מה צפוי בתחרות "המבחן האולימפי" בטריאתלון לקראת טוקיו 2020

המבחן האולימפי בטריאתלון לקראת טוקיו 2020 יוזנק מחר (חמישי) והטריאתלט הבכירים בעולם כבר מחממים מנועים. מידד לוי עם סקירת עומק לקראת התחרות ומסביר מדוע זו הזדמנות טובה לשחר שגיב לפרוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המבחן האולימפי לקראת טוקיו 2020 (Tokyo 2020 Olympic Test Event) בטריאתלון למרחק אולימפי לגברים ונשים, יתקיים ביום חמישי ושישי (15-16 באוגוסט). לא מדובר רק בתחרות מבחן והיכרות עם המסלול, שנה לפני הדבר האמיתי, ולא מדובר רק בתחרות שמעניקה את הניקוד הגבוה ביותר (1,250 נקודות) יחד עם תחרות הגרנד פינאל המסכמת את סבב הטריאתלון העולמי (WTS). בעבור חלק מהמדינות (ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה ועוד), מדובר בתחרות אשר נכללת בקריטריונים של קבלת כרטיס לטוקיו.

המסלול

זינוק מחוף אוביידה מערבה לשתי הקפות של 750 מטר. מסלול הרכיבה טכני מאוד וכולל שמונה הקפות של 5 ק"מ, עם כ-15 פניות ושתי פרסות בכל הקפה. לסיום, ארבע הקפות של 2.5 ק"מ במסלול הריצה.

מפת המסלול

גברים

היעדרותם של וינסנט לואיס ומריו מולה מתחרות המבחן העניקה לג'ייק בירסויסל את המספר 1 בתחרות. לאחר שהשיג את ניצחונו הראשון בתחרות הסבב בלידס ופחות מחודש לאחר מכן את ניצחונו השני בהמבורג. בירסויסל יודע שאם יסיים בין שלושת המקומות הראשונים בתחרות המבחן, הוא יקבל את הכרטיס לטוקיו בהתאם לקריטריון האוסטרלי. הקריטריון של הבריטים קצת קשוח יותר, מדליסט אולימפי + פודיום בתחרות המבחן תעניק את הכרטיס לטוקיו 2020. ג'וני בראונלי (ארד 2012, כסף 2016) יודע שהוא חייב לסיים בשלישייה הראשונה כדי להבטיח את מקומו.

שחר שגיב ואורי זילברמן בהכנות בבריכה לקראת תחרות המבחן של טוקיו 2020 | צילום: דוד רזניק

את הצרפתים ייצגו פייר לה-קור, ליאו ברג'ר ודוריאן קוניקס כאשר רק ניצחון בתחרות המבחן של אחד מהם יעניק את הכרטיס המובטח. האמריקאיים מאט מקלרוי ואלי המינג ינסו להשיג את הכרטיס האוטומטי בהתאם לקריטריון שדורש פודיום. אם אחד מהם ישיג את הפודיום והשני יסיים בין השמונה הראשונים, נראה את שניהם בטוקיו בקיץ הבא. אם שניהם יסיימו בשמינייה הראשונה, אבל לא על הפודיום רק אחד מהם ישיג את הקריטריון (הגבוה מבניהם).

היידן ווילד הניו זילנדי הצעיר והמוכשר ינסה להשיג את הקריטריון של מדינתו על ידי סיום על הפודיום בתחרות המבחן. הגרמנים יונאס שומברג ויוסטוס נישלאג ינסו לסיים בין השניים-עשר הראשונים ולהשיג את הקריטריון הגרמני לטוקיו.
עבור שחר שגיב, זו עוד הזדמנות להשיג ניקוד יקר, לא סתם יקר אלא מקסימלי – 1250 נקודות. למעשה, בשבועיים האחרונים של חודש אוגוסט יש לשגיב שתי תחרויות עם ניקוד מקסימלי, גם בתחרות המבחן האולימפי בטוקיו וגם בתחרות הגרנד פינאל בלוזאן שבועיים לאחר מכן. זו גם הזדמנות טובה עבורו לדחוק את התוצאות הפחות טובות שהיו לו בתקופת הניקוד הראשונה (11.5.2018-10.5.2019). את שחר שגיב מלווים באופן צמוד בטוקיו המאמן הלאומי אורי זילברמן והפיזיותרפיסט דוד רזניק.

הניקוד של שחר שגיב עד כה

נשים

קייטי זפרס נמצאת בכושר שיא, לאחר שניצחה ארבע תחרויות סבב השנה, היא כרגע ראשונה בכל דירוג (עולמי, סבב, אולימפי). זפרס נוסעת עם טיילור ספייבי, סאמר רפפורט, קירסטין קספר וטיילור ניב (פעמיים אלופת עולם בנוער ואלופת העולם U23 הנוכחית). הקריטריונים לגברים ונשים זהים ולכן אם שתיים מתוך חמש הטריאתלטיות ישיגו פודיום בתחרות המבחן או פודיום של אחת וטופ שמונה של השנייה, יבטיחו את ההשתתפות בטוקיו בשנה הבאה. גם הבריטיות שולחות חמש טריאתלטיות לתחרות המבחן כאשר אלופת העולם הנוכחית ויקי הולנד (ארד 2016) צריכה לסיים על הפודיום כדי להבטיח את הכרטיס לטוקיו. אליה יצטרפו נון סטנפורד, ג'ורגיה טיילון בראון, ג'סיקה לירמונת' וסופי קולדוול.

קייטי זפרס בטריאתלון המבורג 2016 | צילום: טוויטר

חמישיה נוספת תשלח על ידי האוסטרלים, אשלי ג'נטל, אמה ג'קסון, אמה ג'פקואט, נטלי ואן קוברדן וג'אז הדג'לנד. פודיום יבטיח כרטיס לטוקיו או טופ שמונה במידה ואף אחת לא תשיג את הפודיום. לורה לינדמן הגרמניה צריכה טופ 12 כדי להבטיח את מקומה בטוקיו 2020 ואילו קסנדרה בוגראן בהתאם לקריטריון הצרפתי צריכה לנצח את תחרות המבחן אם היא רוצה לקבל את הכרטיס לטוקיו כבר עכשיו.

פלורה דאפי חוזרת לרשימת המשתתפות אחרי היעדרות ממושכת מאז יולי 2018. פעמיים אלופת עולם (2016, 2017) דאפי היא באמת אחת הטריאתלטיות החזקות שראה הענף הזה. יכולות הרכיבה שלה הבדילו אותה משאר המתחרות הן ביכולות הטכניות והן בעצימות. מעניין יהיה לראות איך היא תחזור לאחר תקופת אימונים טובה בבולדר (קולורדו, ארה"ב).

בגלל ההגבלה שיש לכמות הספורטאים שכל מדינה יכולה לשלוח (עומד על שלוש), קרוב לוודאי שנראה בשנה הבאה כמה מאוכזבות בעיקר אצל האמריקאיות והבריטיות. בריו 2016 זו היתה ג'ודי סטימפסון הבריטית אשר נשארה בבית. לקראת טוקיו 2020 נראה כי הפעם יהיו לפחות שתי מאוכזבות (בריטית ואמריקאית). כדי להבין את האכזבה צריך פשוט להסתכל על הדירוגים, מתוך 10 הטריאתלטיות האמריקאיות והבריטיות שהוזכרו, שמונה מהן נמצאות בטופ 20 בכל הדירוגים! שש מהן נמצאות בטופ 10 בכל הדירוגים! זה יוצר מצב קצת מעוות שיש טריאתלטיות הנמצאות בטופ העולמי, אבל לא יוכלו לקבל את הכרטיס לטוקיו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג