כבוד: 3 אתלטי עבר אגדיים נכנסו להיכל התהילה של הספורט בת"א-יפו

רוגל נחום, מרים סידרנסקי ואריה נוה זכו לכבוד יחד עם ספורטאיות וספורטאים נוספים, באירוע חגיגי שערכה עיריית ת"א-יפו. המתעמלים ארטיום דולגופיאט ואלכס מיאקנין והג'ודאית רות לביא זכו בתואר ספורטאי השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוגל נחום נכנס להיכל התהילה | צילום: אילן ספירא

לאחר דחייה בעקבות המלחמה, נערך אמש (שלישי) טקס אנשי השנה בספורט בתל־אביב-יפו לשנת 2023 בהאנגר 11 בנמל תל אביב. את הטקס, שמעלה על נס ספורטאיות וספורטאים, מאמנות ומאמנים, אגודות ספורט וגופים התורמים לקהילה, ארגנה והובילה עיריית תל אביב-יפו באמצעות רשות הספורט העירונית והוא התקיים במעמד ראש העירייה רון חולדאי.

לכתבות נוספות בנושא:
אחרי עזיבתו של גזאצ'ו יוסף: דן סלפטר מונה למאמן נבחרת הריצות הארוכות
שיא ישראלי לגואדיה ב-10,000 מ', קיפלימו וצ'בט אלופי העולם במרוצי שדה
יוצאים לדרך: 260 רצות ורצים למען שלוה החלו את המסע למרתון ניו יורק

בחלק המרגש של האירוע הוכרזו רשמית המצטרפים החדשים להיכל התהילה של הספורט בעיר, אליו מצטרפים בכל שנה ספורטאים וספורטאיות מעוררי השראה, שהותירו את חותמם על הספורט ומהווים מודל לחיקוי עבור ספורטאי העתיד של העיר. בין המצטרפים שלושה אתלטים: קופץ המשולשת רוגל נחום, הרצה הישראלית מרים סידרנסקי והקופץ לגובה אריה נוה כדורסלן. בנוסף, נכנסו לרשימה כדורסלני העבר שמעון אמסלם ותנחום (תני) כהן-מינץ ז"ל וכדורסלנית העבר נועה סקלי.

הנכנסים להיכל התהילה | צילום: אילן ספירא

בנוסף, המתעמלים ארטיום דולגופיאט ואלכס מיאקנין והג'ודאית רות לביא קיבלו את פרסי הספורטאים המצטיינים והכדורסלן עומר מאייר קיבל את אות תקוות השנה. עוד בין מקבלי הפרסים והמלגות שחקני ליגת העל בכדורגל עומר סניור ואל ים קנצפולסקי. פרס הספורטאי הפראלימפי המצטיין הוענק לחותר שמוליק דניאל, לנה זליקמן ואלונה קושביצקי מענף ההתעמלות זכו בפרס מאמנות השנה ופרס יזמות השנה בספורט הוענק ליפעת רוזנברג, יו"ר מאמאנט ת"א,

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "טקס אנשי ונשות השנה בספורט של תל אביב- יפו נערך בכל שנה, ואנו מקפידים לקיים אותו באדיקות וברציפות, כמעט בלי קשר למציאות בחוץ. אך השנה חשיבותו של הטקס מכרעת עוד יותר. אחרי ה-7 באוקטובר, כולנו עצרנו מלכת והעיר דממה. מספר חודשים לאחר מכן, אפשר היה לראות אנשים שבים לעשות ספורט, לא כי שכחנו ולא כי חזרנו לשגרה אלא כי רבים ורבות הבינו את מה שזוכי הטקס שלנו יודעים כבר מזמן- ספורט הוא לא רק בריאות לגוף הוא גם ריפוי לנפש. איתכם, עם כל הזוכים והזוכות של השנה הזו, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו גם לכאוב וגם להתנחם ולזכור שבזכות הגוף והנפש הצלחנו להתגבר על הרבה אתגרים, וגם הפעם נצליח ונבנה מחדש. ברכות לכל הזוכים והזוכות, אתם תהילתנו. אני מייחל שנראה את החטופים והחטופות בהקדם איתנו ביחד".

ספורטאי השנה של ת"א | צילום: אילן ספירא

סגן וממלא מקום ראש עיריית תל אביב- יפו, מחזיק תיק הספורט בעיריית תל אביב- יפו, ליאור שפירא: "עוצמתו של הספורט התל אביבי בא לידי ביטוי בטבלת הזכיות הלאומית כמעט בכל ענפי הספורט בארץ, מה שהופך את העיר לחיה ונושמת ספורט. אני מברך על כך שבחרנו, על אף דחייתו, לקיים את טקס אנשי השנה בספורט בתל אביב- יפו לשנת 2023 ולציין לשבח את הספורטאים והספורטאיות התל אביבים שמייצגים אותנו בכבוד בארץ ובעולם".

על הזוכים מענף האתלטיקה:
מרים סידרנסקי, 82, היא מהבולטות שבאתלטיות שהצמיחה מדינת ישראל, והחזיקה לאורך זמן רב בו זמנית בשיאים הלאומיים בריצות 60 מטר, 100 מטר, 200 מטר ו-400 מטר. סידרנסקי, ילידת קונגו הבלגית, התאמנה בצעירותה במועדון האתלטיקה של הפועל תל-אביב תחת הדרכתו של עמיצור שפירא ז"ל שנרצח באולימפיאדת מינכן. כבר בגיל 16 זכתה לראשונה באליפות ישראל באתלטיקה קלה לבוגרות בריצת 200 מטר. ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו 1964 וזכתה ב-3 מדליות כסף במכביה השביעית שנערכה ב-1965.

אריה קלינשטוב נוה, 91, הוא אלוף ישראל, שיאן ישראל ואלוף המכביות בשנים 1953 ו-1957 בקפיצה לגובה. נוה, שנולד ב-1933 בתל-אביב והתאמן מנעוריו במכבי צפון תל-אביב, קבע חמישה שיאים ישראלים במהלך הקריירה, בה גם ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים הראשונים בהשתתפותה ב-1952 בהלסינקי. במשך שנים רבות שימש מורה לחינוך גופני, וכקצין אימון גופני בצה"ל. שימש כמפקח על החינוך הגופני במחוז תל-אביב, כמזכיר ארגון המורים לחינוך גופני ורכז השתלמויות המורים לחינוך גופני.

אריה נוה נכנס להיכל התהילה | צילום: אילן ספירא

רוגל נחום, 56, הוא מהאתלטים הבולטים שצמחו בישראל. אלוף ישראל בקפיצה לגובה, בקפיצה לרוחק ובקפיצה משולשת ואף החזיק בו-זמנית בשלושה שיאים ישראלים במקצועות אלה. עד היום הוא השיאן הישראלי ושיאן המכביה בקפיצה משולשת. נחום, שצמח באס"א תל-אביב, ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בברצלונה ב-1992, באטלנטה ב-1996 ובסידני ב-2000. כמו כן, ייצג את המדינה בארבע אליפויות עולם באתלטיקה בטוקיו ב-1991, בשטוטגרט ב-1993, בגטבורג ב-1995 ובסביליה ב-1999.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג