מקום שני ללונה סלפטר במרוץ 15 ק"מ בהולנד, קיפלימו השווה את שיא העולם

הישראלית עלתה על הפודיום עם זמן של 47:55 דקות, שנייה רק לביאטריס צ'פקואץ': "שמחה להביא הישג צנוע בימים קשים אלה", מקום 12 להדר אופיר פורר. אצל הגברים, קיפלימו השווה את שיאו של צ'פטגיי עם 41:05 דקות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר על הפודיום בהולנד | צילום: איגוד האתלטיקה

האתלטית הישראלית הבכירה לונה צ'מטאי סלפטר סיימה היום (ראשון) במקום השני במרוץ "שבע הגבעות" למרחק של 15 ק"מ בניימיכן שבהולנד. מירב הכותרות במרוץ הגיעו ממקצה הגברים, כאשר יקוב קיפלימו השווה את שיא העולם במרחק זה עם זמן של 41:05 דקות.

הישראלית, עבורה היה זה מרוץ ראשון מאז סיימה במקום הרביעי בריצת המרתון באליפות העולם האחרונה בבודפשט בסוף אוגוסט, הראתה יכולת טובה וסיימה בזמן של 47:55 דקות. שיאה הישראלי עומד על 46:43 דקות והושג באפריל 2019 בפראג. ישראלית נוספת שהתחרתה על המסלול הייתה הדר אופיר פורר. אלופת ישראל המכהנת ב-10,000 וב-5,000 סיימה במקום ה-12 עם שיא אישי של 52:43 דקות.

לונה צ'מטאי סלפטר ובנה רוי עם הדר אופיר פורר | צילום: איגוד האתלטיקה

הרצה היחידה שהקדימה את לונה הייתה ביאטריס צ'פקואץ' הקנייתית, שיאנית העולם ב-3,000 מכשולים שמראה מהירות גם על הכביש וקבעה זמן מהיר של 47:12 דקות. את תמונת הפודיום השלימה סטלה צ'סאנג הקנייתית עם 48:02 דקות, שבע שניות אחרי הישראלית.

לונה צ'מטאי סלפטר סיפרה בסיום: "אני שמחה להביא הישג צנוע בימים קשים אלה. זכינו לאירוח מכובד ולהזדהות וסולידריות ממארגני התחרות ההולנדים. ספורט נועד לקרב בין אנשים ואני שמחה על כל הזדמנות".

ב

התוצאות מ"שבע הגבעות" עם לונה סלפטר | צילום מסך

מרוץ הגברים קיבלנו מקצה בדד של קיפלימו, שהצהיר עוד לפניו כי בכוונתו לשבור את שיא העולם של ג'ושוע צ'פטגיי שנקבע ב-2018. קיפלימו אמנם לא הצליח לשבור את השיא, אולם הוא הצליח להשוות אותו בדיוק על השנייה. יש לציין שהתוצאה המהירה ביותר ל-15 ק"מ בהיסטוריה הושגה על ידי קיפלימו עצמו, 40:27 דקות, אולם היא הושגה במסגרת חצי מרתון ליסבון ולא מוכרת כשיא בפני עצמה שכן הושגה כחלק ממרוץ למרחק אחר.

זכור, האוגנדי בן ה-22 הוא גם שיאן העולם בחצי מרתון עם 57:31 דקות מ-2021. את אליפות העולם האחרונה החמיץ קיפלימו בשל פציעה, אולם נראה כי הוא חזר לכושר טוב, גם אם לא לשיא היכולת הפוטנציאלי שלו. במקום השני במקצה הגברים הגיע חברו של קיפלימו לנבחרת האוגנדית, רוג'רס קיבט, שקבע 42:44 דקות. במקום השלישי סיים אמוס סרם הקנייתי עם 43:07 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג