מדהים: צ'ארלי לורנס שבר את שיא העולם בריצה ל-50 מייל

האמריקאי בן ה-28, שהחמיץ את כל 2022 בגלל שבר מאמץ, חזר ובגדול. הוא קבע 4:48:21 שעות וקצב של 3:35 דקות לק"מ במרוץ באילינוי ושבר את השיא של ג'ים וואלמסלי מ-2019 בכמעט שתי דקות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צ'ארלי לורנס שובר את שיא העולם ב-50 מייל | צילום: USA Ultrarunning

שיאי העולם בריצות אולטרה מרתון ממשיכים להישבר בקצב מסחרר וכעת היה זה תורו של שיא העולם ב-50 מייל (80.47 ק"מ) לקבל אליו שיאן חדש. צ'ארלי לורנס האמריקני בן ה-28 קבע בשבת האחרונה זמן של 4:48:21 שעות במסגרת המרוץ "Tunnel Hill 50 Mile" באילינוי קיזז כמעט שתי דקות מהשיא הקודם, 4:50:08 שעות, בו החזיק אלוף ה-UTMB ג'ים וואלמסלי מאז 2019.

בניגוד לוואלמסלי שקבע את השיא הקודם, השיאן החדש לא השתמש בסיוע של מכתיבי קצב (פייסרים) והא סיים את המרחק בקצב ממוצע מסחרר של 3:35 דקות לק"מ, או 5:46 דקות למייל. לורנס סיפר בסיום שהוא ידע שהקצב שהוא צריך לשמור עליו הוא 5:46 דקות למייל, אך הוא פתח את החצי הראשון מהר יותר כדי לצבור פער על השיא, מתוך הבנה שבחלק השני של המסלול יש מעט יותר עליות.

עוד הוא סיפר כי מה שסייע לו מנטלית היה שהוא חשב כל פעם על נקודת ההזנה הבאה שלו בלבד ולא מעבר. הוא לקח בקבוקים או ג'לים בערך כל 5 מייל (כ-8 ק"מ), כשבצוות המסייע שלו היו אביו, זוגתו ושני חברים נוספים. החצי השני אכן היה לו קשה יותר, והוא אף עצר למספר שניות לבצע מתיחות לרגליים הכואבות, אולם הפער שתפס מהשיא היה מספיק משמעותי כדי שהוא ישמור עליו עד לסיום.

המסלול באילינוי משלב כביש עם מעט שטח המוכר על ידי האיגודים הבינלאומיים לשבירת שיאי כביש או שיאי OPEN (כל משטח, כולל מסלול). מי שעשתה זאת שם בעבר היא קמיל הרון, שב-2017 שברה את שיא העולם ב-100 מייל עם 12:42:40 שעות.

מדובר בתחרות הפריצה של לורנס לעולם האולטרה-מרתון. הוא מרתוניסט, אשר השתתף בתחרות המבחן האולימפית של ארה"ב בריצת המרתון ובה סיים במקום ה-61, אולם החמיץ את כל 2022 בשל שבר מאמץ. השנה הוא חזר להתחרות לאחר שהחלים מהפציעה ושינה את כל תכנית האימון שלו. רק לפני ארבע שבועות קבע שיא אישי חדש במרתון עם 2:16:10 שעות, שהעניקו לו את ההעפלה למבחנים האולימפיים שייערכו בפברואר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג