צפו: אחרי עשור, שיא העולם ברכיבה ל-1 ק"מ נשבר

רוכב אופני המסלול ההולנדי ג'פרי הוגלנד, ניצל את הגובה של הוולודרום במקסיקו כדי לקבוע זמן מטורף של 55.433 שניות ולשפר את השיא הקודם בכמעט שנייה. בסיום התמוטט ונזקק לחמצן: "כואב בכל הגוף, אבל אני מאושר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'פרי הוגלנד לאחר שבירת שיא העולם | צילום: טוויטר

רוכב האופניים ההולנדי ג'פרי הוגלנד שבר את שיא העולם למרחק של קילומטר אחד באופני מסלול בוולודרום. הוגלנד עשה זאת בוולודרום במקסיקו, שנחשב למהיר ביותר בעולם בשל גובהו הרם, כאשר עבר את המרחק בזמן של 55.433 שניות בלבד. מדובר בשיפור גדול לשיא הקודם של הרוכב הצרפתי פרנסואה פרוויס, שעמד על 56.303 שניות והחזיק מעמד עשור שלם.

הוגלנד היה בקצב השיא מהסיבוב הראשון, והיה נראה שבכל סיבוב הוא אף מגדיל מעט את הפער שלו מהשיא הקודם, עד ששבר אותו בכמעט שנייה. בסיום, התמוטט לחלוטין על המסלול באפיסת כוחות, כשמאמן הנבחרת ההולנדית מהדי קורדי היה צריך ממש לסייע לו לרדת מהאופניים והוא אף נזקק למסיכה ולבלון חמצן כדי שיסייעו לו להסדיר נשימה.

עד כמה המאמץ היה גדול? לקח לוהגלנד יותר מ-20 דקות עד שהצליח לדבר עם העיתונאים, וברכיבת השחרור שלו הוא הקיא ונזקק למגבות קרות על העורף והמצח. "אני עדיין לא יכול ליהנות מזה, כי זה כואב בכל הגוף", אמר לאחר  שהתאושש: "אבל אני מאושר שהצלחתי לשבור את שיא העולם, בשביל זה הגעתי לכאן. כמעט ציפיתי לניסים כאן בגובה הזה, אבל זה עדיין היה תענוג לרכוב. רק כששמעתי את הצעקות של כולם בקו הסיום הבנתי ששברתי את השיא".

חשובת להבהיר כי מדידת שיא העולם היא של התחלה ממהירות אפס של אופניים, קרי ממצב עמידה (באמצעות מתקן תומך), ללא דחיפה או הקפת האצה. למרות שהתחיל מעמידה, הוא הצליח להגיע למהירות ממוצעת של כ-64 קמ"ש. אגב, למחרת ניסה לקבוע הנרי שיא עולם נוסף, ב-200 מטר, אולם חסרו לו 3 מאיות כדי להשלים דאבל היסטורי.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Wij zijn TeamNL 🔥 (@teamnlinsta)

הוגלנד הוא אלוף העולם הטרי מגלאזגו למרחק של קילומטר בוולודרום (נג"ש), וכן היה שותף לזהב ההולנדי בספרינט הקבוצתי. כמו כן, הוא האלוף האולימפי מהספרינט הקבוצתי מטוקיו וסגן האלוף האולימי בספרינט האישי. בסך הכל זכה לאורך הקריירה ב-17 מדליות באליפויות העולם באופני מסלול, מהן 9 מזהב וב-18 מדליות מאליפויות אירופה, מהן 14 מזהב. היעד הגדול הבא שלו הוא המשחקים האולימפיים בפריז 2024.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג