וינגגור בשלו, יורגנסן מפתיע וגם יום האישה במוקד: מסקנות משבוע אופניים מרתק

הסבב נכנס לקצב: אלוף הטור דה פראנס הרשים בעליות של טירנו אדריאטיקו כל הדרך לניצחון, יורגנסון הדהים את רוגליץ' ואוונפול בפירז-ניס, וגם: ישראל פרמייר טק עם עוד ניצחון, מסלול הוולטה נשים נחשף ושובה של "החיה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יונאס וינגגור | צילום: Shutterstock

הספונסר עזב, כוכב גדול עבר קבוצה, אבל (יומבו) ויסמה-ליס א בייק, ממשיכה בשלה: יונאס וינגגור זכה כצפוי בטירנו אדריאטיקו, אבל ההפתעה הגדולה התרחשה בפריז-ניס, כשמתיאו יורגנסן האמריקאי ניצח והקדים שמות גדולים כמו רמקו אוונפול ופרימוז' רוגליץ'. הקבוצה ההולנדית היא הראשונה בהיסטוריה שזוכה בשני המרוצים באותה שנה. סיכמנו עבורכם את כל מה שצריך ללמוד משני המרוצים, וגם – מה מצפה לרוכבות בוולטה נשים, שובה של אלן ואן דייק ועוד ניצחון לישראל פרמייר טק בטייוואן.

לכתבות נוספות בנושא:
התרסקויות, דרמות ויעקבלב אחד: סיכום אליפות ישראל באופני מסלול
השלישי שלו: איתמר איינהורן ניצח בקטע הפתיחה בטור של טייוואן
"הענף השתגע?!" ויסמה הציגה קסדת נג"ש חדשה ומוזרה, והרשת גועשת

"יונאס פשוט ברמה אחרת"
עוד לפני ש"מרוץ שני הימים" יצא לדרך, כל השיח ברשתות על הטירנו אדריאטיקו עסק בקסדות הנג"ש המפלצתיות של ויסמה. לווינגגור הן לא כל כך עזרו, והוא סיים רק במקום התשיעי, 22 שניות אחרי חואן איוסו (UAE), שהפתיע והקדים את פיליפו גאנה (איניוס) בשנייה. זה היה הניצחון השני של איוסו בדרג הוורלד טור, כאשר גם קודם הושג בנג"ש. אית'ן ורנון (ישראל פרמייר טק) סיים רביעי, שנייה אחת מהפודיום.

הבדיחות על ויסמה הסתיימו כאשר המרוץ הגיע להרים. בפסגה האחרונה של קטע 5 הרכבת הצהובה-שחורה של הדבורים הרצחניות דיללה את הדבוקה, עד שווינגגור יצא לבריחה חמישה קילומטרים לפסגה ו-29 קילומטרים לסיום המרוץ. זה נגמר כשהוא לובש את חולצת המוביל. איוסו סיים שני, כשהוא מקדים על הקו את ג'אי הינדלי (בורה).

הקטע למחרת הסתיים בפסגת המונטה פטרנו. הינדלי יצא להתקפה שישה קילומטרים לסיום, כשרק וינגגור ואיוסו מצליחים להישאר אתו. הדני חיכה קצת ואז יצא לדרך לניצחון נוסף. "עשיתי את זה כי אני אוהב לנצח", אמר לאחר מכן. איוסו הקדים את הינדלי בקו הסיום והפודיום נקבע. "אני הראשון בין בני האנוש. יונאס פשוט ברמה אחרת", אמר הספרדי בסיום. הכישרון העולה איסק דל טורו המקסיקני, רק בן 20, סיים רביעי בקטע ובדירוג הכללי.

בין לבין, היה אמור להיות קרב גדול בין שני הספרינטרים הבלגים הטובים בעולם – יאספר פיליפסן וטים מרלייה, אבל דווקא ג'ונתן מילאן האיטלקי, שסיים שלישי בנג"ש, זכה בחולצת הנקודות לאחר שניצח בשני ספרינטים. פיליפסן ניצח בקטע אחד וכך גם פיל באוהאוס (בחריין-ויקטוריוס).

ישראל פרמייר טק נהנו ממרוץ טוב, כאשר מלבד ורנון, קורבין סטרונג סיים שלישי באחד מקטעי הספרינט. מנגד, כריס פרום, שחזר להתחרות בדרג הוורלד טור לראשונה מזה כשנה, פרש לאחר אחד הקטעים בעקבות פציעה ביד כתוצאה מתאונה, והוא צפוי להיעדר מספר שבועות.

המרוץ אל הגשם
עוברים לצרפת, שם "המרוץ אל השמש" היה חורפי וגשום ברובו, והדבר מאוד השפיע על התוצאה. המרוץ, שהיה אמור להיות מאבק בין פרימוז' רוגליץ' בהופעה ראשונה במדים הירוקים של בורה ורמקו אוונפול בתחרות הראשונה שלו בצרפת, הפך לדו קרב בין שני אקדוחנים אמריקאים צעירים.

המרוץ נפתח בקטע ספרינט, שבו ניצח אולב קוי (ויסמה), בקטע השני ארוויד דה קליין שבר סוף סוף את הנאחס, ואחרי שלוש פעמים שהגיע במקום השני בטור האמירויות, השיג ניצחון ראשון העונה לקבוצת טודור. קוי ניצח גם בקטע 5. פסקל אקרמן סיים שלישי, ההישג הטוב ביותר שלו מאז שעבר לישראל פרמייר טק.

הקטע השלישי היה היום המשמעותי הראשון מבחינת הדירוג הכללי – נג"ש קבוצתי באורך 27 קילומטר. הגשם שיחק תפקיד משמעותי, ופגע בקבוצות שהתחילו מאוחר יותר. UAE הקדימו את סודאל-קוויק סטפ של אוונפול ואת איניוס של איגן ברנאל ב-22 שניות, אבל המפסיד הגדול היה רוגליץ', שחצה את הקו 54 שניות אחרי המנצחים והפסיד זמן יקר לרוב המועמדים האחרים.

בקטע 4 הדבוקה הגיעה להרים, וסנטיאגו בויטראגו סידר לבחריין-ויקטוריוס יום מושלם, כשניצח במונט-ברואי זמן קצר לאחר שבאוהאוס ניצח באיטליה. המועמדים המובילים נראו לא מאורגנים, ורק לקראת הסוף אוונפול יצא לספרינט, אבל מתיאס שקלמוזה (Lidl – Trek) עקף אותו לפני הקו. רוגליץ', בפסגה הראשונה שלו העונה, חסר את הסיום הקטלני שהפך לסימן ההיכר שלו.

ביום למחרת, רוגליץ' ניסה לצאת למתקפה כ-30 קילומטר מהסיום, אבל מתקפת נגד של מתיאו יורגנסון האמריקאי (ויסמה), אליו הצטרפו בהמשך ברנדון מקנולטי (UAE) ושקלמוזה, הכריעה את היום. הדני ניצח בספרינט לקו הסיום לפני מקנולטי, שעבר להוביל את המרוץ. בורה שינו טקטיקה, ואפשרו לאלכסנדר ולאסוב לנסות את מזלו, והוא ניצח בקטע השביעי, לפני אוונפול ורוגליץ', שלראשונה כל השבוע סיימו בשלישיה הראשונה. יורגנסון סיים עם המובילים וצמצם את ההפרש בפסגה לארבע שניות בלבד.

ביום האחרון אוונפול החליט להפסיק לרכוב טקטית, ויצא לסדרת מתקפות שהתישה את שאר הרוכבים, מלבד יורגנסן ו-ולאסוב. הבלגי ניצח בקטע, אבל האמריקאי היה המנצח הגדול, שזכה בתואר היוקרתי בקריירה שלו. אוונפול סיים לבסוף שני בדירוג הכללי, לפני מקנולטי.

רוגליץ', שאיבד ארבע דקות ביום האחרון, סיים במקום התשיעי, אבל מוקדם מאוד להספיד את הסלובני, שהכריז עוד לפני המרוץ שכל מטרתו השנה היא זכייה בטור דה פראנס, שהשנה יסתיים גם הוא בניס.

IPT ממשיכה בשלה
אחרי הניצחון של איתמר איינהורן בקטע הפותח בטור של טייוואן, הלילה (בין ראשון לשני) השיגה הקבוצה הישראלית ניצחון שני רצוף. הבריטי מייסון הולימן השיג את הניצחון בקטע השני ומוביל את הטור כולו, כשהקדים בשנייה את איוון קובו הספרדי. ג'ו בלקמור, רוכב נוסף של IPT, סיים שלישי, שמונה שניות אחרי המנצח. איינהורן הספרינטר נתן לחבריו לקבוצה לעשות את העבודה בעליות, אך שמר על יכולת טובה במקומות שהיה צריך ומחזיק בחולצת המאיץ של הטור.

מייסון הולימן מנצח בטייוואן | צילום: ישראל פרמייר טק

יום האישה שמח
"לה וולטה פמנינה" נהנה מהיוקרה של מרוץ הגברים המקביל, אבל רק בשנים האחרונות התפתח למרוץ קטעים אמיתי. ביום האישה הבינלאומי פורסם המסלול של וולטה הנשים של השנה, שיחל ב-28 באפריל, ולראשונה המרוץ יהיה בעל 8 קטעים, כמו הג'ירו והטור דה פראנס, ומרחק כולל של 870 קילומטרים.

כמו אשתקד, המרוץ יחל בקטע נגד השעון קבוצתי בוולנסיה, לאחריו יהיה יום לא קל, כולל ההר המדורג הראשון, לפני ספרינט לסיום. קטע 3 בארגון יהיה יום רווי גבעות, ועל הנייר מתאים לקבוצת בריחה. קטע 4 – 142 קילומטרים ממולינה דה ארגון לסראגוסה – יהיה הארוך ביותר השנה וצפוי להסתיים בספרינט.

בקטע 5 הקרב על החולצה האדומה יתחיל באמת, עם שתי פסגות מקטגוריה 2, בהן הסיום בחאקה. יום למחרת הקטע יסתיים בטיפוס ללגונה נגרה, שהופיע שנה שעברה בוולטה גברים. קטע 7 יהיה שטוח, לפני קטע סיום שמסתיים בטיפוס לוואלדסקוי, שעשוי להכריע את הקרב על החולצה האדומה.

אלופת השנתיים האחרונות, אנמיק ואן ולוטן, לא תגן על תוארה השנה, ולכן על הנייר דמי וולרינג היא המועמדת המובילה לזכייה. רוב הרוכבות עוד לא הודיעו האם בכוונתן להתחרות בספרד, אולם מאלה שכן, גיאה ריאליני ואליסה לונגו בורגיני האיטלקיות (Lidl – Trek) וריקרדה באורנפיינד הגרמניה (Canyon//SRAM) צפויות להאבק על מקום בפודיום.

שובה של "החיה"
אלן ואן דייק ההולנדית היא אחת השעניות הטובות בהיסטוריה. לאחר שזכתה בשתי אליפויות עולם רצופות, שנה שעברה היא לקחה הפסקה כדי ללדת את ילדה הראשון. השבוע היא חזרה להתחרות במרוץ קטעים בספרד, וניצחה בקטע נגד השעון. בשנה אולימפית, הרוכבת בת ה-37 היא בהחלט מועמדת למדליה נוספת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52