מי הכוכבים הבינלאומיים והישראלים שיתחרו באליפות העולם בחצי מרתון?

אלוף העולם ושיאן העולם ג'פרי קמוורור ייעדר הפעם, אבל גם בלעדיו צפוי להיות מעניין מאוד בגידיניה עם כמה מהכוכבים העולים של האתלטיקה העולמית שבכלל לא מגיעים מקניה או אתיופיה ויש גם נבחרת ישראלית חזקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האם מחר יהיה לישראל פודיום באליפות עולם בחצי מרתון?

תחרויות אתלטיקה רבות באצטדיון כבר התקיימו בחודשיים האחרונים, אבל אליפות העולם בחצי מרתון שתתקיים ב-17 באוקטובר בגידיניה שבפולין צפויה להיות האליפות הרשמית הראשונה מטעם התאחדות האתלטיקה הבינלאומית מאז מגיפת הקורונה.

ירוץ לראשונה חצי מרתון. ג'ושוע צ'פטגיי | צילום: Erik van Leeuwen

עוד כתבות בנושא 
נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית לשעבר לכלא
שיא עולם מדהים לג'ושוע צ'פטגיי ב-5,000 מטר
נשבר שיא העולם בחצי מרתון במקצה לנשים בלבד

האליפות הזאת היתה אמורה להתקיים במקור במארס, ובסופו של דבר נדחתה בכשבעה חודשים בשאיפה ששום דבר לא ימנע את קיומה במועד החדש. בכל מקרה, המרוץ מיועד לרצי עילית בלבד בניגוד לתכנון המקורי. ואם כבר מדברים על רצי העילית, למרבה הצער אלוף העולם ושיאן העולם ג'פרי קמוורור הקנייתי לא יוכל להשתתף הפעם ולהגן על התואר בו זכה שלוש פעמים ברציפות בין השנים 2014 ל-2018 (האליפות מתקיימת פעם בשנתיים).

בתקופת הקורונה קמוורור עבר ניתוח ברגל ובנוסף נחבל בראשו כשנדרס על ידי אופנוען במהלך אימון, כך שלפי הסוכן שלו אליפות העולם בחצי מרתון לא היתה מלכתחילה בתכניות שלו. קמוורור קבע את שיאו העולמי בחצי מרתון, 58:01 דק', בשנה שעברה בקופנהאגן.

המועמדים לניצחון

בהיעדרו של קמוורור הקנייתי, נראה שהמועמדים לניצחון (ואולי אפילו לשיא עולם) יגיעו גם ממדינות אחרות, שניים מהם מאוגנדה. אחד הכוכבים הגדולים של האתלטיקה בקיץ הנוכחי הוא ג'ושוע צ'פטגיי ששבר בתחרות במונאקו את השיא העולמי של קנניסה בקלה בריצת 5,000 מטר. כמו כן הוא גם שיאן העולם בריצות כביש ל-5 ו-15 קילומטר. צ'פטגיי מעולם לא התחרה בחצי מרתון וזו צפויה להיות הבכורה שלו שתהיה מסקרנת במיוחד. לצדו ירוץ בן ארצו ג'ייקוב קיפלימו, שבנוסף לעובדה שגם הוא קבע בקיץ האחרון תוצאה נהדרת ב-5,000 מטר באצטדיון (12:48.63 דק') הוא גם רץ בדצמבר 2018 את הזמן המהיר אי פעם בריצת כביש ל-10 קילומטרים אבל התוצאה לא אושרה כשיא משום שבמסלול היו יותר ירידות מעליות.

בנורבגיה דיווחו שיש סיכוי שגם יעקב אינגבריגסטן יתחרה לראשונה בחייו בחצי מרתון בגידיניה. האח הצעיר למשפחת הרצים שחגג לאחרונה 20, קבע לפני מספר ימים את התוצאה השמינית בהיסטוריה בריצת 3,000 מטר (7:26.64 דק') שהיתה גם התוצאה המהירה ביותר שנקבעה בעולם ב-13 השנים האחרונות.

הסגלים של קניה ואתיופיה עדיין לא פורסמו אבל בעיתונות הריצה כבר מעריכים שהקנייתים ישלחו בוודאות את הרץ היחיד שלהם שירד השנה מ-59 דקות בחצי מרתון, קיבווט קנדי שפרח לפני הקורונה עם ניצחון על קמוורור באליפות קניה בריצות שדה ולאחר מכן עם תוצאה של 58:58 דק' בחצי מרתון ראס אל-חיימה באיחוד האמירויות. בתחילת החודש הוא הוכיח שהוא נשאר בכושר מצוין כשניצח בחצי מרתון פראג בזמן של 58:38 דק'.

לשמחתנו כבר התרגלנו לעובדה שבכל תחרות היא מועמדת לניצחון. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: צלמי שוונג

מדינות כמו ארצות הברית, יפן, אוסטרליה וניו זילנד בחרו לוותר הפעם על אליפות העולם בחצי מרתון בגלל הקורונה. ישראל צפויה להשתתף באליפות עם נבחרת חזקה שכוללת חמישה גברים (מארו טפרי, גירמה אמרה, טדסה גטהון, גשאו איילה ושמואל אבוהיי) ושתי נשים (לונה צ'מטאי-סלפטר ומאור טיורי שאמורה להגיע מארצות הברית), אבל לאור ההגבלות החדשות כמובן שקשה לדעת מה יקרה כאן בעוד שלושה שבועות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג