בגיל 16: סאמר מקינטוש הדהימה ושברה את שיא העולם ב-400 חופשי

ילדת הפלא של השחייה העולמית עשתה את הבלתי ייאמן במבחנים הקנדיים לאליפות העולם וקבעה 3:56.08 דקות, שיפור של 32 מאיות לשיא של אריארן טיטמוס. בסיום סיפרה בדמעות: "לרגע לא חשבתי שזה יקרה הלילה, חלום שהתגשם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סאמר מקינטוש | צילום מסך מיוטיוב

סאמר מקינטוש נחשבת כבר זמן מה כאחד הכישרונות הכי גדולים בעולם השחייה. בחודשים האחרונים הקנדית בת ה-16 שברה פעם אחר פעם שיאי עולם לנוער, אולם הלילה (בין שלישי לרביעי) היא כבר עשתה את זה בליגה של הגדולות באמת, כששברה את שיא העולם (לא לנוער, לבוגרות!) במשחה ל-400 חופשי במסגרת המבחנים הקנדיים לאליפות העולם.

מקינטוש עצרה את השעונים על 3:56.08 דקות ושיפרה ב-32 מאיות את השיא של האלופה האולימפית אריארן טיטמוס האוסטרלית שנקבע בחודש מאי בשנה שעברה. מקינטוש פתחה בקצב מסחרר של 56.43 שניות ב-100 הראשון, ובחצי המרחק קבעה 1:55.91. כמה מהר זה? מדובר בזמן שהיה מספיק לה למדליית הארד ב-200 חופשי באליפות העולם האחרונה.

החצי השני של המשחה היה מעט איטי יותר והיא אולי לא סגרה את ה-100 האחרון בקצבים בהם ראינו כבר את טיטמוס ואת שיאנית העולם לפניה קייטי לדקי האמריקאית סוגרות (1:00.24 ב-100 האחרון, לעומת 59.03 ש' שסגרה טיטמוס ו-58.84 ש' שסגרה לדקי), אולם הפתיחה הייתה כל כך מהירה, שהספיקה לשבור את שיא העולם.

בסיום המשחה מקינטוש נראתה בעיקר המומה כשהביטה על לוח התוצאות. היא ידועה ככזאת שלא חוגגת בצורה מוגזמת, אולם ביציאה מהמים גם הרגש הגיע ותוך כדי שהמתחרות שלה מברכות ומחבקות אותה, היא פרצה בבכי נרגש, כשגם מאמנה ברנט ארקי, עבורו זהו שיא עולם ראשון כמאמן, הזיל דמעה.

לאחר מכן סיפרה לתקשורת בדמעות: "לרגע לא חשבתי שאני הולכת לשבור את שיא העולם הלילה, זה אפילו לא היה בחלומות שלי, לעשות 3:56, ועוד עם 0 בעשיריות, זה פשוט הדהים אותי. אני חושבת שהסיבה שאני כל כך נרגשת עכשיו היא שבשנים האחרונות השקעתי את חיי, וכך גם המשפחה שלי, בלהיות הכי טובה שאני יכול להיות בענף שאני אוהבת, ולהשיג משהו כזה, שחלמתי עליו… אני פשוט אסירת תודה לכל מי שעזר לי בדרך".

קשה להאמין שעד לפני כמה שנים השיא של פדריקה פלגריני מעידן החליפות, 3:59.51 דקות, היה נראה בלתי שביר. מדובר בשיא שהחזיק קצת יותר מחמש שנים, עד שפרצה לעולמנו קייטי לדקי שניפצה לחלוטין את השיא, שברה אותו שלוש פעמים, והעמידה אותו על 3:56.46 דקות. גם אז, היו שאמרו שמדובר בשיא שיחזיק שנים ארוכות, אולם שש שנים אחרי המשחקים האולימפיים בריו טיטמוס שברה אותו וכעת, בגיל 16 בלבד, עשתה זאת מקינטוש פעם נוספת בהישג לא פחות ממדהים, במיוחד בגילה.

נזכיר, כי מקינטוש היא שחיינית מגוונת במיוחד שמככבת בעיקר במשחי המעורב אישי. באליפות העולם האחרונה בחודש מאי בבודשפט, היא ניצחה ב-200 פרפר וב-400 מעורב אישי, וב-400 חופשי סיימה שנייה בפער של 1.2 שניות מלדקי. השנה, היא חוותה קפיצת מדרגה בסגנון החופשי ולא בכדי שיפרה תוך 10 חודשים יותר משלוש שניות משיאה האישי.

נזכיר, כי בחודש ספטמבר הקרוב תיערך בישראל אליפות העולם לנוער. אמנם עדיין לא ידוע האם מקינטוש תגיע לתחרות, אולם התאחדות השחייה הקנדית כבר אישרה כי תשלח נבחרת לתחרות במכון וינגייט. כל שנותר הוא לקוות שנראה כאן על אדמת ישראל את השחיינית המדהימה הזאת, רגע לפני המשחקים האולימפיים בפריז, אליהם היא כבר תגיע כמועמדת בכירה להיות אחת הכוכבות הגדולות.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג