פרסום ראשון: שתי השחייניות שעשו עלייה ועשויות לחזק את נבחרת ישראל

השחייניות איילה ספיץ ואריאל חיון השלימו לאחרונה את הליך העלייה לישראל וישתתפו כבר בשבוע הבא באליפות ישראל תחת אגודת מכבי חיפה, כך נודע לשוונג לראשונה. ספיץ בעלת שיא אישי של 1:59.26 ד' ב-200 חופשי ועשויה לסייע מאוד לרביעיית השליחות הישראלית בדרך לפריז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איילה ספיץ ואריאל חיון. הופעות בכורה מסקרנות | צילום: פרטי

הרכש החדש של השחייה הישראלית? איילה ספיץ ואריאל חיון, שתי שחייניות אמריקאיות, השלימו לאחרונה את תהליך העלייה לישראל ועשויות לייצג את הנבחרת ולסייע בעיקר לרביעיות השליחים שלה בדרך למשחקים האולימפיים בפריז, כך נודע לשוונג לראשונה.

השתיים כבר נמצאות בישראל בימים אלו וישתתפו באליפות ישראל הקרובה בשבוע הבא כשייצגו את אגודת מכבי חיפה, אלופת ישראל המכהנת. זאת, לאחר שכל האישורים לגביהן הושגו כנדרש, לרבות דרכון ישראלי ואישור שחרור מהאיגוד האמריקאי, אשר יאפשר להן גם להשתתף בתחרויות בינלאומיות תחת דגל ישראל.

ספיץ (אין קשר לשחיין האגדי מארק ספיץ), יהודייה בת 22, סיימה לאחרונה את שנת לימודיה הרביעית באוניברסיטת קאל ברקלי, שם שחתה בנבחרת האוניברסיטה יחד עם שחיינית ישראלית בכירה נוספת, לאה פולונסקי, ותחת יועץ העל של האיגוד דייויד מארש, שסייעו מאוד בהבאתה לישראל. היא מתמחה במשחי החופשי הבינוניים, כאשר שיאה האישי ב-200 חופשי הוא 1:59.26 דקות, וב-400 חופשי 4:14.56 דקות.

איילה ספיץ השבוע בווינגייט | מתוך אינסטגרם

עד היום, רק שלוש שחייניות ישראליות בהיסטוריה ירדו מגבול 2 הדקות ב-200 חופשי – השיאנית הישראלית אנדי מורז, אנסטסיה גורבנקו ודריה גולובטי. שחיינית נוספת עם זמן איכותי שכזה יכולה בהחלט להגדיל את סיכוייה של ישראל לעלות בפעם הראשונה אי פעם למשחקים האולימפיים במשחה ל-4X200 חופשי.

חיון, בת 20 היא בת להורים ישראלים חיפאים אשר ירדו מהארץ לפני שנים ועברו לארה"ב. היא שוחה באוניברסיטת רייס שם סיימה לא מכבר את שנת לימודיה השנייה. היא מתמחה בסגנון הפרפר ומחזיקה בשיא אישי של 59.66 שניות ב-100 פרפר. במקרה שלה, נראה שמקדם השיפור גדול שכן תוצאותיה על בריכות יארדים איכותיות הרבה יותר – 51.82 ב-100 יארד פרפר ו-1:56.26 דקות במרחק הכפול. גם היא עשויה לסייע לרביעיית השליחות של ישראל ב-4X100 מעורב בעתיד.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by arielle hayon (@ariellehayon)

השתיים מצטרפות לשחיין גרג ליצ'ינסקי, אשר לאחר שייצג את ארה"ב במכביה עלה לישראל גם הוא לפני כחצי שנה וכבר שחה באליפות ישראל בבריכות קצרות בדצמבר האחרון ואף הוכתר כאלוף ישראל ב-100 חופשי. לשוונג נודע כי שחיין נוסף, האנטר אינגרם ששחה עם דניאל נמיר באוניברסיטת אריזונה, בעל שיא אישי של 23.08 שניות ב-50 חופשי ו-50.15 ב-100 חופשי, השלים גם הוא את עלייתו לישראל ואמור להשתתף בשבוע הבא באליפות תחת אגודת הפועל דולפין נתניה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג