חגיגה בבריכה: סיכום מקרוב של גמר גביע המדינה בכדורמים

מאות פקדו את היציעים בבריכה במכון וינגייט לערב מרתק של גמרים: מהטקס המרגש למען החטופים בפתיחה, דרך הקרב של משפחת קרן על הקווים, ועד הקאמבק ההרואי שהסתיים בדרמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחקני אס"א ת"א חוגגים | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים

כבר כשנכנסתי אמש (שני) למכון וינגייט, הבנתי שהגעתי לאירוע גדול כשראיתי את הרכבים חונים בצפיפות לכל אורך הדרך לבריכה הלאומית. משחקי גמר גביע המדינה בכדורמים זימנו למכון מאות צופים, שמילאו את היציע כמעט עד אפס מקום, והתכוננו לערב מרתק.

לכתבות נוספות בנושא:
מרגש: שחייני הנגב חזרו להתאמן בבריכה בעוטף לראשונה מאז 7.10
הקאמבק של אנדי מורז, רון פולונסקי לוהט בחזה ומרשאן שובר שיאים
רשמי: חסון ולסרי ייצגו את ישראל בסירות 470 במשחקים האולימפיים

הגעתי לבריכה קצת אחרי שהסתיים גמר הנשים, שהיה די חד צדדי ובו הפועל יקנעם (עם הקפטנית האדירה והבלתי נגמרת שונית סטרוגו) הניפה גביע חמישי ברציפות ושמיני בתולדותיה, לאחר שגברה 5:10 על הפועל עמק הירדן. ומיד עם חגיגות הזכייה, החלו בבריכה ההכנות לגמר הגברים.

שונית סטרוגו | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים

שחקניות הפועל יקנעם | צילום: צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים

כמי שפוקד דרך קבע את מגרשי הכדורגל והכדורסל, האווירה הייתה לא פחות צבעונית. תופים, שירים ויציע גדוש באנשים שלגמרי "חיים" את המשחק. אחרי שהחימום הסתיים, הגיע טקס הפתיחה, שהיה מרגש במיוחד. השחקנים עלו כולם עם חולצות שחורות ועליהן הכיתוב "Bring Them Home Now". תמונתו של אלון אהל החטוף הוצגה על המסך הענק וכולם יחד הצטרפו לקריאה. הזמר אור עמרמי ברוקמן שר את "התקווה", והכל היה מוכן להתחיל.

טקס הפתיחה והמחווה למען החטופים | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים

שני המאמנים תפסו את מקומותיהם לצידי הבריכה לדו-קרב משפחתי – עידו קרן מהצד של אס"א תל אביב ואייל קרן בהפועל פלרם זבולון. כיאה למשחק לחוץ על תואר, גם השופטים היו במרכז מההתחלה וכל החלטה נגד אחת הקבוצות זכתה למחאות (מאוד מנומסות, יש לציין) מהאוהדים ביציע.

אס"א פתחה את המשחק בטירוף והפגינה עליונות שכללה אגרסיביות רבה בהגנה לצד איכות בהתקפה. הקפטן עידו גולדשמידט, אולי הפנים של ענף הגברים בשנים האחרונות, היה דומיננטי ושערים שלו ושל אורן ססובר קבעו 0:2 בתום הרבע הראשון, בו פשוט כלום לא הלך לזבולון, כולל במהלכים של יתרון מספרי, בהם לא מצאו את המסגרת.

עידו גולדשמידט | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים

ברבע השני זה כבר היה נראה גמור – צמד של מתן פרידנברג ושער נוסף של ססובר, לעומת שער בודד של זבולון, העמידו את התוצאה על 1:5 רגע לפני ההפסקה, אלא שאז הגיע שינוי המומנטום. שער נהדר ממש לפני הבאזר קבע 5:2 ולרבע השלישי (רגע אחרי פעילות חמודה נושאת פרסים עם שני ילדים בהפסקת המחצית), זבולון יצאה כמו מלוע של תותח.

אחרי שהתקשו למצוא את המסגרת רק כמה דקות לפני כן, היה נדמה שפתאום הכל הולך. כל זריקה מוצאת את המסגרת, השוער האס"אי שהיה גדול במחצית הראשונה פתאום פספס כדורים ואחרי כמה דקות המהפך הושלם וזבולון עלתה ליתרון עם שערים של דור קוטר, אריאל קלריך, שקד חורש, יואב רנדלר ונדב כרמון.

זבולון מול אס"א | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים

אס"א הצליחה בקושי להתעורר קצת בסיום הרבע, ולוח התוצאות הראה 7:7 כדי לייצר לנו דרמה של ממש. גולדשמידט עם פנדל מדויק בפתיחת הרבע המכריע החזיר את אס"א ליתרון, אמיר שפריר השווה וקאי הלוי וים קבקוב העלו שוב את אס"א ליתרון כפול. כאן לזבולון כבר לא היה מענה, היא ניסתה לחזור בכל דרך, כולל ויתור על שוער בדקות הסיום, אולם זה לא צלח. 9:12 לתל אביבים בסיום, שאחרי שהפסידו בגמר אשתקד, מחזירים את גביע המדינה לארון.

החגיגות המסורתיות הגיעו, כשגם המאמן עידו קרן מצא את עצמו כמובן במים. שמחה טהורה, של ספורטאים אמיתיים, כזו שאי אפשר לזייף. שחקני שתי הקבוצות, שרק לפני רגע התגוששו מעל ומתחת למים, לחצו ידיים בהרבה כבוד. לא מן הנמנע שהשתיים ייפגשו שוב גם בגמר הפלייאוף של הליגה, ולפי איך שהמשחק התנהל, לא בטוח כלל שזה יסתיים באותה צורה. דבר אחד בטוח – מאות האוהדים שהיו ביציע, יגיעו לשם שוב גם בפעם הבאה.

שחקני אס"א ת"א חוגגים | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים

שחקני אס"א ת"א חוגגים | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג