המפגינים שעצרו את אליפות העולם באופניים הורשעו, אך ספגו עונש הזוי

ארבעת פעילי איכות הסביבה שהדביקו את עצמם לכביש ועצרו את המרוץ בבריטניה הורשעו בהפרת סדר, אך שלושה ספגו אזהרה בלבד והרביעי ספג קנס של 250 ליש"ט. ביציאה מבית המשפט הכריזו: "ניצחנו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הרוכבים לאחר עצירת המרוץ | צילום מסך

באוגוסט האחרון במהלך אליפות העולם באופניים שנערכה בגלזגו, ארבעה מפגינים, פעילי איכות הסביבה, עצרו את מקצה הגברים באופני כביש מאדינבורו לגלאזגו ועוררה מהומה גדולה. הארבעה פיזרו אבקה, כבלו את עצמם זה לזה, הדביקו את עצמם לכביש וסירבו לעזוב. כתוצאה מכך המרוץ הופסק עד שהשוטרים הצליחו לפנות אותם, מה שלקח דקות ארוכות.

לכתבות נוספות בנושא:
אלון רונן חולם על אירוע רכיבה ענק לזכר הנרצחים, וכבר התחיל להפיק אותו
"היתרון הגדול ביומבו ויסמה היה התזונה, שם עשיתי את השיפור הגדול ביותר"
בזמן שהרוכבים בפגרה: אלוף העולם רץ עם אשתו במרתון ניו יורק

אותם מפגינים בגילאי ה-20 לחייהם התגלו לאחר מכן ככאלו החברים בתנועת This Is Rigged, תנועה אקטיביסטית לאיכות סביבה. כל הארבעה הורשעו אתמול (ראשון) בבית המשפט בבריטניה בהפרת סדר, אולם העונשים שספגו, אם בכלל ניתן לכנות אותם כך, היו קלים במיוחד.

עבור שלושה מתוך הארבעה, להם זו עבירה ראשונה, הסתפקו הרשויות במתן "אזהרה" בלבד ללא עונש כלל, בעוד הרביעי, לו הרשעות קודמות על מקרים דומים בבריטניה, ספג קנס של 250 ליש"ט, קנס אותו יוכל לשלם בתשלומים של 20 ליש"ט בכל חודש. ביציאה מבית המשפט דיברו המפגינים עם התקשורת והכריזו כי הם "ניצחו" בזכות העונשים הקלים.

יש לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שרוכבי אופניים נתקלים בהפגנות ובניסיונות לעצור מרוצים. זכור במיוחד מהתקופה האחרונה הטור דה פראנס של 2022 בו נראו תמונות דומות כשמפגינים קשרו את עצמם לגדר או הדביקו את עצמם לכביש בכמה מוקדים, מה שגרר אבטחה מוגברת לקראת הטור האחרון, ומקרים דומים קרו לאורך השנים בשלל מרוצים.

העובדה שהמרוצים נערכים בכבישים פתוחים, אליהם קל לגשת, הופכת את המשימה לקלה יחסית. כמו כן, הסיקור הרב של המרוצים הגדולים קורץ לאקטיביסטים ופעילים, בהם פעילי איכות סביבה, גם אם אופניים הם כלי "ירוק", שעל פניו לא מזיק לסביבה כלל. ענישה כה קלה למי שהצליחו לחבל במרוץ יוקרתי כמו אליפות העולם ולעצור אותו כליל לפרק זמן ארוך ודאי לא תתרום להרתעת אקטיביסטים נוספים לבצע פעולות דומות בעתיד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג