הקאמבק הושלם: פודיום ראשון לברנאל אחרי התאונה שכמעט סיימה את חייו

לפני שנתיים הרופאים העריכו שאם ישרוד, סביר שיסבול מנכות קבועה, אך מי שהיה אלוף הטור דה פראנס הצעיר מזה 100 שנה סירב לוותר, ובפתיחת העונה מוכיח שהוא כאן כדי להישאר, עם מקום 3 בגראן קמינו. סיפורו של אלוף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אגן ברנאל | צילום: Shutterstock

יונאס וינגגור פתח את העונה עם העתק הדבק של השנה שעברה – ניצחון קל בשלושת הקטעים התחרותיים בגראן קמינו וניצחון במרוץ כולו. וינגגור שוב הראה שהוא רמה מעל כולם בהרים, אבל דווקא המקום השלישי בדירוג הכללי גרם לשמחה להרבה מאוד אוהדים בענף – לאחר שלוש שנים, אגן ברנאל שוב מסיים על הפודיום במרוץ קטעים.

כדי להבין את המשמעות, צריך לחזור אחורה לינואר 2022. אבל עוד קודם לכן, ליולי 2019. ברנאל, שהחל את הקריירה שלו בתור רוכב אופני הרים בכלל, עבר לכביש ב-2016 בגיל 19 במדי קבוצת אנדרוני. באותה שנה כבר סיים רביעי בטור דה ל'אווניר, המרוץ היוקרתי עד גיל 23, כשהוא מקדים שני זוכי גרנד טור עתידיים – טאו גייגן-הארט וג'אי הינדלי. שנה לאחר מכן כבר ניצח בדירוג הכללי.

סקיי החתימו את הכישרון הצעיר, שבגיל 21 סיים שני בטור של רומנדי אחרי פרימוז' רוגליץ'. הוא היה הרוכב הצעיר ביותר בטור דה פראנס ב-2018, רכב בתור דומסטיק עבור המנצח גריינט תומאס וכריס פרום, וסיים שני בדירוג של החולצה הלבנה.

ב-2019 הוא כבר הפך לרוכב מוביל. הוא ניצח בפריז-ניס והיה אמור להיות המוביל של אינאוס בג'ירו, אבל נפצע. הוא חזר לטור של שווייץ וניצח, ובעקבות התאונה הקשה של פרום בדופינה ותאונה של תומאס בשוויץ, הוא ותומאס היו מובילים משותפים. התקפה בקטע ה-19 באלפים העניקה לו את החולצה הצהובה, והוא הפך לקולומביאני הראשון שמנצח בטור דה פראנס. בגיל 22 הוא גם היה המנצח הצעיר מזה יותר מ-100 שנה.

אגן ברנאל עם החולצה הצהובה של הטור דה פראנס | צילום: KOERS, Wikimedia

ברנאל היה העתיד של הענף, אבל הענף והעתיד, כך יתברר, יתאכזרו אליו. הנפילה החלה בעת הניסיון שלו להגן על התואר בטור. הוא היה בתמונה עד הקטע ה-15, אז הפסיד 7 דקות בעליה לגראן קולומבייה. ביום למחרת הפסיד עשר דקות נוספות למובילים, כשסיים בקבוצה יחד עם גיא ניב בטור הראשון שלו. ברנאל פרש מהטור בשל בעיות גב, וכמה ימים לאחר מכן לעתיד כבר קראו טאדיי פוגצ'אר.

הקולומביאני חזר לרכוב רק בעונה לאחר מכן, ולאחר פתיחה פושרת ניצח בג'ירו והפך, בגיל 24, לרוכב השלישי הכי צעיר בהיסטוריה שזוכה גם בחולצה הצהובה וגם בוורודה. הוא סיים את העונה עם מקום שישי בוולטה, והציפיה היתה שיחזור להתחרות על הטור.

אבל, במהלך רכיבת אימון בקולומביה בתחילת 2022 הוא פגע במהירות גבוהה באוטובוס חונה. הוא סבל מ-20 שברים, כולל בעמוד השדרה, בירך, בעצם הפיקה ובצלעות, ומחבלות בחזה ובריאות. הרופאים העריכו תחילה שאם יצליח לשרוד, יש סיכוי של 95% שיסבול מנכות.

אגן ברנאל אחרי התאונה הקשה | צילום: אינסטגרם

באופן מדהים, שבעה חודשים בלבד לאחר מכן חזר להתחרות. הוא אמנם היה רחוק מהרוכב שהיה בשיאו, אבל כל הענף שמח לראות אותו חוזר לרכוב. אלא שהקולומביאני ממש לא הסתפק בכך, והצהיר שהמטרה שלו היא לרכוב שוב בטור דה פראנס.

בתחילת השנה שעברה זה היה נראה יעד לא ריאלי, אבל הוא המשיך לעבוד קשה וסיים במקום השמיני בטור של רומנדי ובמקום ה-12 בדופינה. האלוף חזר לטור. הוא אמנם לא אותו מטפס על, אבל סיים במקום ה-36 המכובד. הוא לא עשה לעצמו הנחות, והתחרה גם בוולטה, ואף סיים שביעי באחד הקטעים.

השנה הוא כבר נראה שוב כחלק מהטופ. בקטע השני בגראן קמינו הוא היה הרוכב האחרון שהצליח לעמוד בקצב של וינגגור בהרים, והפסיד את המקום השני בדירוג הכללי רק בקטע האחרון, בו סיים רביעי.

קשה לראות אותו שוב מתחרה על חולצת המוביל בגרנד טור מול וינגגור, פוגצ'אר, רוגליץ' ואוונפול, אבל אף אחד לא באמת יכול לנבא את העתיד של אגן ברנאל, שהוכיח שהוא ללא ספק אלוף אמיתי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג