הקרב על הזהב: המשחים המרתקים ביותר שצפויים באליפות ישראל בשחייה

תחרות השיא של עונת השחייה בארץ תיערך מרביעי עד שבת, ורגע לפני סקרנו את הקרבות הכי מרתקים שאנו צפויים לראות בבריכה: מהיריבות של גורבנקו, דרך משחי החופשי המשוגעים ועד לשיאים הוותיקים שנמצאים בסכנה. וגם: עושים סדר בקריטריונים השונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

אליפות ישראל בשחייה, המשמשת גם כתחרות הקריטריונים (ה-Trials) למשימות הבינלאומיות, ובראשן אליפות העולם והמשחקים האולימפיים, יוצאת לדרך מחר (רביעי) ותיערך עד יום שבת בבריכה הלאומית במכון וינגייט (הכניסה חופשית, הצגות הגמרים מ-17:00, פרט לשבת, שתחל ב-16:00).

לכתבות נוספות בנושא
שתי השחייניות שעשו עלייה ועשויות לחזק את נבחרת ישראל
מעל 5.6 מיליון דולר: הפרסים הכספיים באליפות העולם בשחייה נחשפים
אדירות: זהב נוסף לנבחרת ישראל בשחייה אמנותית בסופר פיינל של גביע העולם

זו הזדמנות נדירה לראות את כל העלית של השחייה הישראלית בבריכה, שכן רובם מתאמנים ומתחרים בארה"ב במהלך השנה. זה מבטיח גם כמה משחים מרתקים, עם קרבות יוצאי דופן ברמה גבוהה במיוחד. סקרנו עבורכם את מיטב המשחים אליהם כדאי לשים לב באליפות הקרובה:

200 חופשי גברים
(שישי, 9 ביוני)
זה כבר הפך למסורת שמדובר באחד המשחים הכי מרתקים, מותחים, צמודים ואיכותיים באליפות ישראל, הרבה הודות לשליחים ל-4X200 חופשי, אליהם כולם רוצים להשתייך. דניס לוקטב, השיאן הישראלי, מגיע עם תוצאת הכניסה הטובה ביותר, אולם גל כהן גרומי ותומר פרנקל מגיעים אחרי עונת מכללות מצוינת וישחו לצידו, וכך גם חברם לנבחרת האולימפית דניאל נמיר. בר סולובייצ'יק, שמתמחה במשחים המעט ארוכים יותר, רשם התקדמות גם במשחה זה ויאיים על הפודיום, ולקינוח גם יואב רומנו הצעיר נמצא במגמת שיפור מתמדת. כל הימור על סדר ההגעה יהיה הגיוני.

דניס לוקטב. ישמור על השיא? | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

200 חופשי נשים
(שישי, 9 ביוני)
הקונטרה למשחה הגברים ומשחה מעניין לא פחות, כשגם כאן הקרב על רביעיית השליחות מסקרן במיוחד. הישראלית הבכירה אנסטסיה גורבנקו מצטיירת כמועמדת הבולטת לניצחון, ואולי אף לאיים על השיא הישראלי של אנדי מורז. מורז עצמה רשומה למשחה גם היא, אולם עדיין רחוקה מכושרה, לאחר שלקחה הפסקה לטובת סיום לימודי הרפואה שלה. דריה גולובטי רשמה זינוק נהדר ב-400 ותנסה לתרגם אותו גם לחצי המרחק, לאה פולונסקי כבר הוכיחה שיודעת לשחות את המשחה הזה במכללות ואיילה ספיץ, העולה החדשה, תרשום הופעת בכורה בישראל.

200 מעורב אישי גברים
(חמישי, 8 ביוני)
כל משחה שיש בו שלושה שחיינים אולימפיים זה לצד זה הוא משחה מרתק, והפעם במיוחד – רון פולונסקי השיאן הישראלי ינסה להבטיח את הניצחון, אולם גל כהן גרומי ודאי לא יעשה לו חיים קלים (גם אם מדובר במשחה שני שלו באותו יום אחרי ה-100 פרפר והראש בראש עם תומר פרנקל). לצידם, תמיד מהנה לראות את יעקב טומרקין הוותיק, שינסה לזכות בעוד תואר לארון העמוס במיוחד שלו. איתן בן שטרית הפצוע, ייעדר.

100 פרפר נשים
חמישי, 8 ביוני)
השיא הישראלי הוותיק ביותר בטבלת שיאי הנשים נמצא במשחה זה, כשעמית עברי קבעה ב-2009 (בתקופת החליפות) 58.21 שניות. לפי השיפור האחרון שהציגה אנסטסיה גורבנקו בסגנון הפרפר, היא בהחלט יכולה לשבור אותו ביום בהיר. מאחוריה, יהיה מעניין מאוד לראות בהופעת בכורה אחרי עלייתה לישראל את אריאל חיון, שכבר ירדה מדקה במשחה זה, אולם בשנים האחרונות שחתה בעיקר בבריכות יארדים.

איילה ספיץ ואריאל חיון. הופעות בכורה מסקרנות | צילום: פרטי

100 חופשי גברים
(שבת, 10 ביוני)
אם דיברנו על שיא ותיק אצל הנשים, הנה אחד הוותיקים אצל הגברים – השיא ששייך לנמרוד שפירא בר אור מ-2009 ועומד על 48.93 שניות. ברשימת השחיינים יש לא פחות מחמישה שחיינים, כולם אולימפיים, שירדו כבר מ-50 שניות – תומר פרנקל, מירון חרותי, דניס לוקטב, זיו קלונטרוב וגל כהן גרומי. אליהם נוסיף גם את גרג ליצ'ינסקי, עוד עולה חדש בתחרות הראשונה שלו כישראלי על בריכות ארוכות. השיא של שפירא בר-אור בהחלט בסכנה, וכך גם אדני הזינוק בבריכה, שהולכים פשוט להתפוצץ במשחה הזה.

100 גב גברים
(שישי, 9 ביוני)
אחד המשחים שבאופן מסורתי מעיפים זיקוקים בבריכה, צפוי להיות כזה גם הפעם – האולימפי מיכאל לייטרובסקי מדורג עם הזמן המהיר ביותר, אך בעוד הוא הבטיח את מקומו באליפות העולם, השחיינים מאחוריו טרם עשו זאת – שיאן ישראל יעקב טומרקין, דוד גרצ'יק המשתפר, אדם מראענה וענבר דנציגר הצעירים, ואפילו אוקאן גולדין שיאיים על שיאי הנוער – הופכים את המשחה הזה לאחד המרתקים בבריכה.

מיכאל לייטרובסקי. צפוי לו קרב קשה | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

800 חופשי גברים
(רביעי, 7 ביוני)
קרב משולש מרתק צפוי בשני המשחים הארוכים ביותר בבריכה, וה-800 הוא כנראה המרתק שבהם. השיאן הישראלי בר סולובייצ'יק מגיע אחרי עונה מצוינת במכללות, ומולו יעמדו מתן רודיטי, השיאן ב-1,500 חופשי שכבר הוכיח שיכול לשחות מהר גם את ה-800, ויואב רומנו הצעיר, שמשפר שיאים בכל זינוק למים ובדרך כלל מסיים את המשחה מהר ממה שפתח אותו. צפוי קרב פתוח לחלוטין ומעניין במיוחד.

תמונת מצב קריטריונים
כאמור זו תחרות קריטריונים, וחשוב לדעת מי מנסה לקבוע אותם. לאליפות העולם שתיערך ביפן הקיץ הבטיחו כבר את מקומם חמישה שחיינים – אנסטסיה גורבנקו (200 מעורב אישי), מירון חרותי (50 חופשי) אביב ברזלי (200 גב), מיכאל לייטרובסקי (100 גב) ותומר פרנקל (100 פרפר). מלבדם, שני שחיינים נוספים קבעו את הקריטריון וצריכים לאשרר אותו, מה שלא אמור להוות בעיה עבורם – גל כהן גרומי (100 פרפר ו-200 מעורב אישי) ורון פולונסקי (200 מעורב אישי).

רון פולונסקי, תומר פרנקל ולאה פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

כל השאר – יצטרכו לקבוע את הקריטריון כעת, ובהם כריס פיצ'וגין, דוד גרצ'יק, יעקב טומרקין, בר סולובייצ'יק, אדם מראענה, דריה גולובטי, דניאל נמיר ועוד. סביר שחלקם יהיו חלק מהנבחרת לאליפות העולם גם בלי קריטריון אישי, אלא עבור משחי השליחים בלבד. התחרות משמשת גם כקריטריון לאליפות העולם לנוער שתיערך בארץ בספטמבר, וכן לאליפות אירופה לנוער, אליפות אירופה עד גיל 23 והפסטיבל האולימפי האירופי לנוער (EYOF). סקירה מלאה ומורחבת לתחרות תובא בכל יום כאן בשוונג.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג