השגריר הטוב ביותר שלא הכרתם: האתלט אריאל אטיאס בטור אישי מארה"ב

שיאן ישראל בקרב 10 מתאמן ולומד באילינוי, ומפרוץ המלחמה לא נח כדי שקולה של ישראל יישמע: מנאומים חוצבי להבות, דרך ראיונות בתקשורת, ועד לחכות מחוץ למשרד של נשיא האוניברסיטה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אריאל אטיאס עם דגל ישראל | צילום: פרטי

אני חי בארה"ב כבר יותר משלוש שנים. חוויתי את שומר חומות מכאן, ועכשיו את המלחמה הנוראית מכל שאני חווה בימי חיי… אבל, מרחוק. ההשוואה לחוות את המלחמה מקרוב היא שונה לחלוטין. הלכתי לישון כשהתחילו הטילים ואמרתי טוב נו, עוד סיבוב זריז; אבל המציאות שקמתי אליה היא מציאות אחרת, החיים שהכרנו כולנו בארץ לא יהיו אותו דבר, קמתי וכתבתי למשפחה וחברים What the f*** just happened?

לכתבות נוספות בנושא:
עם סרט שחור ודגל ישראל על היד: מקום 5 למאור טיורי ב-10 ק"מ בברלין
אמיל רץ מרתון באילת במקום באמסטרדם: "ניצחון ענק של הרוח והנפש"
המחווה המרגשת ויוצאת הדופן של המכללה בארה"ב לשחיינה הישראלי

בהתחלה לא ידעתי מה להרגיש, מאיפה להתחיל? עצב, תסכול, כעס, אכזבה וכו' וכו'. אבל אני כאדם רגיל להסתכל על מה אני יכול לעשות ומה בשליטתי ולא מה הייתי עושה.

אני די פעיל ברשתות החברתיות והחלטתי לנצל את הפלטפורמה שיש לי, את העוקבים והחברים שיש לי מכל העולם. התחלתי עם סרטון הסברה של מה שקרה בלילה בארה"ב/בוקר בישראל, וממשיך עם סרטונים שמגיבים למתרחש.

בנוסף לכך, פגישות עם כל מי שאני רק יכול להיפגש באוניברסיטה שלי, מעוזר ההוראה עד לנשיא האוניברסיטה (חיכיתי לו מחוץ למשרד והצקתי לו עד שישבנו לדבר). בדרך נפגשתי עם פרופסורים, מאמנים, וראש מחלקת הספורט. כולל נאום קטן מול הנבחרת שלי, שמונה 120 אתלטים.

אני חי ב-Normal, עיר קטנה במרכז מדינת אילינוי, בלי קהילה יהודית משמעותית, אבל עם שלוחה מדהימה של חב"ד. יחד איתם ארגנו אירוע סולידריות עם הישראלים והצלחנו לגייס בעלי תפקידים חשובים באוניברסיטה וחברים יהודים ולא יהודים. במהלך האירוע לא תכננתי לדבר אבל אז הרב ביקש ממני, לא הכנתי שום דבר מראש אלא פשוט דיברתי מהלב, דיברתי את האמת שלי ואת המציאות שלי ושל הישראלים. דמעות רבות זלגו.

ערוץ טלוויזיה ורדיו מקומי הגיע לסקר וערך איתי ראיון של כ-15 דקות על המצב בארץ ועל המצב שלי כישראלי היחידי בקמפוס.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ariel atias (@atias_ariel)

הכרתי חמישה אנשים מדהימים שנרצחו על ידי חיות האדם שמכונים חמאס, האמת היא שיש חיות יותר אנושיות מהם. מצב קשה ולא נעים אבל זו המציאות שאליה אנחנו נכנסים. לא יודעים כמה זמן זה ייקח ולאן זה יגיע, אבל אני מנסה להקיף את עצמי באנשים אמיתיים, אנשים אשר רוצים בטובתי, אנשים שאכפת להם ומבינים את המצב.

אמריקאים כמו אמריקאים לא תמיד מבינים, או רוצים להבין. איתי אין להם ברירה, אני מביא להם את האמת והמציאות ישר לפנים. הדפסתי ותליתי מודעות עם תמונותיהם של חלק מהחטופים, אני מפזר מגני דוד בכל רחבי הקמפוס, הוספתי תליון של מגן דוד לשרשרת שלי ואני הולך איתה בחוץ בגאווה גדולה, ואני מתכנן לעשות עוד ככל שיידרש.

אריאל אטיאס עם דגל ישראל והקמע של הקבוצה | צילום: פרטי

אין כאן שוויון ולא יהיה, יש צד שמקדש את החיים וצד אחר שמקדש את המוות. צד שמנסה להפיץ שקרים ושנאה וצד שמנסה להפיץ אור אהבה ואמת.

בנימה אישית, אני שמח לראות את העובדה שעדין לא איבדנו את הערבות ההדדית בארץ, כולי תקווה שנוכל להמשיך את האחווה הזו לא רק בזמני מלחמה אלא בתקופות שגרה משעממות שיבואו עלינו לטובה במהרה. כפי שאמרתי באירוע ההזדהות – אנחנו נלחמים על הקיום שלנו, וזו בדיוק הסיבה שננצח. עם ישראל חי לעולם ועד!

אריאל אטיאס באירוע של בית חב"ד באילינוי | צילום: פרטי

 


 

הכותב: אריאל אטיאס | אתלט בנבחרת ישראל, שיאן ישראל בקרב 10, 3 פעמים אלוף ישראל. מתאמן ולומד כיום באוניברסיטת אילינוי סטייט בארה"ב ומתחרה בליגת המכללות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג