הישג מדהים: בן 73 שבר את שיא העולם ב-50 ק"מ בקבוצת הגיל שלו

אין דרך אחרת לתאר את זה, אבל ג'ין דייקס הוא מכונה אנושית של שבירת שיאי עולם בעשור השמיני לחייו והפעם הוא שבר שיא ותיק במיוחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ג'ין דייקס הוא דמות ידועה בעולם הריצות למרחקים ארוכים וזה לא רק בזכות זה שהוא חצה כבר את גיל שבעים, אלא בעיקר משום שהתוצאות שלו במרוצים שוברים מדי שנה את טבלת התוצאות העולמית. הרץ המוערך מפנסילבניה ארה"ב יכול להיות גאה בתוצאה נוספת שתתנוסס על לוח התוצאות מנקר העיניים שלו, לאחר שהשתתף במרוץ למרחק 50 ק"מ בניו יורק ושבר את שיא העולם לקבוצת הגיל שלו בזמן של 3:56:43 שע'.

ההדים לשבירת השיא היו גדולים ובצדק, מאחר וקביעת השיא קיזז יותר מ-19 דקות מהשיא הקודם שעמד על 4:15:55 שע' והושג על ידי וויליאם הופמן מגרמניה בשנת 1997. "זו פעם ראשונה שרצתי מרתון של 3:20 שע' ועדיין נשארו לי עוד 8 ק"מ להשלים עד סוף המרוץ", אמר דייקס בהתלהבות לאחר שסיים את המרוץ. התחרות היתה בהקפות של 5 ק"מ ובהקפה העשרית והאחרונה הוא רץ בזמן של 22:27 דק'. לטענתו במהלך הריצה זיהו אותו חלק מהצופים ועודדו אותו בקריאות התלהבות.

עוד כתבות לגילאי 70+
הקשר בין איכות האימון לגיל הפיזיולוגי
איך לשמור על אורח חיים בריא בגיל 70?
ארבעת מצבי הכושר המומלצים בגיל השלישי

היה זה באוקטובר 2018, שדייקס סיים את מרתון טורונטו בתוצאה מדהימה לגילו של 2:55:17 שעות ופספס רק ב-29 שניות את השיא העולמי לגילאי 70-74 ששייך לרץ אחר שהיה בעל יכולות בלתי מוסברות, אד וויטלוק האגדי. על ההישג המטורף שלו והיכולת שרוב האנשים לא מצליחים להבין אמר דייקס: "המחשבה הראשונה שלי היתה שלוח התחרויות שלי יהיה הרבה יותר חופשי בעונה הבאה. תמיד אמרתי שהיכולת שלי להתאושש היא הכוח המיוחד שלי".

אחרי חודש וחצי בלבד, בחודש דצמבר של אותה שנה, דייקס התייצב שוב למרתון והפעם היה זה בג'קסונוויל שבפלורידה ושם סיים בזמן של 2:54:23 שניות. מדובר בתוצאה המהירה ב-25 שניות מהשיא שנקבע על ידי וויטלוק בשנת 2004. זה שיא שהרבה מאוד אנשים חשבו שיישמר לאורך זמן, אבל כנראה שדייקס חשב אחרת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג