בלוג ישראמן || כיצד מכינים את הגוף למרחק של 226 ק"מ?

איש הברזל דן קלדניצקי עומד לחגוג בישראמן הקרוב את התחרות העשירית שלו ועד אז הוא ישתף אותנו באימונים ובחוויות שלו | בלוג 02 בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

להרשמה לישראמן לחצו כאן

בלוג 01 | בלוג 02 | בלוג 03 |


בבלוג שלי לקראת הישראמן כאן בשוונג אני אשתף אתכם באימונים, בחוויות ובהכנות שלי בדרך לקו הזינוק בתחרות הכי מיוחדת ויפה בישראל. אז מי שלא מכיר אותי, אני דן קלדניצקי. נשוי, על אף מה שתקראו עלי בהמשך ואב לשלושה. אני אולטרה טריאתלט ובחודשים הקרובים אשתף אתכם בהכנות שלי לתחרות איש הברזל של ישראל – הישראמן.

בתחרות הקרובה אני רשום למרחק המלא. טריאתלון ארוך למרחק מלא זה תמיד לא ברור מאילו ובטח שלא תחרות כמו הישראמן עם התנאים המאתגרים שלה, טיפוס לנטפים ורוחות צדדיות במסלול הרכיבה, תחילת ריצה בירידה מהרי אילת שדי גומרת את הארבע ראשי ולא מעט שעות של "לבד".

אימוני הרכיבה של דן קלדניצקי לקראת ישראמן | צילום: אלבום פרטי

אני לא ספורטאי מתחיל. בדיוק חגגתי שבע שנים מאז זינקתי לטריאתלון הספרינט הראשון שלי ב-2014 בעכו. יחד עם זאת, אני לא ספורטאי מקצועי. אני מקפיד להתאמן ולהיות במצב כשירות לאורך השנה, כך שלא צריך להתחיל מאפס, אך בהחלט צריך הכנה ייעודית לאתגר.

אז כיצד מכינים את הגוף למרחק של 226 ק"מ? להבנתי התשובה פשוטה, תעזרו במאמן! ישראמן הוא לא אתגר שניתן לעשות ללא הכנה מתאימה וחשוב שיהיה איש מקצוע שילווה אתכם, יכוון, יתקן וייתן משוב.

מזה כשנתיים אני מתאמן אצל מאמן מחו"ל בשם יבגני קוזירב איתו התחלנו לעבוד בהכנות שלי לתחרות שעשיתי שכללה 5 תחרויות איש ברזל ב-5 ימים. מזה שנתיים הוא מאמן אותי בשלט רחוק ועם יכולת לדייק ולהוציא ממני יכולות שלא תיארתי לעצמי.

דוח אימון של דן קלדניצקי

למעשה, התחלתי את ההכנה הייעודית לישראמן 2022 באמצע ספטמבר (לפני כחודש). עד אז התמקדנו בשלב התאוששות מהאתגרים הקודמים ושלב הבנייה. חילקנו את תקופת האימונים לשתי תקופות עיקריות כאשר הראשונית התחילה כאמור באמצע ספטמבר וסיומה צפוי עם תחרות בקרה לחצי המרחק בטבריה.

התקופה השנייה תתמקד בהעמסה, הגדלת נפחים וחידודים ייעודיים בדמות מחנה אימונים לקראת הישראמן עצמו. מי שחושב שהכנה כזאת דורשת שעות רבות ונפחים עצומים יופתע לשמוע ששבוע האימונים הממוצע שלי הוא כ-12 שעות אימון בלבד. רק בתקופות העמסה שעות האימון מגיע לכ-17-18 בשבוע.

חלק ניכר מהאימונים שלי הם בשיטת "גב לגב" (Back to back). כלומר, אימון ערב ואימון בוקר למחרת. זה מאפשר להרוויח "זמן רגליים" ויחד עם זאת לא להעמיס עליהן יתר על המידה.

שבוע אימונים טיפוסי בנוי משישה ימי אימון ויום מנוחה מלא להתאוששות. באמצע השבוע לרוב, יש שתי יחידות אימון בוקר וערב. האימונים מקטגוריות שונות, שילוב של אירובי וכוח. בסופי שבוע האימונים ארוכים יותר ובדרך כלל מסתכמים בכשעתיים שלוש של ריצה בימי שישי ושלוש עד ארבע שעות רכיבה בשבתות.

לו"ז כזה בהחלט מצריך זמן, אך כל יחידת אימון באמצע השבוע אורכת כשעה נטו, כך שמבחינת אינטנסיביות, זה משאיר לי זמן לעבודה ולעיסוקים היומיומיים ואפילו לקחת את הילדה לגן בבקרים.
מוזמנים לעקוב אחריי גם ב-Strava.

תכנית האימונים שלי עד ישראמן 2022



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג