טריאתלון המבורג הפתיע: קייטי זפרס ניצחה בנשים וריצ'ארד מארי עם תנועה מגונה לשופט

הכל היה לא צפוי בטריאתלון הגרמני וזאת לאחר שריצ'ארד מארי עשה תנועה מגונה לעבר השופט, קייטי זפרס עם ניצחון ראשון אחרי חמש פעמים במקום השני והגשם שבא לבקר במהלך התחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מקצה הגברים: הטעות של ריצ'ארד מארי

תחרות הגברים בטריאתלון המבורג היתה בסימן העדרו הבולט של חאבייר גומז אשר שבר את המרפק בשבוע האחרון וחזרתו של ריצ'ארד מארי לאחר ששבר את עצם הבריח בגולד קוסט בחודש אפריל מוקדם השנה. בתחילת השחייה נראה כי טומי זפרס קיבל זריקת עידוד מאשתו קייטי אשר נצחה את מקצה הנשים מוקדם יותר (בהמשך), והוביל את השחייה. אליו הצטרפו הנרי סקומן, אורלייאן רפאל, בן קנוט, ארון רויל וריאן ביילי.

קבוצה זו גם יוצאת ראשונה מהמים, כאשר מריו מולה וריצ'ארד מארי יוצאים כ-7 שניות אחרי המובילים. עד מהרה נוצר פלטון מוביל של 34 רוכבים ועוד קבוצת רדיפה של כ-30 רוכבים נוספים. מארי נראה כמו מישהו שהיה בהסגר ורק חיכה להתפוצץ והוא אכן מוביל את הדבוקה ודוחף מקדימה יחד עם בן קנוט. ניסיון בריחה של ריאן פישר נסגר די מהר ולאחר מכן היה זה תורם של אנדריאס שילינג ובן קנוט, לנסות ולברוח כאשר הפלטון לא מאפשר את הבריחה לזמן רב מדי.

בשלב מסוים טפטוף טורדני הפך לגשם וניתן היה להחסיר פעימה כאשר שני רוכבים נראו נמרחים על הכביש הרטוב והחלק. היו אלה ויסנטה הרננדז, אשר ככל הנראה יכנס לנבחרת ספרד במקומו של חבייר גומז ודימיטרי פוליאנסקי, שהחליקו באחד הסיבובים (הם המשיכו ללא פציעות). עוד במהלך הרכיבה התגלה כי מארי קיבל עונש זמן של 10 שניות על כך ששם את חליפת השחייה שלו בקופסה של גרגור בוכהולץ הגרמני. קבוצת הרדיפה לא הצליחה להשיג את המובילים עד סיום הרכיבה וכך מולה ומארי אשר הובילו את סוף הסיבוב האחרון (כדי להימנע מתאונות) ירדו ראשונים מהרכיבה יחד עם עוד כ-23 טריאתלטים ויצאו לריצה ברוח סערה.

היה ניתן לחשוב כאשר מארי יצא בספרינט משטח ההחלפה וכבר יוצר יתרון שהוא רוצה ליצור לעצמו יתרון כדי להיכנס ל"תיבת הענישה" באמצע הדרך (אחרי 2.5 ק"מ) ולהמשיך בריצה כדי לראות בדיוק איפה הוא נמצא ביחס למתחרים שלו. מארי ומולה הובילו את הריצה בבטחה וברחו לשאר הרודפים ביניהם ג'ייק בירתוויסל, ריאן ביילי, מרטין ואן ריל, פרנדדו אלרזה וחאו פריירה. חבורה זו בעיקר התחרתה בינה ובין עצמה על המקום השלישי, כאשר מולה ומארי פותחים פער מספיק גדול כדי להבטיח להם את המקומות הראשון והשני גם עם עונש הזמן של מארי.

לאחר סיבוב אחד, כאשר מארי לא נכנס לתיבת הענישה, התחילו השדרנים להעלות השערות כי או שמארי בכלל לא מודע לעונש הזמן שקיבל (זה אחריותו של כל מתחרה לדעת על עונש כזה שהוטל עליו במהלך התחרות) או שהוא מתכוון לשרת את עונשו מטרים ספורים לפני קו הסיום. ספורטאי שאינו נכנס לתיבת הענישה כאשר הוא קיבל עונש וחוצה את קו הסיום נפסל ולקראת סיום הריצה מארי אכן מקבל אינדיקציה על העונש שלו, כמו גם נראה כי מולה (שמתאמן איתו) מוסר לו את המידע. מארי, נכנס לתיבת הענישה ולרגע שוכח שהוא נמצא בתחרות WTS, קדמת הבמה של הטריאתלון העולמי, צועק על השופט, מרים ומנופף בידיו, וכאשר השופט מסמן לו לצאת לאחר ריצוי עונש של 10 שניות, מארי רץ לעבר קו הסיום כשהוא בוודאות במקום השני, מסתובב עם גופו לעבר השופט ועושה תנועה מגונה שלא היה מביישת אוהד אולטרס של לאציו. על המקום השלישי נלחמים כעת בירתוויסל ואלרזה כאשר בירתוויסל האוסטרלי מגיע שלישי ודוחק את אלרזה מהפודיום. בינתיים, מודיעים על פסילתו של מארי עקב התנהגות בלתי ספורטיבית ואלרזה מקבל את המקום השלישי לאחר שבירתוויסל קודם למקום השני.

על ההתנהגות המבישה של ריצ'ארד מארי אין עוררין ואין מה לדון בה יתר על המידה. ריצ'ארד מארי הוא בחור צבעוני, מלא תשוקה ואנרגיה וברור שהוא חזר עם המון מרץ ככל הנראה אחרי שטחן את הטריינר במשך שלושה חודשים. כל אלה, לא מצדיקים ולו במעט את התנהגותו המבזה, מקרה קלסי של בעיטה בדלי, פשוט חבל. מצד שני, כן הייתי רוצה להתייחס לנושא העונש עצמו והאם הוא ראוי. ישאלו אנשים מדוע בכלל קיבל מארי עונש זמן? הרי הוא לא השאיר את החליפה שלו זרוקה על הרצפה, שכן אז מדובר בעניין בטיחותי ומכשול עבור שאר המתחרים. התשובה לכך פשוטה, לכל מתחרה יש את השטח שלו ואת הקופסה שלו רק שם הוא רשאי להניח את חפציו. מארי שם את החליפה הרטובה שלו בתוך קופסה של מישהו אחר ומדובר בהפרעה לאותו מתחרה. לא מדובר בפרשנות דווקנית אלא בכלל אשר ניתן למצוא בענפים אחרים, יש לך אזור שמוקצה רק לך ואתה רשאי לעשות בו שימוש מבלי להפריע למתחרה אחר ומבלי לחדור לאזור שלו. עונש הזמן שהוטל היה ראוי ומוצדק, התנהגותו של מארי היתה מבישה וטיפשית וההחלטה לפסול אותו היתה מתבקשת ואחראית.

רון דרמון, הטריאתלט הישראלי הראשון שישתתף במשחקים האולימפיים בריו, גם כן התחרה בהמבורג והגיע במקום ה-27 בתוצאה של 53:27 דק'. את השחייה סיים בזמן של 9:17 דק', 16 שנ' בלבד לאחר מולה. את קטע האופניים בזמן של 28:15 דק' בזמן שהחלו ממטרים פזורים של גשם. הספיקו לו 22 שניות בשטח ההחלפה והוא יצא לריצה וסיים בזמן של 15:00 דק.

444

תוצאות העשרה המובילים בגברים

מקצה הנשים: ניצחון ראשון אחרי חמש פעמים במקום השני

חמישה שבועות לפני התחרות שתתקיים במשחקים האולימפיים בריו (הנשים יתחרו ב-20.8, הגברים ב-18.8), עמדו מיטב הטריאתלטיות על קו הזינוק בתחרות הסבב WTS בהמבורג. מתחרות כמו ליסה נורדן, גוון יורגנסן, ג'ודי סטימפסון, הלן ג'נקינס, קייטי זפרס, לוסי הול ועוד. זו גם הפעם הראשונה בה הלן וגוון נפגשות מאז הנחילה לה הלן את הפסדה הראשון בגולד קוסט לאחר 17 נצחונות רצופים. אך הפעם מדובר בספרינט וזה משמעותי מבחינת היכולת לתקן טעויות תוך כדי תחרות. כצפוי לוסי הול שחיינית ורוכבת חזקה, הובילה את הדבוקה בשחייה ולקראת סוף הסיבוב היחיד קבוצה של שמונה שחייניות פותחת פער קטן על שאר הדבוקה.

קצת פחות מ-10 דקות ולוסי הול יוצאת מהמים יחד שבע בנות, ביניהן מארי ראבי, קרולינה רותייה, רייצ'ל קלמר וקייטי זפרס. גוון יוצאת במקום ה-12 כ-15 שניות לאחר המובילה וג'נקינס במקום ה-20 כ-24 שניות לאחר המובילה. ג'ודי סטימפסון עם שחייה לא טובה במקום ה-36 כ-36 שניות לאחר המובילה. השמינייה יצאה לרכיבה ועשתה עבודה קשה מדי בשביל הדבוקה הרודפת שנתנה לפער של 15 שניות להפוך ל-30 במהלך שני הסיבובים הראשונים.

בינתיים שתי הקבוצות הרודפות התאחדו במהלך הסיבוב השני וג'נקינס וסטימפסון הצטרפו ליורגנסן ונורדן, והפכו לפלטון של 41 רודפות במרדף אחרי המובילות, דבר שלא מנע את הגדלת הפער ל-35 שניות לאחר שלושה מתוך שישה סיבובי רכיבה. בדבוקה הרודפת לא נראתה יוזמה לצמצם את הפער מלבד ברברה ריברוס הצ'יליאנית והקטנה שבחבורה. בתחילת הסיבוב החמישי הפער גדל ל-45 שניות ובתחרות ספרינט זה כבר זמן משמעותי שאולי רק יורגנסן יכולה לצמצם, היא כבר רצה 15:45 בעבר. ראבי אשר קיבלה השבוע את האישור הסופי לנסיעה לריו עם נבחרת דרום אפריקה, הובילה זמן רב את המובילות והפער הלך וגדל ל-50 שניות וכך נשאר עד סיום הרכיבה.

גוון מסיימת את הרכיבה 1:02 לאחר המובילה אבל יוצאת אחרונה משטח ההחלפה ומאבדת עוד 20 שניות יקרות. היא יוצאת מתוך שטח ההחלפה כמו "טומהוק" ועוברת את כל הרצות שיצאו לפניה ורק סטימפסון ברגע של אומץ נדיר מנסה להידבק אליה ומצליחה לכמה דקות בודדות. בינתיים זפרס וקלמר נפרדות משאר הדבוקה ומובילות את התחרות בפער משמעותי.

לאחר לאפ אחד יורגנסן במקום השביעי, 32 שניות לאחר זפרס, כלומר צמצמה פער של 50 שניות ב-2.5 ק"מ. לצאת לריצה בתחרות ספרינט עם פער של יותר מדקה זו משימה מאוד קשה וכאשר זפרס רצה 16:17 (התוצאה השנייה בטיבה) אפילו יורגנסן עם 15:44 לא מצליחה להדביק אותה.

לקו הסיום מגיעה ראשונה זפרס עם הניצחון הראשון שלה אחרי חמש פעמים במקום השני ב-18 חודשים האחרונים. קלמר מגיעה שנייה עם תחרות מדהימה ופודיום ראשון בסבב וגוון מגיעה רק במקום השלישי לאחר 26 שניות.

המבורג

תוצאות העשרה המובילים בנשים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג