בלוג ישראמן || "זה הזמן לחדד את מה שיש בארסנל הספורטיבי שלנו"

איש הברזל דן קלדניצקי עומד לחגוג בישראמן הקרוב את התחרות העשירית שלו ועד אז הוא ישתף אותנו באימונים ובחוויות שלו | בלוג 04 בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

להרשמה לישראמן ולתחרות השלשות לחצו כאן

בלוג 01 | בלוג 02 | בלוג 03 | בלוג 04


חמישה שבועות לישראמן!
כן כן, הזמן עובר די מהר ואנחנו ממש במרחק פסיעה מהיעד הנכסף. בשלב הזה רובנו נמצאים עמוק בשלב העמסה של תכניות האימונים. אימוני סוף השבוע מתארכים, העוצמות מתגברות וגם המוטיבציה. עבורי התקופה שלאחר תחרות חצי איש ברזל בטבריה היתה די מורכבת ולא ממש לפי המתוכנן.

"עדיף לעצור, להבין את הבעיה ולטפל בה בעודה בחיתוליה" | צילום: באדיבות דן קלדניצקי

לאחר התחרות שהיתה עוצמתית הן בפן הפיזי, והן במנטאלי, לקחתי שבוע מנוחה אקטיבי. למזלי בשבוע הזה היה מתוכנן טיול בחו"ל וזה השתלב היטב עם הכוונה לתת לגוף להשתקם אחרי הטראומה שעבר. תכניות לחוד ומציאות לחוד. לא יכולתי שלא להתפתות ולרוץ בחו"ל. הרי זו הדרך המועדפת להספיק לראות כמה שיותר ולחוות את האווירה. תוסיפו לזה קילומטרים ושעות של הליכה ברגל בין שופינג לבתי קפה והתוצאה היתה כמעט פציעה.

חזרתי לתוכנית אימונים עמוסה בקילומטרים, אינטרוולים ועבודה חזקה. באחת הריצות אמצע השבוע פשוט נאלצתי לעצור. אני מאוד קשוב לגוף וברגע שהוא מאותת, אני עוצר ובודק. מניסיון אישי עדיף לעצור, להבין את הבעיה ולטפל בה בעודה בחיתוליה מאשר להמשיך להתעקש. התוצאה במקרה השני ידועה מראש. לשמחתי תפסתי את זה בזמן. סדרת טיפולים אצל הפיזיותרפיסט והפחתת העומס עשו את שלהם וחזרתי תוך שבוע חזרה לאוכף ונעלי הריצה. זהו מקום טריקי ואני רוצה להסביר לטובת הקוראים הפחות מנוסים.

מצד אחד אנחנו זמן קצר מהישראמן באילת שהיא תחרות יעד בתוך תקופה קריטית של העמסה והגדלת נפחים. לחלקנו אלו פעמים ראשונות שמתחילים לעבור מרחקים באמת ארוכים ברכיבה ובריצה והמחשבה והחשש לפספס אימון כזה ברורים, בטח עבורי שחובב אימונים הארוכים. מצד שני אם לא נעצור ונאבחן את הבעיה בזמן יכולה לעלות בביטול התחרות עצמה וגרוע מכך, בעיה בריאותית. המשפט המוכר "כשיש ספק, אין ספק!" מתאר היטב את הסיטואציה. הבריאות יותר חשובה.

"כשיש ספק, אין ספק!" | צילום: באדיבות דן קלדניצקי

כאמור, חמישה שבועות ליעד הישראמן הנחשק ונותר זמן לא רב לחדד את מה שכבר בארסנל הספורטיבי שלנו, להבין יותר טוב כיצד הולכים לנהל את התחרות, מה החולשות שצריך לעבוד עליהן ומה החוזקות שצריך לשמר. לשם כך אני מתכנן מחנה אימונים בסוף שבוע כחודש לפני התחרות. אני עושה זאת כבר כמה שנים ברציפות וזה עובד לי לא רע.

המחנה מתוכנן למשך שלושה ימים והוא יתקיים בסוף שבוע, ויהיה על מסלול התחרות באילת. בשלושת הימים הללו אני אישית הולך להתמקד ברכיבה כמקצה שאני רוצה לתת לו דגש מיוחד בתחרות הזאת. גם אם אין לכם אפשרות לרדת לאילת, יש באזור המרכז והצפון מסלולים שמדמים לא רע את הטיפוס לנטפים ואני באמת ממליץ לרכוב עליהם, להתנסות בריצה בירידה ולהבין כיצד הגוף מגיב לזה. לרדת את נטפים בריצה לא פחות מסובך מלעלות את העלייה על אופניים וכדאי להתנסות גם בכך.

בפרק הבא אספר לכם כיצד עבר מחנה האימונים ואתמקד במקצה שלא פחות חשוב משחייה, רכיבה וריצה… התזונה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג