יום חלומי לרוכב האופניים עודד קוגוט: ניצחון בפולין וחוזה מקצועני בישראל פרמייר טק

הרוכב בן ה-22 רשם ניצחון נאה עם נבחרת ישראל, ומעט לאחר מכן זכה לחוזה מקצועני ראשון: "מאושר! החלום הגדול הבא - לנצח שלב בטור דה פראנס". המנהל המקצועי ריק וורברוגה: "ספרינטר מבטיח ואחד הכישרונות הישראלים הכי גדולים שצמחו אצלנו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עודד קוגוט | צילום: ספרינט סייקלינג

יום בלתי נשכח לרוכב האופניים הישראלי עודד קוגוט, שהשלים הערב (רביעי) חגיגה כפולה: ניצחון בשלב הפתיחה של טור בפולין, וחוזה מקצועני בקבוצה הבוגרת של ישראל פרמייר טק.

את הנצחון בספרינט נהדר ומוחץ השיג קוגוט ביום הפתיחה בן 163 הקילומטרים בטור דוקולה מאזווסזה במדי נבחרת ישראל והוא כמובן מוביל בתחרות אחרי הקטע הראשון. "ידעתי לפני הזינוק שהקבוצה עומדת להכריז רשמית על ההחתמה שלי ורציתי מאד לחגוג זאת עם ניצחון" סיפר קוגוט הנרגש. "אני שמח שניצחתי בעיקר עבור הנבחרת והחברים שעבדו עבורי כל כך קשה אבל אני מאושר עד הגג מהגשמת החלום לקבל חוזה מקצועני ולהתחרות במירוצים הגדולים בעולם ולא מתבייש לומר – החלום הגדול הבא: לנצח שלב בטור דה פראנס. להגיע לקבוצה המקצוענית התחיל כחלום, הפך למטרה, ועכשיו אני לגמרי מרגיש מוכן להילחם על ניצחונות בזירות הכי חשובות".

לכתבות נוספות בנושא:
עשה זאת שוב: ניצחון שני תוך 4 ימים לרוכב איתמר איינהורן בפולין
מהבייבי פייס עד האגרסיבי: הרוכבים שעשו לנו את הטור דה פראנס 2023
ניצחון בלתי נשכח, מקום 9 קבוצתי וניקוד יקר להמשך: סיכום הטור של ישראל פרמייר טק
סגל אולסטאר: אחרי הזכייה בטור, וינגגור הודיע כי ישתתף בוולטה אספנייה השנה

הקבוצה המקצוענית הישראלית החתימה את הספרינטר החיפאי בן ה-22 לשנתיים הבאות והוא יהפוך לישראלי הצעיר השני שיתחרה בעונה הבאה במרוצים הגדולים בעולם, אחרי ההחתמה של נדב רייסברג, שהיה הישראלי הראשון שחתם מזה ארבע שנים. כיום בקבוצה עוד שלושה רוכבים ישראלים – איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין וגיא שגיב.

מבחינת "ישראל פרמייר טק", המהלך הזה מוכיח שההשקעה והאמונה שלה בכישרונות הישראלים הצעירים – משתלמת: "עודד עשה את ההתקדמות הגדולה ביותר שלו בקבוצת הפיתוח שלנו", אמר מייסד הקבוצה רוני בר און: "זה קרה בזכות עבודה קשה, נחישות וכשרון, כשהוא מוכיח שהוא יכול להתמודד עם טובי הספרינטרים – בלי למצמץ. אני בטוח שנראה אותו מוביל את הדור הבא של הישראלים בשנים הבאות".

עודד קוגוט | צילום: ספרינט סייקלינג

‏‎הבעלים של ישראל פרמייר טק סילבן אדמס קבע שצירופו של קוגוט הוא התשובה המוחצת לכל אלו שתהו מדוע לא תמיד מופיע ישראלי במרוצי הקבוצה ובמיוחד בטור דה פראנס האחרון: "אין אצלנו 'פרוטקציות' או 'הנחות' לישראלים, ודווקא בשל כך, ההחלטה לצרף כשרון כמו עודד מוכיחה שזו הדרך הנכונה. הוא השיג את הקידום לקבוצה המקצועית הבוגרת בזכות. אני מאד נלהב ממנו ומשוכנע שהוא הולך לעשות דברים גדולים".

‏‎המנהל המקצועי של הקבוצה, הבלגי ריק וורברוגה, הגדיר את קוגוט "כספרינטר מבטיח ואחד הכישרונות הישראלים הכי גדולים שצמחו אצלנו". וורברוגה שכבר הספיק להדריך את קוגוט במירוצים מקצועניים בשורות הקבוצה הבוגרת, סיפר שהוא מייעד לישראלי הצעיר תפקידי מפתח  בעונה הבאה: "הוא בחור מאד אינטליגנטי עם ראש פתוח שיוכל להוביל ספרינטרים וותיקים ממנו לניצחונות וגם להתחרות על ניצחונות בעצמו. הקפיצה שלו לדרג המרוצים הגבוה בעולם תוסיף לו ולנו הרבה מאד".

‏‎עבור מנהל קבוצת הפיתוח אביעד יזרעאל שליווה את קוגוט בארבע השנים האחרונות ,החתמתו של קוגוט היא סיפוק אישי גדול: "עודד הוא ווינר אמיתי שלמד אצלנו מה נדרש ממנו כמקצוען ולא סטה ימינה או שמאלה. מלבד הכישרון האישי, יש לו יכולת נתינה אין סופית לחבריו לקבוצה. אני מאחל לענף הישראלי עוד רוכבים עם כשרון ובגרות כמו עודד".

עודד קוגוט | צילום: Fab Stanislas

‏‎קוגוט החל את דרכו בקבוצת "מאסטרס חיפה" כבר בגיל 6 ("אני זוכר את עצמי כבר כפעוט מסתובב עם אופניים לכל מקום"), הוא עבר לטריאתלון, אבל אז חזר להתמקד באופני כביש במועדוני סי.סי.סי וב-500 וואט, לפני שהצטרף ב-2021 לקבוצת הפיתוח "ישראל פרמייר טק אקדמי". קוגוט הוא אלוף ישראל נגד השעון, ניצח שני שלבים בטור דוקולה הפולני וסיים במקום השישי בטור באלויז בבלגיה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג