בלוג ישראמן || תחרויות ההכנה שלי לקראת הישראמן

איש הברזל דן קלדניצקי עומד לחגוג בישראמן הקרוב את התחרות העשירית שלו ועד אז הוא ישתף אותנו באימונים ובחוויות שלו | בלוג 03 בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

להרשמה לישראמן לחצו כאן

בלוג 01 | בלוג 02 | בלוג 03 |


כאשר בניתי עם המאמן את העונה הנוכחית, תכניות חודש נובמבר נראה שונה לגמרי. בתכנון היה אתגר עצמאי ארוך ומפרך, אך עם היוודע קיום תחרות חצי איש ברזל בטבריה, החלטתי להשתתף בה ויחד עם המאמן החלטנו שהתחרות תשמש נקודת ביקורת לקראת המרחק המלא בישראמן 2022. תזמון התחרות, כחודשיים וחצי לפני הישראמן, הוא זמן טוב לעשות בדיקת מצב ומנגד משאיר מספיק זמן לתיקונים וכיוונים עד לישראמן.

יחגוג בישראמן הקרוב את התחרות העשירית שלו | צילום: צלמי שוונג

עשינו קצת שינויים וכיוונים לתכנית האימונים והתמקדתי יותר באימונים קצרים ואינטנסיביים. לי זה הרגיש מוזר. אני ספורטאי סבולת. אני רגיל יותר ונהנה יותר ממרחקים ארוכים, שעות רבות על אוכף וזמן רגליים רב יותר בעוצמה נמוכה יותר, אך מרחק קצר יותר אומר שעובדים על תוצאה. בחודש האחרון התמקדתי יותר באימוני אינטרוולים בכל שלושת הקטגוריות: שחיה, רכיבה וריצה. רכיבות התחלקו למקטעים שכללו יותר עבודה סביב ה-FTP וגם עבודת טריינר בעוצמות גבוהות יותר.

מדי שבוע רצתי שלוש ריצות כאשר שתיים מהן היו קצרות יותר – אימוני איכות שנגעו בסף חומצת חלב ואחת ארוכה. גם אימוני השחייה נחלקו למקטעים שכללו אינטרוולים קצרים, אפילו ממש קצרים של 50 ו-100 מטר. זה נתן את אותותיו ואת התוצאות ראיתי בשחייה בטבריה שהיתה בתנאים לא פשוטים.

לקראת החצי איש בטבריה קבענו תחרות בקרה ששימשה גם כמסכמת: טריאתלון גן שמואל למרחק האולימפי. ראיתי את תוצאות אימוני ריצת האינטרוולים כאשר להפתעתי רצתי על קצב מהיר מהצפוי והרגליים פשוט זזו מעצמם. כמו שרשרת שבנויה מחוליות, כל תחרות ואתגר בנויים ממרכיבים קטנים שלבסוף מתחברים לאחד שלם. כך אימונים בודדים וקצרים התחברו להם ליום התחרות.

לתחרות הגעתי עם כמה מטרות ברורות לכל מקצה. בחלקם הצלחתי לעמוד, בחלקם פחות אך באזור הרצונות שלי. במקצה השחייה לא היו לי מטרות מיוחדות. החלטתי מבעוד מועד שאשחה ללא חליפה (כן, שאלת השאלות שהטרידה את כולם בבוקר התחרות: האם יש חליפות?). מאחר ומדובר במרחק קצר יחסית, לא ראיתי יתרון משמעותי בחליפת שחיה, הרי שההתעסקות בלהוריד אותה יכולה לקחת בערך את אותו הזמן שארוויח מההידרודינמיות שתקנה לי.

היעד העיקרי שלי ברכיבה היה מהירות. לתחרות הגעתי עם אופני כביש שנועדו יותר לטיפוסים (מכרתי את אופני הנג"ש שלי טרם הודיעו על קיום התחרות). אחרי שנים על נג"ש זה אומר להתרגל לציוד ותנוחה חדשים. אחרי מספר אימונים הבנתי שבמקום להתמקד בוואטים, אתמקד בהרגשה והוואטים יהיו רק סמן ימני. זה עבד! עמדתי ביעד וקצת מעבר.

בריצה לצערי לא הצלחתי לעמוד ביעד שרציתי. יותר נכון, 16 ק"מ רצתי ביעד המהירות שהקצבתי לעצמי. ב-5 הק"מ האחרונים החום התחיל להשפיע. השעה התקרבה לצהרי היום והתחלתי להרגיש תשוש ועייף. מזג אוויר שהתאפיין ברוחות ברכיבה, התחלף לאוויר חם ושמש קופחת וזה לא תרם למהירות הריצה. נאלצתי להאט בכדי להגיע בשלום לקו הסיום.

זהו, הסתיים גם האתגר ומכאן עם הפנים אל היעד הגדול – ישראמן 2022.

דן קלדניצקי בישראמן 2020 | צילום: צלמי שוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג