"היתרון הגדול ביומבו ויסמה היה התזונה, שם עשיתי את השיפור הגדול ביותר"

דילן ואן בארלה, שהיה שותף לזכייה בטור דה פראנס ובוולטה אספנייה בשנתו הראשונה בקבוצה, משתף על הרגלי התזונה החדשים: "פשוט מגיע מאושש יותר". וגם: על המתח בין שלושת מובילי הקבוצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דילן ואן בארלה בטור דה פראנס. הבדל תזונתי גדול | צילום: Shutterstock

מילים רבות נכתבו ונאמרו על התזונה בספורט כבעלת חשיבות מכרעת לביצועים. הדבר נכון בין אם מדובר על רץ או רוכב חובבים ובין אם אלו רצי עלית או רוכבים בסבב העולמי. הוכחה נוספת לכך קיבלנו השבוע בראיון מעניין של הרוכב ההולנדי דילן ואן בארלה, סגן אלוף העולם לשעבר, אשר מספר כי התזונה הייתה חלק מהותי בהצלחה האדירה של הקבוצה השנה.

לכתבות נוספות בנושא:
ההוכחות המחקריות: למה כדאי להמשיך (או להתחיל) לרוץ בתקופות לחץ
הרוכבים שסחפו, המיזוג שנבלם והג'ירו הלוהט: סיכום עונת 2023 במרוצי כביש, חלק ב'
תזונה מנצחת: כמה קלוריות שורפים בטור דה פראנס ואיך מחזירים אותן?

עבור ואן בארלה הייתה זו שנה ראשונה בקבוצה, לאחר שעבר מאינאוס, בה רכב ארבע שנים. בראיון ל-Rouler הוא מדבבר על ההבדלים באספקט התזונתי בין הקבוצות: "שתי הקבוצות מחפשות איפה הן יכולות להרוויח עוד קצת, אבל ההבדל הגדול ביומבו היה עבורי כל נושא התזונה ו'אימון האכילה'. זה מאוד עזר לי לעשות קפיצת מדרגה, במיוחד בגרנד טורים".

יומבו ויסמה בסיום הטור בשאנז אליזה | צילום מסך

ואן בארלה מרחיב ומסביר: "אתה מרגיש מאושש יותר עבור כל קטע. לא ממש היו לי ימים רעים במהלך הגרנד טורים השנה, ויש לזה קשר ישיר לתדלוק התזונתי שלנו על האופניים ומחוצה להם בעזרת הקבוצה. אני חושב שזה המקום שבו עשיתי את השיפור הגדול ביותר שלי במרוצים הגדולים השנה".

על נושא התזונה בסבב האופניים המקצועני, דיבר הרוכב הישראלי הראשון בטור דה פראנס והיחיד שהתחרה בכל הגרנד טורים, גיא ניב, בפודקאסט של שוונג "תזונה מנצחת" עם הדיאטנית יעל דרור. האזינו לפרק המלא:

כזכור, יומבו ויסמה הפכה השנה לקבוצה הראשונה אי פעם שרוכביה זכו בכל שלושת הגרנד טורים – פרימוז' רוגליץ' בג'ירו ד'איטליה, יונאס וינגגור בטור דה פראנס וספ קוס בוולטה אספנייה, שם כל השלושה עמדו יחד בפודיום מלא של הקבוצה בצהוב. ואן בארלה היה שותף לשני האחרונים מהשלושה וסייע לקבוצתו להשיג את הניצחונות.

הוא אמנם היה שותף לקבוצה מנצחת גם ב-2019, כשחבר קבוצתו דאז איגן ברנאל ניצח בטור דה פראנס, אולם נראה כי השנה הייתה זו חוויה אחרת: "אני חושב שרק עוד כמה שנים נבין מה המשמעות של מה שעשינו בשנה הזאת. הייתה גאה מאוד בחברים שלי והיה נחמד להיות גם בעצמי על הפודיום עם הגביע הקבוצתי בוולטה. זה היה מדהים".

אוטובוס הקבוצה של יומבו ויסמה | צילום: shutterstock

ההולנדי שיתף גם במתחים הפנימיים בתוך הקבוצה במהלך הוולטה, כשקוס, וינגגור ורוגליץ' למעשה נאבקו זה בזה על התואר: "לא הרגשתי באיזו אווירה מיוחדת ביניהם עד שווינגגור בא וסיפר לי שהוא מרגיש שיש תסכול ביניהם". אותו תסכול, כזכור, הוביל לפרידה בין רוגליץ' לקבוצה עוד טרם תום החוזה שלו, ומעבר לקבוצת בורה הגרמנית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג