אגדת הריצה העולמית מת בגיל 86

הרץ הקנדי המפורסם מת הלילה ממחלת הסרטן לאחר שגמא לאורך הקריירה אלפי קילומטרים ועשרות שיאים ששבר לאורך השנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם יש רץ מוכר וידוע שהמשיך לשבור שיאים גם בגיל השלישי, הרי הוא אד וויטלוק הקנדי שלאורך השנים דיווחנו כאן בשוונג על תוצאותיו המרשימות. וויטלוק שחגג לפני שבוע את יום הולדתו ה-86, היה רץ מחונן אשר החזיק בלמעלה מ-80 שיאים החל מ-1,500 מ' ועד למרתון. הוא מת הלילה לאחר שחלה בסרטן הערמונית.

צ פ ו || ראיון עם וויטלוק

הקריירה שלו היתה עמוסת תארים ולפני 13 שנה, בגיל 73 הוא סיים מרתון בזמן של 2:54:48 שע' והיה הרץ היחיד מעל גיל 70 שירד מ-3:00:00 שע'. כך גם קרה באליפות המסטרס שהתייקמה באונטריו שבטורונטו באוגוסט האחרון כאשר שבר את שיא העולם ב-5000 מ' לקבוצת הגיל שלו 85-89. התוצאה שאותה קבע לא ביישה אף רץ חובב למרחקים הללו ועמדה על 24:03:99 דק'.

אך וויטלוק, שהיה מהנדס במקצועו, לא עצר שם ורץ כאמור גם למרחקים ארוכים ובשנה שעברה, בהיותו בגיל 85, ירד מ-4:00 שע' במרתון טורונטו ורמס את השיא הקודם בכמעט 40 דק' בקטגוריית הגיל שלו – הוא סיים עם תוצאה מופלאה של 3:56 שע'. הספליט שלו במחצית המרתון עמד על 1:54:34 שע' והוא סיפר על קו הסיום כי הוא התחיל חזק מדי והקצב שלו אכן הראה שהוא עמד על 5:36 דק' בממוצע. זה היה המרתון הראשון של הרץ המיוחד הזה, לאחר שבשלוש השנים האחרונות לא השתתף במרתונים. השיא הקודם לקבוצת הגיל הזו, נקבע ב-2004 ועמד על 4:34:55 שע'. לפני שישה עשורים הוא רץ בנבחרת אוניברסיטאית באנגליה, אך לאחר שנפצע בגיד אכילס הוא נטש את עולם הריצה. את קריירת הריצה החובבנית שלו החל וויטלוק שוב רק בגיל 40 ומאז ניתן לומר כי לא הפסיק לרוץ והפך את הריצה לחלק מרכזי של חייו. באותה תקופה, בעודו עובד במשרה מלאה, התרכז וויטלוק במסגרת מועדון הריצה, בעיקר בריצות הבינוניות, 800 ו-1,500 מ'. בשנות ה- 50 לחייו, אחרי שכבר השתתף באליפויות עולם לוותיקים הדחף עזב אותו ועיסוקי החיים גזלו את זמנו. הריצה הרצינית פסקה. רק כשפרש וויטלוק לגמלאות, נותר לו זמן רב פנוי והוא חזר להתאמן ברצינות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג