הקאמבק של אנדי מורז, רון פולונסקי לוהט בחזה ומרשאן שובר שיאים

השחיינית הוותיקה חזרה להתחרות ומראה יכולת, כולל גמר בתחרות ה-PRO SWIM. פולונסקי פספס מדליה ב-200 מעורב אישי באליפות ה-PAC12, אך פיצה על כך ובגדול ב-100 חזה. וגם: הצרפתי לא עוצר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנדי מורז | צילום: באדיבות איגוד השחייה

אנדי מורז היא כבר כעת אחת השחייניות הגדולות בהיסטוריה של ישראל, כשבאמתחתה גמר אולימפי בשליחים, שתי הופעות במשחקים האולימפיים, שלל שיאים ישראליים והמון השראה לצעירות. אלא שבגיל 32, מורז עדיין לא אמרה את המילה האחרונה ובימים אלו היא מבצעת קאמבק לבריכה, שנראה שמתקדם בצעדים מהירים מהצפוי.

לכתבות נוספות בנושא:
משחה הרפאים: קיילב דרסל הלהיב וניצח, אך השעון לא עבד

גאווה כחול-לבן: השחיינים הישראלים השתלטו על אליפות הביג10 בארה"ב
לפני הונגריה ודרום קוריאה: ניתוח ההישג של נבחרת ישראל בשליחים

מורז לקחה הפסקה ארוכה אחרי המשחקים האולימפיים בטוקיו כדי להשלים את לימודי הרפואה שלה, אך כל הזמן הבטיחה לחזור כדי לנסות ולסייע לשליחות גם בפריז. הקאמבק שלה התעכב מעט בשל פציעה בכתף, אולם בחודשים האחרונים, בגיל 32, היא מתאמנת במרץ ונראה שגם התוצאות בשקט בשקט מתחילות להגיע.

אנדי מורז בטוקיו | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

בסוף השבוע היא התחרתה בפעם השנייה העונה, בסבב ה-PRO SWIM האמריקאי בווסטמונט, והעפילה לראשונה לגמר, במשחה ל-100 חופשי. מורז קבעה זמן של 55.34 שניות וסיימה במקום השביעי במשחה, בו ניצחה האלופה האולימפית סימון מנואל עם 53.35 שניות. אמנם מדובר בתוצאה שעדיין מרוחקת 1.2 שניות משיאה הישראלי, אך כבר כעת זו התוצאה השנייה בטיבה של שחיינית ישראלית ב-2024 במשחה זה, אחרי ה-54.90 שניות של גורבנקו באליפות ישראל.

במרחק הכפול סיימה מורז במקום ה-15 עם 2:02.00 דקות, כשלצידה שחיינית ישראלית נוספת, איילה ספיץ, שסיימה במקום ה-11 עם 2:01.01 דקות. כדי להיכנס למשחקים האולימפיים ב-4X200 חופשי תצטרך מורז להיות אחת מארבע הישראליות המהירות ב-200 חופשי (כרגע היא חמישית), כאשר אם תרצה להיכנס לחישובים ב-4X100 מעורב מיקס תצטרך להיות המהירה ביותר פרט לגורבנקו ב-100 חופשי (כרגע היא אחרי גולובטי עם 55.1 ש'). עוד בתחרות זו לקח חלק דניאל נמיר, שסיים חמישי בגמר ג' ב-200 חופשי עם 1:51:40 דקות.

פולונסקי מרשים ביארדים
שחיין נוסף שטרם הבטיח סופית את מקומו בפריז הוא רון פולונסקי, אשר התחרה בסוף השבוע באליפות קונפרנס ה-PAC12 האיכותי, שם הוא מייצג את סטנפורד. אחרי שנתיים ברציפות בהן עלה על הפודיום במקצה ל-200 יארד מעורב אישי, הפעם פולונסקי פתח את האליפות ברגל שמאל, כאשר שמר קצת יותר מדי כוחות במוקדמות ולא העפיל לגמר א'. בגמר ב' הוא שחה היטב עם 1:41.25 דקות, תוצאה שהייתה נותנת לו את מדליית הארד.

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בהמשך, פיצה על כך פולונסקי ובגדול ב-100 חזה. ההתלבטות של פולונסקי היא תמיד בין משחה זה ל-400 מעורב אישי שנערכים בסמוך, והפעם הוא בחר בחזה וסיים במקום השני עם 51.17 שניות, רק שלוש מאיות משיאו ושנה שלישית ברציפות על הפודיום בקונפרנס. הוא כמעט השלים דאבל כשסיים רביעי ב-200 חזה עם 1:52.27 דקות, מרחק 8 מאיות מהפודיום.

מרשאן על הזמן
הכוכב הגדול של האליפות בוושינגטון היה כצפוי לאון מרשאן הצרפתי של אריזונה סטייט, שניצח בכל מקצה אליו זינק. ב-500 יארד חופשי הוא שבר שיא NCAA עם 4:06.18 דקות והוסיף ניצחונות גם ב-400 מעורב אישי עם 3:46.66, וב-200 חזה עם 1:48.60 דקות, להם הוסיף עוד לא מעט ניצחונות ושיאים בשליחים.

אריזונה סטייט אותה הוא מייצג, ואותה מוביל המאמן האגדי בוב באומן (שזכור כמי שהוביל את מייקל פלפס לאורך כל הקריירה) השיגה את הניצחון בדירוג הכללי, בפער ניכר מסטנפורד השנייה, כשקאל ברקלי מסיימת במקום השלישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג