איך לשמור על אורח חיים בריא בגיל השלישי?

בגילאים מבוגרים, הרבה פעילויות שבעבר היו טבעיות, כרוכות בחשש ובחשיבה מסוימת של "מה אם". גם טיול יכול להיכלל ברשימה זו, ולכן מומלץ לתכנן שגרה קבועה למדי שתשרה תחושת ביטחון על היציאה מהבית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הגיל השלישי של היום אינו הגיל השלישי של פעם. בעידן הנוכחי, תוחלת החיים הולכת ומאמירה, ועבור אנשים רבים תקופת הגמלאות היא פרק זמן משמעותי שאפשר וכדאי לנצל באופן איכותי ויצרני. במאמר הבא נציג מספר טיפים כדאיים לשמירה על אורח חיים בריא בגיל השלישי.

לטיול יצאנו

אוויר צח, חשיפה לשמש ישירה, מגע מזדמן ובלתי אמצעי עם אנשים שונים ופעילות ספורטיבית נינוחה – יציאה לטיולים על בסיס יומיומי מספקת את כל אלו ועוד. לפיכך, יש לה חשיבות עצומה לשמירה על בריאות פיזית ונפשית כאחד. הכוונה העומדת מאחורי המילה "טיול" היא רחבה למדי וכל אחד יכול לפרש אותה לפי ראות עיניו וקלות רגליו. העניין החשוב ביותר הוא לצאת מהבית ככל הניתן, ולא להיות סגורים בין ארבעה קירות.

חשוב לשמור על אורח חיים בריא בגיל השלישי | צילום: pixabay

בגילאים מבוגרים, הרבה פעילויות שבעבר היו טבעיות, כרוכות בחשש ובחשיבה מסוימת של "מה אם". גם טיול יכול להיכלל ברשימה זו, ולכן מומלץ לתכנן שגרה קבועה למדי שתשרה תחושת ביטחון על היציאה מהבית. בשגרה זו כלולים היעזרות בבן לוויה, יציאה למקומות קבועים או הצטיידות באביזרים מועילים כגון ויטמינים, רדיו נייד, תחתונים סופגים במידה וסובלים מדליפת שתן, או כל פריט אחר שיאפשר לכם להסתובב במרחב הציבורי ללא חשש. העיקר לא לוותר על פעילות הטיול ולהסתייע בכל הגורמים שיכולים לעזור לכם לממש אותו בנוחות וברוגע.

לא לקפוא על השמרים

תקופת היציאה לגמלאות עלולה להיות מאופיינת בקיפאון מסוים. עזיבת מקום העבודה יכולה להוביל לשלל תרחישים לא רצויים כגון הידלדלות האפשרויות החברתיות, היעדר גירויים מספקים למוח והתנוונות כללית במגוון תחומים. לגוף שלנו דרושים אימון ותחזוקה שוטפים, במיוחד בגיל זה. לכן חשוב מאוד לא לקפוא על השמרים, שכן ללא סביבה ופעילות נאותים הדרך להתדרדרות קלה ומהירה הרבה יותר.
יותר מבכל גיל אחר, הגיל השלישי דורש אקטיביות ויוזמה. חשוב ליצור סיטואציות חברתיות, להשתתף בפעילויות ספורטיביות ולהשקיע בתחביבים אינטלקטואליים שישאירו את השכל חד ובכושר. כך תוכלו לשמור על בריאותכם וגם ליהנות מסדר יום פורה ומועיל, שמותיר חיוך על הפנים רגע לפני שנשכבים לישון.

מעקב היא מילת הזהב

אף אחד לא מכיר וקשוב לגוף שלכם כפי שאתם צריכים להיות. בכל גיל ועל אחת כמה וכמה בגיל השלישי, יש חשיבות עצומה לקיום מעקב רפואי שגרתי, שמירה על תזונה נכונה ונטילת ויטמינים ותוספי מזון בעת הצורך.
הגוף הוא כלי העבודה שלנו, והוא משמש אותנו לכל פעילות שאנו מבצעים. לכן חשוב לטפח אותו ולהיות מודעים אליו ולסכנות אפשריות האורבות לו. אל תחששו לנדנד לרופאים ולקופות החולים שלכם, והקפידו לבצע כל בדיקה שגרתית ולחקור כל עניין חשוד. עדיף להיות זהירים מאשר להצטער מאוחר יותר. עם זאת, חשוב שלא לשקוע לתוך עניין הבדיקות באופן פתולוגי, ולא לתת לדבר להשפיע על קיום שגרת חיים תקינה ובריאות נפשית טובה.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג