 באפריל למסע של 14,400 ק"מ המקיף את אוסטרליה בשישה חודשים, למען זכויות האבוריג'ינים, העומדות בימים אלו למשאל עם במדינה.

מדובר בסיפור מורכב, אולם בבסיסו – ב-14 באוקטובר יתקיים באוסטרליה, לראשונה מאז 1999, משאל עם. ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי הודיע כי יקיים משאל על הזכות להכיר באבוריג'ינים, התושבים הילידים של אוסטרליה, בחוקת המדינה בפעם הראשונה בהיסטוריה. אחת המשמעויות העיקריות לכך היא שאם האוסטרלים יצביעו בעד, בחוקה תעוגן הזכות של האבוריג'ינים לקבל ייצוג בפרלמנט.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pat Farmer (@patfarmerathlete)

פארמר החליט שהוא יעשה הכל כדי שתושבי אוסטרליה יצביעו "כן" במשאל. הוא יזם את תנועת "רצים למען הקול", ופשוט התחיל לרוץ. ראש הממשלה בעצמו הזניק אותו למסע שהחל בהובארט שבטזמניה, ומשם הוא עבר כבר מעל 10,000 ק"מ, חלקם בשלג ובקור, וחלקם בחום קופח: "השינויים הקיצוניים האלה במזג האוויר הם דוגמה קלאסית למה אסור לנו לנקוט בגישה של 'מידה אחת מתאימה לכולם' במדינה שלנו, כל מקום הוא שונה ומגוון", סיפר פארמר באחד מראיונותיו הרבים במהלך המסע.

כפי שאולי הבנתם, לתקשורת יש חלק מהותי במסע של פארמר והוא מעורר הדים. בכל עיר אליה מגיע, הוא מדבר עם התושבים, מתראיין לרשתות התקשורת המקומיות, ומנסה לשכנע את האנשים לצאת מהבתים ולהצביע "כן". בכל חלק במסע חוברים אליו רצים נוספים, גם אם לקילומטרים ספורים, במטרה להביע את תמיכתם.

"אני חייב להישאר על הכביש עד שהעבודה הזו תושלם", אומר פארמר: "עדיין יש לי קצת יותר מ-4,000 ק"מ במסע הזה". על פי התכנון, רץ פארמר בכל יום בין 65 ל-80 ק"מ, כשהמטרה שלו היא להגיע לקו הסיום באולורו, הלב של יבשת אוסטרליה, בחודש אוקטובר בדיוק בזמן למשאל העם.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pat Farmer (@patfarmerathlete)

פארמר כבר רץ שלל אולטרה-מרתונים בעבר, אולם בגיל 61 לא מדובר במטרה פשוטה כלל: "זה מאוד קשה להישאר ממוקד מנטלית במהלך הריצה, אבל יש דבר אחד שגורם לי להמשיך כל הזמן וזהו המטרה החשובה". עוד הוא חולק לגבי הרגלי הנעליים איתן רץ: "הבאתי איתי למסע הזה 30 זוגות נעליים, אבל כנראה שאשתמש רק ב-15 בסך הכל. אני מחליף זוג בדרך כלל כל 1,000 ק"מ בממוצע.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג