לא עוצרת: צפו בסאמר מקינטוש בת ה-16 שוב מדהימה את הבריכה

אחרי ששברה את שיא העולם ב-400 חופשי, השחיינית הקנדית הצעירה שברה עוד שני שיאי עולם לנוער, כולל אחד ממשחי ה-200 מעורב אישי המהירים בהיסטוריה. שיא קנדי גם לג'וש ליינדו, שיא אמריקאי לקייטי לדקי. צפו במשחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סאמר מקינטוש. תגיע לישראל? | צילום מסך מתוך יוטיוב

סאמר מקינטוש פשוט לא עוצרת. השחיינית הקנדית בת ה-16, שמשתתפת בימים אלו במבחנים הקנדיים לאליפות העולם, ממשיכה לכתוב את שמה בדפי ההיסטוריה, כאשר אחרי ששברה את שיא העולם ב-400 חופשי, הוסיפה שני שיאי עולם לנוער, כולל אחת התוצאות המהירות בהיסטוריה ב-200 מעורב אישי.

ככלל, נחשבה מקינטוש תחילה לשחיינית מעורב אישי ולא לשחיינית חופשי, ומכאן ההפתעה הגדולה בשבירת שיא העולם של אריארן טיטמוס בתחילת התחרות. אלא שהיא הוכיחה שהדברים ממש לא באים אחד על חשבון השני. הקנדית קבעה זמן פשוט מטורף של 2:06.89 דקות והפכה לשחיינית הרביעית בלבד בהיסטוריה שיורדת מגבול ה-2:07 דקות. זמן זה היה מקנה לה ניצחון גם באליפות העולם האחרונה בבודפשט וגם במשחקים האולימפיים בטוקיו.

היחידות שקבעו את ציון הדרך הזה לפני מקינטוש היו שיאנית העולם ההונגרייה קטינקה הוסו, לה שיא של 2:06.12 דקות מאליפות העולם ב-2015, שיאנית העולם הקודמת אריאנה קוקורס האמריקאית, שזמנה עם החליפות האסורות היה 2:0615 מאליפות העולם ההיסטורית ברומא ב-2009, ושיבון-מארי אוקונור הבריטית, שזכתה במדליית הכסף בריו עם 2:06.88 דקות.

לא פחות מדהימה העובדה שמקינטוש קבעה שיא עולם לנוער בפעם השנייה במשחה זה תוך חודש, שכן בתחרות מסבב פרו-סווים בפוט לודרדייל קבעה 2:08.08 דקות. כעת, קיזזה יותר משנייה לשיאה, כאשר מתוך ארבעת הסגנונות של המעורב, היא שוחה מהר יותר בשלושה. רק זמן הביניים בסגנון החזה היה 6 מאיות איטי יותר מאשר לפני חודש (38.63 שניות לעומת 38.57 שניות), כאשר השיפור הניכר ביותר היה בסגנון הגב, שם ירדה מ-32.39 שניות ל-31.83 שניות.

יממה לאחר מכן, שברה מקינטוש עוד שיא עולם לנוער, הפעם ב-200 פרפר, לאחר שקבעה 2:04.70 דקות, שיפור לשיאה מתחילת החודש שעמד על 2:05.05 דקות. התוצאה מעלה אותה גם למקום השמיני בהיסטוריה במשחה זה וממחישה עוד יותר את הגיוון האיכותי שלה ואת הצהרת הכוונות לקראת אליפות העולם בקיץ והמשחקים האולימפיים בקיץ הבא. כזכור, עקב היותה בת 16 בלבד, היא תוכל לשחות גם באליפות העולם לנוער שתיערך בספטמבר בישראל, כאשר קנדה כבר הודיעה כי תשלח נבחרת לאליפות.

שחיין קנדי נוסף, ג'וש ליינדו, שבר את השיא הקנדי במשחה ל-100 פרפר פעמיים באותו יום, ולבסוף העמיד אותו על 50.53 שניות והפך לשחיין החמישי בטיבו בהיסטוריה של המשחה, אחרי קיילב דרסל, קריסטוף מילאק, מייקל פלפס ומילוראד צ'אביץ' (שני האחרונים עדיין בעידן החליפות). ליינדו בן ה-20 עשה זאת  פחות משבועיים לאחר שהשתתף באליפות המכללות, שם עלה על הפודיום במשחה זה לצדו של הישראלי תומר פרנקל, כאשר זכה במדליית הכסף.

שחיינית על נוספת שמוכיחה כי היא בכושר טוב היא קייטי לדקי, שהשתתפה באליפות פלורידה, הנערכת בבריכות 25 יארד, ושברה את שיאה האמריקאי במשחה ל-1,650 יארד חופשי (מקביל ל-1,500 חופשי). שיאנית העולם והאלופה האולימפית קבעה 15:01.41 דקות, שיפור של כשתי שניות לשיאה הקודם, וכעת היא מחזיקה בכל שבע התוצאות המהירות בהיסטוריה במשחה זה, מרחק 22 שניות מהשחיינית הבאה, אריקה סאליבן. יש לציין, כי מדובר במשחה ששוחים בארה"ב בלבד, כך שמתחרותיה הישירות לא התנסו בו, אולם עדיין מדובר בתוצאה איכותית ומרשימה במיוחד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג