הופעה נהדרת לישראלים במרתון ולנסיה, שיא מסלול לסיסאיי למה

שיאן ישראל גשאו איילה סיים במקום העשירי עם 2:05:46 שעות, שיאים אישיים לגירמה אמרה (מקום 12) ואיימרו עלמיה (15) שעלו למקום ה-2 וה-3 בטבלת המהירים בכל הזמנים. למה הפך לרביעי מתחת ל-2:02 שעות, דגפה ניצחה אצל הנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גשאו איילה, איימרו עלמיה וגירמה אמרה במרתון ולנסיה | צילום: איגוד האתלטיקה

מרתון ולנסיה נערך הבוקר (ראשון) וסיפק שלל רגעי שיא, הן בזירה העולמית והן למרתוניסטים הישראלים, בהופעה איכותית במיוחד. שיאן ישראל גשאו איילה, שהחמיץ את אליפות העולם בשל פציעה, סיפק ריצה נהדרת וסיים במקום העשירי הכללי בתוך השדה האיכותי, עם זמן של 2:05:46 דקות, רק 13 שניות מהשיא הישראלי אותו קבע במרתון סביליה השנה.

רק 6 שניות אחריו, עם שיא אישי נהדר של 2:05:52 שעות, הגיע גירמה אמרה במקום ה-13 ועלה למקום השני בטבלה ההיסטורית של הרצים הישראליים. שלישי מבין הישראליים עם שיא אישי אדיר משלו, היה איימרו עלמיה שקבע 2:06:04 שעות, שסיים במקום ה-15 ועלה למקום השלישי בטבלת המהירים בכל הזמנים, כשהוא דוחק את סגן אלוף העולם למארו טפרי למקום הרביעי. ישראלי נוסף, גודאדו בלצ'או, סיים במקום ה-61 עם 2:13:58 שעות.

גירמה אמרה וגשאו איילה | צילום: איגוד האתלטיקה

טפרי הוא נכון לעתה המרתוניסט היחיד שהבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בזכות הישגו באליפות העולם, בעוד השאר מתמודדים על שני הכרטיסים הנותרים, כשתהיה להם עוד הזדמנות אחרונה למרתון באביב כדי להבטיח את מקומם. כעת, את הכרטיסים תופסים איילה ואמרה, אולם אחרי ההופעה הנהדרת של עלמיה מקומם בפריז כלל לא מובטח.

שלושת הישראלים מדורגים כעת במקום השמיני, העשירי וה-11 בכל הזמנים באירופה. יחד עם מארו טפרי, אין אף מדינה אירופית עם עומק כזה של מרתוניסטים. נזכיר כי הארבעה מתאמנים בימים אלה יחד בנבחרת, תחת המאמנים גזאצ'ו יוסף וזוהר זימרו, ונראה כי עבודה בנבחרת אכן העלתה את הרמה גם כקבוצה.

איימרו עלמיה | צילום: יח"צ אסיקס

מי שניצח במרתון כולו היה סיסאיי למה בן ה-32. האתיופי היה במשך חלקים גדולים מהריצה בקצב שיא עולם, אולם נחלש בסיום והסתפק בשיא מסלול עם התוצאה הרביעית בטיבה בהיסטוריה, 2:01:48 שעות. למה הוא הרביעי אי פעם שיורד מ-2:02 במרתון, אחרי שיאן העולם קלווין קיפטום (אשר היה גם שיאן המסלול בוולנסיה מהשנה שעברה במרתון הבכורה שלו), אליוד קיפצ'וגה וקנניסה בקלה.

אלכסנדר מוטיסו הקנייתי סיים במקום השני עם שיא אישי של 2:03.11 שעות, דאוויט וולדה האתיופי סיים שלישי והשלים את תמונת הפודיום עם 2:03:48 שעות וקנניסה בקלה בגיל 41 סיים במקום הרביעי עם שיא עולם למאסטרס לגיל 45-40 של 2:04:19 שעות.

אצל הנשים מי שניצחה במרוץ היא אלופת מרתון בוסטון מ-2019 וורקנש דגפה עם שיא אישי של כמעט שתי דקות ותוצאה נהדרת של 2:15:51 שעות. האלופה האולימפית מריו ב-10,000 איאנה אלמאז האתיופית סיימה שנייה עם 2:16:22 שעות והיווט גברקידאן שלישית עם 2:17.59 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג