מסביון עד אילת: סטטוס המרוצים בארץ לאחר דחיית מרתון טבריה ות"א

המלחמה גוררת את ביטול האירועים ההמוניים של מעל 5,000 איש, אולם ישנם כמה מרוצים שלפי שעה עתידים להיערך. הרשימה המלאה לחודשים הקרובים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ סביון | צילום: מועצה מקומית סביון

המלחמה בישראל נותנת את אותותיה בכל תחומי החיים, והספורט הוא כמובן אחד מהם. אירועי ספורט רבים כבר נדחו בחודשים האחרונים, כאשר השבוע הגיעו שניים מהגדולים שבהם, מרתון תל אביב ומרתון טבריה, אשר הודיעו על דחייה. בתל אביב, הדחייה היא ללא תאריך יעד בשלב זה (כאשר ההערכות מדברות על הסתיו הבא), בעוד בטבריה הודיעו כי המרתון הבא ייערך בינואר 2025.

מכיוון שעבור רבים, מרוץ בחו"ל בימים אלה לא בא בחשבון מסיבות ביטחוניות, החלטנו לעשות סדר בחודשים הקרובים בלוח השנה, מתוך הבנה כי הוא עוד כמובן יכול להשתנות בהתאם למצב ולהנחיות פיקוד העורף, שכרגע לפחות, מתירות עריכת מרוצים, בכפוף לתנאי התקהלות של עד 5,000 איש. את לוח האירועים המלא תוכלו למצוא כאן.

איפה אפשר לרוץ? | צילום: צלמי שוונג

12.1 – מרוץ יוני בערבה – מרוץ שטח עם מקצים ל-2, 5 ו-10 ק"מ לזכרו של יוני פרידמן, בן מושב צופר, לוחם פלס"ר 7, שחלה במחלה קשה במהלך שירותו הצבאי ונפטר ב- 2007.

2.2 – מרתון ארץ ים המלח – ריצת שטח על הסוללה במקום הנמוך בעולם. מקצים מ-5 ק"מ ואילך, כולל חצי ומרתון וגם ריצה ל-50 ק"מ המהווה את אליפות ישראל למרחק זה.

16.2 – מרוץ סביון ע"ש עומר (ניניו) חי – בפעם ה-14 ייערך המרוץ בסביון, והפעם בהפקת שוונג. מסלולים מהירים ואיכותיים במיוחד עם תו תקן של איגוד האתלטיקה, מ-2 ק"מ עד 10 ק"מ, שאידיאליים גם למי שרוצה לקבוע תוצאה מהירה. לפי שעה, מדובר במרוץ הכביש הראשון שצפוי להיערך מאז 7 באוקטובר, וההרשמה כבר פתוחה.

מרוץ סביון | צילום: המועצה המקומית סביון

16.2 – אתגר DMR מרוץ דימונה במדבר – מרוץ שטח מ-5 ק"מ עד 30 ק"מ.

1.3 – צ'אלנג' ישראמן – בעקבות המחסור במרוצים, הוחלט בהפקת תחרות הטריאתלון המסורתית באילת לערוך גם מרוץ חצי מרתון במסגרת התחרות, לצד תחרויות איש הברזל והשלשות המסורתיות. מדובר בריצת כביש של חצי מרתון בתוואי ירידה עם נופים עוצרי נשימה שנחשבת לאחת היפות בישראל.

ריצה בישראמן | צילום: צלמי שוונג

8.3 – מרתון ירושלים – אחד מסימני השאלה הגדולים הוא המרתון הגדול האחרון שנותר בלוח השנה. לפי כל הסימנים, המרוץ צפוי להידחות/להתבטל, אולם טרם התקבלה הודעה רשמית בנושא ולכן, לפחות לפי שעה, הוא מופיע כאן ברשימת האירועים.

15.3 – מרוץ הוד השרון – אחד מהמרוצים המסומנים בלוח השנה, אליהם ההרשמה טרם נפתחה. מקצים תחרותיים ל-10 ול-5 ק"מ ומקצה עממי ל-2 ק"מ.

16.3 – מרוץ כפר סבא – גם כאן ההרשמה למרוץ טרם נפתחה וסביר כי תתבצע היערכות בהתאם למצב. המרוץ לזכרו של רס"ל זיו בלאלי ז"ל כולל מקצה תחרותי ל-10 ק"מ ועממי ל-7.5 ק"מ ו-2.5 ק"מ.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג