הרוכבים שסחפו, המיזוג שנבלם והג'ירו הלוהט: סיכום עונת 2023 במרוצי כביש, חלק ב'

אחרי שסיכמנו את רוכבי הדירוג הכללי, שרון פירסט עם עוד כמה דברים שעשו לו את העונה: ואן דר פול הרשים, פיליפסן חרך את הספרינט, קוונדיש פרש וחזר בו והג'ירו סיפק דרמת ענק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתייה ואן דר פול, פרימוז' רוגליץ', יספר פיליפסן | צילום: Wikimedia

סיכום עונת 2023 במרוצי כביש שזה עתה הסתיימה נמשך. אחרי שבחלק הראשון של הסיכום התמקדתי ברוכבי הדירוג הכללי והשנה שעברה עליהם, זה הזמן לתת את הבמה לכמה רוכבים בולטים נוספים, וכן לכמה אירועים נוספים בשנה החולפת.

לכתבות נוספות בנושא:
מווינגגור ופוג עד רוגליץ' וקוס: סיכום עונת 2023 במרוצי כביש – חלק א'
אוונפול נגד קטעי הגראבל בטור דה פראנס: "יש לזה מרוצים נפרדים"
צפו: אחרי עשור, שיא העולם ברכיבה ל-1 ק"מ נשבר

ג'ירו ד'איטליה 2023
בעיניי, אחד מרגעי השיא של העונה, רגע שנמשך 23 ימים. המרוץ שהיה דרמה של ממש עם הכרעה ביומיים האחרונים, סרט מתח שתוכנן היטב, תחושה שהנה זה קורה והנה גריינט תומאס עושה את זה בגיל 37 מול עדר צעירים תאבי ניצחון ומול רוגליץ', שבסוף ניצח, אבל לא היה רחוק מלהפסיד. הדרמה והעניין שיצר הטור האיטלקי הם הרבה יותר מסדרת מתח טובה.

גריינט תומאס עם החולצה הוורודה בג'ירו | צילום: Chelin, Wikimedia

ואם כבר דיברנו על מרוצים בניחוח איטלקי, אז שווה להזכיר גם את מרוץ סיום העונה האירופית ה-Giro del veneto,  שהציג מרוץ שלא היה מבייש קלאסיקה עם עבר של 100 שנים, למרות שמדובר במרוץ צעיר. המסלול המעולה והכניסה ל-Diseel Farm עם מקטע רכיבה מדהים ופיניש נהדר עם הנוף של איטליה ברקע – בהחלט מרוץ ששווה לזכור לעונה הבאה.

המיזוג שלא קרה
לפני שאעבור לעוד רוכבים שהיו חלק מההצגה הגדולה שנקראת UCI World Tour, אי אפשר שלא לדבר על הדרמה הגדולה שהפתיעה את כולנו, המיזוג שלא יצא בסוף לפעול בין קבוצת יומבו ויסמה לבין סודאל קוויק סטפ. הרקע למיזוג לא ברור גם כרגע, השמועות מספרות עלך רצונו של פטריק לפאברה הבלגי לצאת לפנסיה בלי שהוא מאבד את ערך הקבוצה שלו, אותה לא יכול היה למכור לכל המרבה במחיר. מאידך הקבוצה החזקה ביותר בסבב מצאה את עצמה בלי נותן חסות ראשי לעונה הבאה, וכידוע בלי כסף אי אפשר להעמיד סגל מנצח ברמה של יומבו. הדרמה עברה כמה וכמה עליות ומורדות עד שנפלה על עניינים שהם בעיקר טכניים, אם כי יש סיכוי שכבר בתחילת העונה הבאה יחל תהליך מסודר יותר לאיחוד המדובר. ימים יגידו האם בכלל ניתן לייצר סופר-גרופ שינצח בערך 90 אחוז ממרוצי העונה, ואולי רצוי שלא יתרחש אירוע שכזה כלל, אחרת עולם ה-Ucxi ייראה כמו העונות האחרונות של הפורמולה 1.

אוטובוס הקבוצה של יומבו ויסמה. המיזוג נפל | צילום: shutterstock

מארק קוונדיש
יש שיגידו שאני משוחד כי הוא רוכב באסטנה שהיא קבוצת הבית שלי, אבל לגבי קוו זה ממש לא הסיפור. מדובר ברוכב שמסוגל לגרום לכל חובב מרוצי אופניים להתרפק על נוסטלגיה של ניצחנות כאלו ואחרים, לצד אירועים מטופשים כמו ההתנגשות בתמרור שסומן בבירור על ידי איש צוות במרוץ חד יומי כלשהו. כך ה"טיל מהאי מאן", לא נראה ואז מצית את הדמיון עם ניצחון בסטייג' הסיום של הג'ירו. זאת לצד הדרמה בטור, ביום שאחרי אחד הספרינטים המרשימים, עשיריות שניה או פחות משבירת שיא הניצחונות. אותה נפילה שנדמה הייתה שסיימה את הקריירה של הבריטי, ולמרות זאת, הוא חזר ובטור של טורקיה בסיום העונה היה פועל חשוב מאד עבור הספרינטרים הצעירים של אסטנה. נראה שלהבדיל מהעונה הקודמת, את 2024 יחל קוו עם הכנה מסודרת ובלי חוסר הוודאות שליווה את תחילת 2022 עם סאגת B&B Hotels, שקרסה רגע לפני פתיחת העונה.

מארק קוונדיש בטור דה פראנס 2023 | צילום: Shutterstock

יאספר פיליפסן
אם כבר ספרינטרים, הרי שאי אפשר להתעלם מהבלגי, שסיים את העונה עם 19 ניצחונות, מתוכם 4 בטור דה פראנס, ביחד עם חולצת המאיץ המצטיין (וצר לי אבל היא כבר לא ירוקה, אלא בגוון לא ברור). הדומיננטיות המרשימה שלו יצרה מצב שבו בכל מרוץ בו יש פוטנציאל של סיום בספרינט פיניש, הוא מועמד מוביל. יש רק עוד דרך אחת לנצח את הסטייג', לנצח מבריחה, וזה הרבה יותר קשה לביצוע מכפי שזה נראה, במיוחד כשיש לך קבוצה שיודעת בדיוק מה צריך לעשות כדי להביא את המוביל הכמעט בלתי מנוצח שלה לעמדת ניצחון. מרשים היה לראות כיצד כוכבים כמו Mvdp (מתייה ואן דר פול) שימשו הליד-אאוט או הפועלים שמשכו את פיליפסן עד לרגע הנכון בו נכנס המנוע האנושי לפעולה, משם כבר אי אפשר היה לעצור אותו.

יספר פיליפסן | צילום: filip bossuyt, Wikimedia

מתייה ואן דר פול
אי אפשר לסכם עונה בלי מילה טובה ל-MVDP בפני עצמו. ההולנדי החל את העונה מאוחר, סימן V חשוב מאד בקרב האישי שהוא מנהל מול וואוט ואן ארט עם ניצחון מרשים באליפות העולם בסייקלוקרוס, ומשם לשורת הופעות מרשימה, כולל הניצחון במילאנו-סן רמו, מקום שני ב-E3 וברונדה, וכמובן הניצחון בקלאסיקה של הקלאסיקות – פריז-רובה.

אחרי תרדמת אביב קצרה חזר Mvdp לעבודה שונה לגמרי בטור דה פראנס. הוא שימש כרוכב החשוב ביותר עבור פיליפסן לאורך כל הטור, לפעמים מכתיב קצב, לפעמים משמש ליד אאוט, ולפעמים רק שומר על הבלגי. מיד בסיום הטור הגיעה אליפות העולם וחולצת הקשת שמשלימה את הרקורד של ההולנדי, שנחשב כבר כיום אחד הרוכבים הגדולים והמוכשרים אי פעם.

ואן דר פול | צילום: Shutterstock

אחד הדברים שמסקרנים אותי אישית הוא האם ינסה ואן דר פול להפוך מפאנצ'ר של חד יומיים לרוכב דירוג כללי של ממש בטורים הגדולים. ברור שזה יידרוש ממנו שינוי מהותי בהתנהלות, אולם אם יעשה כך יוכל להפוך לאחד הגדולים בהיסטוריה, רוכב שניתן להשוות אפילו ללמרקס והינו.

בן הילי
אחרון ברשימה המכובדת הוא האירי הצעיר, שהציג את עצמו העונה כאחד הרוכבים המהנים לצפייה. דוחף, נלחם, מנצח סטייג' בגירו ולאחר מכן עם מקום שני באמסטל גולד ומקום רביעי בליאז'-בסטון-ליאז' ועוד שורה של הישגים במרוצים קטנים יותר. כל אלה העמידו את האירי באור הזרקורים ובצדק, רוכב מהסוג שתמיד נעים לצפות בו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12