מהעבודה המשותפת עד הגאווה והתקופה: סיכום הופעת נבחרת ישראל במרתון ולנסיה

המרתוניסטים הבכירים של ישראל סיפקו הופעה חסרת תקדים וסיפרו בסיום על התרגשות גדולה לייצג את ישראל בימים האלו. איך העבודה בנבחרת השפיעה ומה הסטטוס לקראת המשחקים האולימפיים. סיכום כחול-לבן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גשאו איילה, גירמה אמרה ואיימרו עלמיה | צילום: Maxim Dupliy

בקהילת הריצה דובר רבות על מרתון ולנסיה בשבועות האחרונים. הן בשל העובדה שרצים חובבים רבים יצאו לשם, כולל כאלה שוויתרו בעל כורחם על מרתון ניו יורק כמה שבועות קודם לכן, והן בעקבות רצי העלית הישראלים שבאו למרתון הספרדי כתחרות מטרה, בשאיפה לקבוע זמנים מהירים לקראת המשחקים האולימפיים. התנאים היו מושלמים – כ-10 מעלות צלסיוס, כמעט ללא רוחות, ומסלול שטוח ומהיר שכבר בנה לעצמו שם כמרתון לשבירת שיאים.

לכתבות נוספות בנושא:
הופעה נהדרת לישראלים במרתון ולנסיה, שיא מסלול לסיסאיי למה
תכנית אימונים למרתון למתקדמים: כך תרדו מגבול 4 השעות, חלק 4
מקום שני ללונה סלפטר במרוץ 15 ק"מ בהולנד, קיפלימו השווה את שיא העולם

התוצאה הייתה טובה אפילו יותר מהצפוי. שלושת הישראלים הבכירים סיימו בטופ 15 – שיאן ישראל גשאו איילה שחזר מפציעה סיים במקום העשירי עם 2:05:46 שעות, רק 13 שניות משיאו האיכותי; גירמה אמרה הבלתי נגמר עם שיא אישי אדיר של 2:05:52 בגיל 36; ואיימרו עלמיה עם שיא אישי נהדר משלו של 2:06:04 שעות, שלפי שעה אמנם מותיר אותו ללא הכרטיס האולימפי, אך עם הרבה גאווה ותקווה. מדובר במקבץ איכותי בצורה בלתי רגילה, שהוריד אפילו את סגן אלוף העולם מארו טפרי למקום הרביעי בדירוג ההיסטורי.

גשאו איילה, איימרו עלמיה וגירמה אמרה במרתון ולנסיה | צילום: איגוד האתלטיקה

עצם יציאת המשלחת לוונלסיה הייתה מבצע לא פשוט כלל. הוצאת נבחרת ישראלית בימים כאלה היא אירוע מורכב, במיוחד למרוץ כזה, שלא נערך באצטדיון או אולם, אלא ברחובות העיר, ללא כל מחסומים בין הקהל לרצים. גם מהתגובות של הרצים לאחר המרוץ ניתן היה להבין את החשיבות הגדולה שהם נתנו לתקופה הזאת ולריצה תחת דגל ישראל.

גשאו איילה סיפר: "אני שמח מאוד לעשות תוצאה כזו בתקופה כל כך קשה. ליבי עם כל המשפחות שנרצחו כל יקיריהם ועם משפחות החטופים שעדיין נמצאים בעזה. חזרתי מפציעה, ואני מאוד שמח לחזור שוב לעשות את מה שאני כל כך אוהב לעשות, שזה לרוץ, ולהשיג תוצאה שהיא קרובה לשיא האישי שלי. המרתון הזה מראה לי שאני בדרך הנכונה ואני צריך להמשיך לעבוד ולהשתפר עוד".

גירמה אמרה הוסיף: "בתקופה כזאת קשה, כשהעם שלי נמצא במלחמה, אני שמח שעשינו משהו למען האתלטיקה הישראלית, למען אוהדי האתלטיקה. רצינו קצת לשמח אותם, עשינו כל מה שיכולנו. אני שמח שעשיתי שיא אישי, אני מברך את חבריי לנבחרת, שגם עשו שיאים אישיים ותוצאות נהדרות. הלוואי שיבואו לנו ימים טובים ושיהיו לנו גם בארץ תחרויות. תמיד כיף ותמיד משמח לייצג את מדינת ישראל, להניף את הדגל, להראות שאנחנו אנשי שלום, אנשי ספורט, ובמיוחד עכשיו, עבורי אין גאווה גדולה מזה".

גשאו איילה | צילום: איגוד האתלטיקה

המאמן גזאצ'ו יוסף, שליווה את הנבחרת בוולנסיה: "בתקופה כזה קשה שעוברת על עם ישראל אני שמח לראות שהאתלטים שלנו התעלו ועשו תוצאות מצוינות. כמובן ליבנו עם משפחות החטופים והחיילים הגיבורים שנלחמים בשביל עם ישראל".

העבודה בנבחרת מוכיחה את עצמה
מי היה מאמין שעד לפני קצת יותר מחמש שנים השיא הישראלי עמד על 2:14.21 שעות של היילה סטאין? והיום יש לנו ארבעה רצים של 2:06 ומטה כששלושה מהם מדורגים בטופ 13 ההיסטורי של אירופה. הרצים הבכירים בנבחרת עלו על המפה כיחידים, אולם היום הם עובדים יחד בנבחרת. מה שבעבר התנקז רק למחנות אימונים משותפים לפני אירועים גדולים, הפך ליום-יום. הרצים עובדים יחד, תחת מטריית איגוד האתלטיקה, עם המאמנים גזאצ'ו יוסף וזוהר זימרו ותחת הניהול המקצועי של איתי מגידי והמנכ"ל גל לוי, והנה הכל התפוצץ.

שאלנו את מגידי, המנהל ההישגי של האיגוד והאחראי על הריצות הארוכות והבינוניות, האם חשב שזה יצליח כל כך מהר: "האמת שכן, כי החבר'ה מאוד מאוד מגובשים. כל פעם שעשינו את זה במחנות היה חיבור טוב, היינו צריכים למצוא איך לפצח את זה מבחינת אגו בין המאמנים, אבל בשנייה שבשלה העת והצלחנו לחבר, נוצר מרקם מצוין. זוהר וגזאצ'ו עובדים ביחד בדינמיקה טובה ועניינית. היו בעבר המון ריצות עם דבוקות יחד במחנות באתיופיה, אז זה פשוט עלה שלב.

מארו טפרי ואיימרו עלמיה עם איתי מגידי | צילום: איגוד האתלטיקה

על הריצה של הישראלים יחד בוולנסיה: "הם עבדו יחד, הם מתורגלים ומנוסים, גם גודאדו בלצ'או היה איתם 35 ק"מ, ועדיין חסר לו גרוש ללירה כדי להיות איתם עד הסוף, אני די בטוח שברמת הכישרון הוא מסוגל. ראינו אותם לכל אורך הדרך מקום 20-15, רצים יחד, ספליטים אחידים".

איך התחרות הפנימית משפיעה: "הם כולם מבינים שבמקום להיות בהפרש של דקה ב-2:12, כשעובדים יחד הם כולם משתפרים לאזורים של 2:06 ומטה. סוף סוף אנחנו מממשים את הפוטנציאל, שמתבטא בטופ האירופי וסוגרים פערים על אתיופים וקניתים שנמצאים כבר כמה שנים. אין סיבה שאנחנו לא נהיה שם. הרצים מודעים לזה שהרוטציה ביניהם היא כזו שיכול להיות שפעם מישהו יהיה מחוץ לאולימפיאדה, אבל ייכנס לאליפות עולם, או להפך. בסוף זה עולם תחרותי, שהוא מאירוע לאירוע והם מבינים שמה שהיה באליפות אירופה במינכן עם 6 רצים יחזור על עצמו בעוד הזדמנויות, כמו חצי מרתון ברומא לדוגמה, שגם שם אנחנו רוצים שישייה חזקה".

על הכרעת הכרטיסים האולימפיים: "יש להם הזדמנות אחת נוספת, במרווח של שלושה חודשים בערך להתאוששות. על פניו כולם אמורים לעשות עוד ריצה, למעט אילוצים אם יהיו. בכל מקרה השאיפה היא שהפעם ייצאו חמישה למחנה האימונים לקראת המשחקים האולימפיים, למקרים של פציעות ברגע האחרון".

גל לוי מנכ"ל איגוד האתלטיקה סיכם: "שמחנו לראות את ההתקדמות הנוספת של רצי המרתון המובילים של ישראל במרתון ולנסיה. זה היה מרתון מהיר, שכלל שיאים אישיים מעולים, שמגיע לאחר ההישג המדהים של מארו טפרי באליפות העולם. אנו ממשיכים לראות שהעבודה המשותפת בשיטה של נבחרת ישראל בהובלתם של גיזאצ'ו יוסף וזוהר זמירו, משתלמת".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ארנון הגיב:

    כל הכבוד אתם אלופים! גאווה אמיתית לעם ישראל, אוהבים אותכם. תמשיכו ככה ובהצלחה!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג