"כל ק"מ הוא דולר": מיזם הרכיבה של תנועת הנוער ברטלי למען ילדי העוטף

התנועה פתחה במיזם התרמה במטרה להקים מרכזי חוסן דרך האופניים, למען ילדי העוטף המפונים, כשהראשון כבר הוקם באילת. רן מרגליות: "לרכיבה יש השפעה ישירה על היכולת לתפקד ולצלוח יחד את המשבר הזה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הרוכבים במיזם התרומה | צילום: באדיבות ברטלי

רוח ההתנדבות וההתגייסות של הישראלים בימים הקשים הללו של הלחימה, על רקע האובדן הקשה של עוטף עזה, היא יוצאת דופן ומבורכת. בין היוזמות שראינו בעולם הספורט, בולטת היוזמה המדהימה של עמותת "ברטלי – נוער בתנועה". הארגון, שהוא למעשה תנועת נוער על אופניים המפעיל תוכניות העצמה ומרכזי רכיבה חינוכיים בפנימיות וכפרי נוער ברחבי הארץ, יצא למיזם התרמה במטרה להקים מרכזי חוסן למען ילדי העוטף המפונים.

לכתבות נוספות בנושא:
"רצינו לתת לילדי העוטף קצת מנוחה לנפש, כמו שרק אופניים יודעים לעשות"
המחווה של גיא ניב לרוכב שנפצע: חולצה איתה רכב בטור דה פראנס
האתלטיות והאתלטים הישראלים התגייסו למען ילדי העוטף והצפון

המיזם, החל לפעול בשישי האחרון (כפי שניתן לראות בסרטון) ויימשך לכל אורך החודש הקרוב, או כפי שהם ניסחו זאת: "אנחנו יוצאים לרכיבה משותפת של אלפי רוכבים מהארץ ומהעולם, שמטרתה גיוס משאבים עבור חיזוק החוסן של ילדי ישראל בכלל וילדי העוטף בפרט. בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה שהחלה בעקבותיהם נחשפים אלפי ילדים בישראל למציאות מזעזעת ובלתי מתקבלת על הדעת. התפקיד שלנו הוא לעזור להם להיות חזקים יותר ולבנות איתם מחדש את החוסן האישי שלהם לטווח הארוך".

איך זה עובד? כל רוכב או רוכבת יכולים להירשם ולהצטרף בחינם לרכיבה מכל מקום בעולם, בחוץ או על הטריינר בבית. כל משתתף שנרשם מקבל קישור לאפליקציה של האתגר. הקילומטרים שייצברו ברכיבה המשותפת יתורגמו לתרומה כספית עבור קרן החוסן שהקימה העמותה, באמצעות תורמים אותם גייסה וממשיכה העמותה לגייס, כאשר היעד שהוצב הוא 180 אלף קילומטרים, שהם 180 אלף דולר בתרומות, לטובת קרן החוסן של ברטלי.

מנכ"ל העמותה, הרוכב המקצועני לשעבר וממייסדי Israel Cycling Academy רן מרגליות, מספר לשוונג: "הקמפיין נועד להביא למודעות את החשיבות בפיתוח החוסן בעורף בתקופה הקריטית בה אנחנו נמצאים. להבנתנו, ליכולת שלנו למצוא את הכוחות לעסוק בפעילות גופנית כמו רכיבה על האופניים (תוך שמירה על הנחיות פיקוד העורף) יש השפעה ישירה על היכולת לתפקד ולצלוח יחד את המשבר הזה. באמצעות הקמפיין הזה אנחנו שואפים לעשות שתי פעולות – הראשונה היא הקמת מרכזי רכיבה עבור ילדי העוטף במרכזי השהייה הזמניים בהם הם שוהים כעת. והשנייה היא הקמת תכנית חוסן ארוכת טווח שמתמקדת בליווי בני הנוער מישובי העוטף לטווח הארוך. גם אחרי שיעזבו את מרכזי השהייה הזמניים".

הרוכבים במיזם התרומה | צילום: באדיבות ברטלי

את המטרה הראשונה הם כבר החלו ליישם: "זה החל בעקבות בקשה שקיבלנו, הקמנו מרכז ראשון באילת בשבוע שעבר והוא יהיה שם בחודשים הקרובים כל זמן שיהיו שם מפונים. עשינו זאת בשיתוף עם עיריית אילת והחברה הכלכלית אילת, שנתנו לנו מבנה מרכזי על חוף הים. אנחנו עובדים כעת על הקמת מרכז נוסף בים המלח, גם שם ישנם מפונים רבים. המטרה שלנו היא בעיקר לייצר קבוצות ברטלי לרכיבה למרחקים בשטח, לייצר מסגרת מקצועית, יציבה וקבועה, שתהווה עוגן עבור המשתתפים בה ולא רק פעילות חד פעמית או הפוגה רגעית. המטרה בסוף היא שהקבוצות הללו ימשיכו לפעול לטווח הארוך, גם לאחר שהקהילות יעזבו את מרכזי השהייה הזמניים ויעברו למגורי קבע".

לגבי תכנית החוסן מספר מרגליות: "התחלנו בזה כבר, בהובלת ערן זוהר שהוא מומחה בעולמות האלה. ההבנה שלנו היא שהאתגר המרכזי הוא שהקהילות האלה נדרשות לבנות מחדש מרחבי חיים שלמים, ואל מול זה, אתגר לייצר יציבות והתמדה הוא גדול. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מחלקת החינוך של מועצה אזורית אשכול ובשאיפה בהמשך גם עם מועצה אזורית שער הנגב, כדי לייצר תכנית רכיבה קבוצתית, שממוקדת בהעצמה ופיתוח של חוסן ומסוגלות על האופניים. באמצעות זה, אנחנו רוצים שההשפעה תהיה כמובן לא רק על האופניים, אלא על החיים של הנערים והנערות האלה בכלל. זה נשען על הכלים שיש לנו בשוטף, ועכשיו אנחנו נדרשים ללמוד כיצד אנחנו צריכים לשפר ולדייק את המתודות שלנו כדי שיתאימו לקהילות החדשות אותם אנחנו פוגשים".

הרוכבים במיזם התרומה | צילום: באדיבות ברטלי

על חשיבות התרומה: "אנחנו מבקשים לייצר תשתית שתוכל לרוץ למרחקים ארוכים. אנחנו רוכשים אופניים מקצועיים, מעסיקים מדריכים ועוסקים כעת באיתור של עתודת הדרכה מתוך הקהילות שגם אותה נכשיר ונעסיק. כמובן שהילדים וההורים שעברו טלטלה משמעותית לא ידרשו לשלם על הפעילות. לכן אנחנו זקוקים לתרומות ולכן פתחנו את קמפיין רוכבים למען הילדים".

לסיום ציין: "אנחנו מבינים שיש מגוון רחב של צרכים, ואנחנו מנסים לענות על חלק קטן מאוד מהם, אבל  למדנו עם השנים שהיכולת שלנו לחולל שינוי היא לכוון לפסגות גבוהות ומטרות שאנחנו מאמינים בהן. מקווים שנוכל לייצר קבוצות מנהיגות על אופניים מהעוטף, כאלה שישפיעו גם על עצמם וגם יובילו שינוי בתוך הקהילות שלהם, יהוו גורם מחבר, גורם של השראה וחוסן לעצמם ולסביבתם, בזה אנחנו מאמינים. ויש כאן גם את ההשפעה על מי שרוכב ותורם. בסוף, הפעילות הקטנה של לרכוב על אופניים, כשזה לא טרוויאלי בימים אלו, גם נותן כוח. התפקיד שלנו הוא למצוא את הכוחות עם מבט לעתיד, וגם לחבר את הסביבה שלנו לשיח הזה של חוסן, יכולת התאוששות ותפקוד, במיוחד בתקופה כזאת".

להצטרפות למיזם והרשמה לרכיבה מכל מקום בעולם לחצו כאן

הרוכבים במיזם התרומה | צילום: באדיבות ברטלי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג