מאור טיורי השיגה את הקריטריון האולימפי במרתון בפעם השלישית ברציפות

הישג נהדר למרתוניסטית הישראלית, שקבעה שיא אישי מרשים של 2:26:39 שעות במרתון רוטרדם, 11 שניות מהר יותר מהקריטריון, ותתחרה בפריז בקיץ הקרוב. זמן מצוין גם לגודאדו בלצ'או
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאור טיורי אחרי הריצה בקולורדו | צילום: פרטי

הישג נהדר למרתוניסטית הישראלית מאור טיורי, שהשיגה היום (ראשון) את הקריטריון האולימפי בריצת מרתון ותשתתף במשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב. עבור טיורי תהיה זו הפעם השלישית במשחקים, לאחר שהתחרתה גם בריו 2016 ובטוקיו 2020.

לכתבות נוספות בנושא:
גירמה אמרה והדר אופיר פורר הוכתרו כאלופי ישראל ב-15 ק"מ
מרתון פריז 2024: טעה בפנייה האחרונה ועדיין ניצח, דרמה אצל הנשים
"ניצל בנס": אלוף העולם והמדליסט האולימפי נפצע בתאונת דרכים

טיורי בת ה-33 קבעה את הקריטריון במסגרת מרתון רוטרדם שנערך הבוקר, כאשר חצתה את קו הסיום בזמן של 2:26:39 שעות, 11 שניות מהר יותר מהקריטריון האוטומטי העומד על 2:26:50 שעות ומקום שמיני במרתון כולו. מדובר גם בשיפור ניכר לשיאה האישי של הישראלית, שעמד על 2:29:04 שעות אותו השיגה בבריטניה ב-2021.

מאור טיורי במרתון רוטרדם | צילום: איגוד האתלטיקה

המסע של טיורי לעבר הקריטריון כלל לא היה פשוט. בדיוק לפני 13 חודשים, כשהיא בשיא ההכנות למרתון לונדון שהיה אמור להיות המייג'ור הראשון שלה, נפצעה טיורי ואובחנה עם שבר מאמץ בעצם המסרק בכף הרגל. היא נזקקה לשיקום ארוך וחזרה בהדרגה, כולל תחרויות קצרות יותר ואף חצי מרתון בינואר האחרון, אולם לא רצה אף מרתון מלא מאז אוגוסט 2022, ולמעשה רוטרדם הייתה ההזדמנות היחידה והאחרונה שלה. היא עברה בתקופה האחרונה להתאמן תחת דן סלפטר, שמונה לפני שבועיים למאמן הלאומי של נבחרת הריצות הארוכות במקומו של גזאצ'ו יוסף שעזב.

בריצה היום היא התייצבה על קצב של 3:30-3:31 דקות לק"מ מתחילת הריצה, והצלחה אפילו להגביר בחלק האחרון של המרתון כדי לסיים בדיוק בזמן הנדרש לה כדי להבטיח רשמית את ההשתתפות במשחקים. היא מצטרפת ללונה צ'מטאי סלפטר שהבטיחה את הקריטריון זה מכבר, וכן למארו טפרי, גשאו איילה וגירמה אמרה, שהבטיחו את הכרטיסים מבין הגברים.

מאור טיורי במרתון רוטרדם | צילום: איגוד האתלטיקה

מאור טיורי אמרה בסיום: "אני מאוד שמחה שקבעתי את הקריטריון ומצטרפת למשלחת הישראלית לפריז. אחרי שנה מאוד מאתגרת אישית ומקצועית, אני שמחה שהקשבתי ללב שלי ועשיתי את ההחלטות הנכונות לי על מנת להגיע הכי מוכנה שיש ליום התחרות. התנאים לא היו מושלמים אבל באתי מוכנה ובסוף לחצתי חזק ואני שמחה שזה הספיק! עכשיו אקח קצת זמן להתאושש ומיד לאחר מכן מתחילים בהכנות לאירועי הקיץ! אני רוצה להודות לצוות המקצועי שלי, לאיגוד האתלטיקה, לוועד האולימפי בישראל, ליחידה לספורט הישגי ולמשפחה שלי שהאמינו בי לכל אורך הדרך ונתנו לי את הרוח הגבית והאמונה שאני יכולה להצליח. בימים לא פשוטים אלה אני מאוד גאה להמשיך לייצג את מדינת ישראל".

המרתון האיר פנים לישראלים, כשגם גודאדו בלצ'או קבע בו זמן מהיר של 2:07:45 שעות, שיפור של תשע שניות לשיאו האישי ומקום שביעי כללי מבין רצי המרתון. הזמן שלו מהיר יותר מהקריטריון האולימפי (2:08:10 שעות) ומדרג אותו חמישי בין המרתוניסטים הישראלים – אחרי השלושה שכבר הבטיחו את מקומם במשחקים, שהם כאמור טפרי, איילה ואמרה, ואיימרו עלמיה שמדורג רביעי וישמש כמחליף במידת הצורך. טסמה מוגס קבע תוצאה של 2:13:00 שעות. תחלואיני מלקה (הפועל עמק חפר) לא סיים את הריצה ועצר בקילומטר ה-40.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג