אלון רונן חולם על אירוע רכיבה ענק לזכר הנרצחים, וכבר התחיל להפיק אותו

אחרי שאיבד חברים רבים, כמו גם את הבית ואת פרנסתו, החליט אלון לקום מהאבל ומהקושי ופתח במימון המונים להפקת אירוע זיכרון בסוף המלחמה: "הרכיבה החזירה לי את הניצוץ בעיניים, עוד נמלא את העוטף בחיים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלון רונן והחברים רוכבים | צילום: פרטי

שמענו כבר כל כך הרבה סיפורי זוועות של רצים ורוכבים מאותו בוקר ארור ב-7 באוקטובר. חלק מהספורטאים יצאו ולא חזרו, חלק ניצלו בנס ורבים מדי איבדו חברים ובני משפחה. אלון רונן, רוכב שטח ובימים כתיקונם בעלים של חברת ביגוד רכיבה, החליט לקחת את הקושי והאבל ולהרים מיזם שינציח את אותם ספורטאים בצורה הטובה ביותר – דרך אירוע רכיבה ענק, שייערך בדרום כאשר יתאפשר מבחינה ביטחונית.

אלון וחבריו היו אמורים להיפגש במרכז לה-מדווש בקיבוץ בארי ולצאת לרכוב בשטח: "עצרנו בדרך במיגונית בכפר עזה בגלל מטח טילים כבד אפילו בשבילנו, אלו שגדלו בעוטף", הוא מספר: "חלקינו עשינו פרסה וחזרנו לבתים וחלקינו נתקלו בדרך במחבלים. כשהגעתי הביתה המחבלים כבר היו גם אצלי בשדרות. לאחר שעות של אימה ולחץ כשהמחבלים נמצאים בבניין שלנו וברחובות, כשסרטוני זוועות רצים בוואטצאפ ואנחנו לא מאמינים שדבר כזה יכול לקרות, צוות חילוץ הודיע לנו שכבר אין מחבלים בבניין. יום אחרי עזבנו את הבית ונסענו למרכז עם הילדים. איבדנו כל תחושת ביטחון, איבדנו את הבית, איבדנו חברים".

איך הגיע הרעיון להרים אירוע רכיבה?
"הייתי בתקופה של חוסר עשייה, דיכאון והלם… מצאתי את עצמי חייב לקום ולשנות משהו. החלטתי שאהיה מרוכז בעשיה למען זיכרונם של החברים שכבר לא אתנו ולזכרם של כל נפגעי 7 באוקטובר.
העסק שלי הוא ייצור ביגוד רכיבה ולכן חשבתי להוציא חולצות לזכר הרוכבים, החברים שלי שנרצחו, הבנתי שזה לא מספיק וזאת לא המהות. בעזרת חברים שהוציאו אותי לרכיבה בשביל להוציא אותי מהדיכאון, ישבנו לדבר והרעיונות התגלגלו וככה נולד פרויקט Never Forget. הרכיבה הזאת החזירה לי את הניצוץ בעיניים והזכירה לי מה רכיבה יכולה לעשות לאנשים".

"לכן החלטתי להקים אירוע זיכרון ענק לזכר כל נפגעי 7 באוקטובר, במקום שבו גדלנו ואותו אהבנו והיה לנו לבית, שיגיעו אליו אלפי אנשים שיוכלו ללבוש את החולצות לזכר הנרצחים והנפגעים, שימלאו את העוטף בחיים ויעשו מה שכולנו רצינו לעשות באותה שבת – לצאת בבוקר ליהנות מהספורט ולחזור בשלום לבתינו ולמשפחותינו".

חולצת הרכיבה שהופקה לצורך האירוע | עיצוב: הדר ריבק, hbrsports

ביום חמישי פתח אלון מימון המונים לפרויקט, בו ניתן לתרום ולקבל בתמורה שלל אביזרי רכיבה של האירוע – ממדבקה לאוטו, דרך חולצת רכיבה או ריצה, ביב או אפילו סטים מלאים. לשוונג הוא סיפר היום (ראשון): "היו לי קצת ספקות בהתחלה, אבל במוצ"ש הרגשתי שזה מקבל בוסט פתאום, הצטרפו אליי לדרך אנשים, את חלקם לא הכרתי, את חלקם הכרתי (כמו נעמה נוימן שמנהלת את התוכן, הרשתות וההדסטארט). כולם נרתמו לעשייה הזאת ואיפשהו בזכותם דברים מגיעים לאן שמגיעים".

עד כה גייסו אלון וחבריו מעל 45 אלף ש"ח כשהם שואפים לגייס 250 אלף. עדיין לא ידוע מתי או איפה בדיוק ייערך האירוע, אולם משיחה עם אלון ברור שהוא חולם בגדול, הכי גדול שאפשר, כדי להנציח את זכר חבריו משדרות ומהעוטף וכל הנרצחים בתופת. אם גם אתם רוצים להצטרף ולתרום כנסו לקישור למימון ההמונים. ניתן לעקוב אחר עמוד הפייסבוק או האינסטגרם של הפרויקט לעדכונים נוספים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג