כששתי מאמנות שחייה שיתפו פעולה למען העצמת נשים בספורט בחברה הערבית

יעל אשכנזי וריהאם מנסור הכירו בקורס "שוות בספורט" של אתנה ונוצר ביניהן קשר מיוחד, במסגרתו הגיעו ריהאם והשחייניות שלה לראשל"צ לסדנת טכניקה ייחודית. אשכנזי: "מפגש מרגש ומעצים", מנסור: "מאמינה שנשים חזקות יכולות להשפיע"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השחייניות במפגש בראשל"צ | צילום: פרטי

רבות מדובר בשנים האחרונות על קידומן של נשים בספורט, ואם נראה שמבחינת ספורטאיות יש התקדמות מבורכת בחלק מהענפים ועלייה כמותית, מבחינת המאמנות זהו לא בהכרח המקרה. במרבית הענפים, עדיין רוב המאמנים הם גברים, וכך גם בענף השחייה.

בחברה הערבית, הבעיה קשה אף יותר. היעדר מתקנים, מדריכים, ובעיקר חוסר מודעות לשחייה כספורט לאורח חיים מקשים על נשים לעתים אפילו ללמוד לשחות לצורך הישרדותי, שלא לדבר על שחייה כספורט עממי או אפילו תחרותי. גם נושא הלבוש החשוף לעתים מפריע (גם אם יש כיום התקדמות גם בנושא זה עם בגדי ים מותאמים וצנועים) ריהאם מנסור עושה את המיטב לשנות את זה, וכשחיינית ומאמנת שחייה, היא מלמדת ומדריכה נשים רבות מהחברה הערבית כחלק מקבוצת World of Swimming בסכנין, בטייבה ועוד.

לכתבות נוספות על שחייה
האלוף האולימפי הודיע במפתיע: "לא אשתתף באליפות העולם, הגעתי לשפל"
פתיחה מרשימה: שני גמרים לנבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות אירופה
אחרי 7 שעות בסערה: פבריס באר-גבל הפך לישראלי הראשון שצולח קטע במשחה 8 הגשרים

ריהאם הכירה את מאמנת השחייה המובילה יעל אשכנזי בקורס שוות בספורט של אתנה ישראל, המדבר על שוויון מגדרי. יעל מובילה כבר שנים את אגודת השחייה הוותיקה מכבי ראשון לציון, בה שוחים לא מעט שחיינים ושחייניות מנבחרות ישראל לנוער ולקדטים.

יעל אשכנזי והשחייניות | צילום: פרטי

המפגש ביניהן בקורס הוליד שיתוף פעולה יוצא דופן ועוצמתי במיוחד. ריהאם ו-14 שחייניות מהמגזר (טירה, טייבה, כפר קאסם, קלאנסווה, באקה, סכנין, כפר מנדא, גוש חלב, וחיפה) הגיעו בסוף השבוע האחרון לבריכה בראשון לציון למפגש מרתק בו זכו להרצאה "ראש חץ" שהעבירה יעל, ולאחר מכן לסדנת טכניקה, שכללה צילומים וניתוח תת מימי של השחייניות, וכן שיפורים וניתוחים טכניים.

אשכנזי סיפרה: "המפגש היה מרגש מאד, מעצים, מלמד והוכיח איך כל אחת מסוגלת לנפץ את תקרת הזכוכית של עצמה. ספורט בכלל ושחייה בפרט נותן השראה לכל תחומי החיים, חתירה להצלחה ופריצת גבולות ושמחתי להיות חלק מזה. כולי תקווה כי הצלחתי לסייע אפילו במעט לשחייניות ולריהאם הנהדרת".

ריהאם מנסור הוסיפה: "המטרה שלי בעבודה עם נשים הוא לחשוף אותן לכמה שיותר מאמנות ושחייניות מעולם השחייה. היה ממש מרגש לראות שחייניות שהתחילו מפרויקט ללימוד שחייה והגיעו בעבודה קשה עד לקבוצת אימון שחייה אני מאמינה שנשים חזקות יכולות להשפיע ולתת לנשים אחרות: כוח, תקווה, למידה ואמביציה. תודה גדולה ליעל על ההתגייסות, המוכנות והנתינה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג