היעד הבא: אליוד קיפצ'וגה וסיפאן חסן ירוצו במרתון טוקיו

שני האלופים האולימפיים הודיעו כי ירוצו במרתון המייג'ור הראשון של 2024. קיפצ'וגה: "הכנה מושלמת לקראת המטרה שלי, זהב אולימפי שלישי", חסן: "יש לי זיכרונות אולימפיים נהדרים מהעיר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליוד קיפצ'וגה וסיפאן חסן | צילום: Wikimedia

מרתון טוקיו 2024, המייג'ור הראשון של השנה שייערך ב-3 במרץ, הולך להיות מסקרן מתמיד, לאחר שאתמול (חמישי) הודיעו המארגנים על שני שמות ענק שירוצו על המסלול ביפן – האלוף האולימפי ושיאן העולם לשעבר אליוד קיפצ'וגה במקצה לגברים והאלופה האולימפית סיפאן חסן במקצה לנשים.

לכתבות נוספות בנושא:
מסביון עד אילת: סטטוס המרוצים בארץ לאחר דחיית מרתון טבריה ות"א
אחרי 24 ניסיונות ועם מגן דוד על הכובע: כוכב הרשת הצליח לרדת מ-3 שעות במרתון
סגן אלוף אירופה הושעה לארבע שנים על סימום, המדליה נלקחה ממנו

המטרה העיקרית של קיפצ'וגה ל-2024 היא זכייה שלישית ברציפות במרתון האולימפי, הישג שאף אתלט לא רשם בעבר. בהודעה הרשמית מסר: "אני מרגיש טוב באימונים לקראת המרוץ הבא שלי בטוקיו. עבורי, זו הכנה מושלמת לקראת המטרה שלי, שהיא תואר שלישי במשחקים האולימפיים בקיץ הבא בפריז. יש לי זיכרונות טובים מטוקיו, זכיתי בזהב אולימפי שם וגם קבעתי את שיא המסלול במרתון טוקיו".

אליוד קיפצ'וגה | צילום: shutterstock

קיפצ'וגה, כפי שציין בדבריו, ניצח כבר במייג'ור בטוקיו ב-2022, אז קבע שיא מסלול איכותי של 2:02:40 שעות. הוא ינסה להשיג שם זכייה שנייה בקריירה, ובסך הכל במייג'ור 12 בקריירה (ניצח גם 4 פעמים בלונדון, 5 בברלין ופעם אחת בשיקגו). בגיל 39, סביר כי לא צפויים לקנייתי המעוטר עוד מרתונים רבים, ובטוקיו מאוד רצו להביא אותו פעם נוספת לפני סוף הקריירה.

עבור סיפאן חסן, שעשתה את הגיחה מהאצטדיון לכביש לראשונה רק בשנה החולפת, תהיה זו הפעם הראשונה בטוקיו, לאחר שב-2023 ניצחה בצורה מרשימה בשני המרתונים בהם השתתפה, בלונדון ובשיקגו, בו קבעה גם שיא אירופי עם 2:13.44 שעות. נזכיר, כי ההולנדית היא האלופה האולימפית מטוקיו ב-5,000 וב-10,000 מטר וישנו סימן שאלה לגבי בחירת המקצים שלה לקראת פריז.

סיפאן חסן | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

חסן סיפרה: "אני מרגישה שטוקיו היא ההכנה המושלמת שלי לקראת פריז, כי יש לי זיכרונות אולימפיים נהדרים מהעיר טוקיו ואני מרגישה שאוכל לתדלק את האש האולימפית שלי שם. ברחובות של טוקיו, אחפש להמשיך את מסע המרתון שלי. אני רוצה ללמוד עוד בכל מרתון, כי כל מרוץ הוא שונה. אני לא יכולה לחכות להגיע לטוקיו".

נזכיר כי מי שלקח מקיפצ'וגה את שיא העולם, קלווין קיפטום הצעיר, בחר כי המרתון הראשון שלו ל-2024 לא יהיה מסדרת המייג'ור, אלא מרתון רוטרדם, שייערך ב-14 באפריל, שם הצהיר כי ינסה לשבור שוב את שיא העולם ואולי אף לרדת מגבול השעתיים הנכסף.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג