סגן אלוף אירופה הושעה לארבע שנים על סימום, המדליה נלקחה ממנו

אחמד עבדלוואחד האיטלקי, שעלה על הפודיום באליפות אירופה במינכן בקיץ שעבר ב-3,000 מכשולים, נתפס עם החומר האסור מלדוניום בגופו: "כל התארים והפרסים על זכיותיו נשללות ממנו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אחמד עבדלוואחד באליפות אירופה | צילום: Sandro Halank, Wikimedia Commons

רץ המכושלים האיטלקי אחמד עבדלוואחד הורשע בשימוש בחומרים אסורים והושעה לארבע שנים מכל פעילות על ידי ה-AIU (יחידת היושרה באתלטיקה). כמו כן, מדליית הכסף בה זכה באליפות אירופה האחרונה במינכן נלקחה ממנו בגין אותה הרשעה.

לכתבות נוספות בנושא:
הסרטון שהצית גל שמועות: האם יוסיין בולט בדרך לקאמבק?
אחד המרתוניסטים המהירים בהיסטוריה הושעה ל-10 שנים
קר במתקפה חריגה נגד אינגבריגטסן: "אין לו מושג, האגו שלו גדול מדי"

עבדלוואחד סיים במקום השני בגמר ל-3,000 מטר מכשולים בזמן של 8:22.35 דקות, כשרק טופי ראייטאנן הפיני מקדים אותו עם 8:21.80 דקות. אלא שבבדיקת השתן שנתן לאחר התחרות התגלה בגופו החומר האסור מלדוניום, שנמצא ברשימת החומרים האסורים של הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום בספורט.

אחמד עבדלוואחד בטוקיו 2020 | צילום:U.S. Army, Wikimedia

הרץ בן ה-27 הושעה כבר בספטמבר שעבר עד לסיום ההליך בעניינו, ועל אף שטען שמעולם לא השתמש באופן מכוון במלדוניום, הוא הורשע לאחר פתיחת בקבוקון B של הדגימה, בו אושררה הקביעה על הימצאות החומר בגופו. עדיין שמורה לו הזכות להגיש ערעור תוך 30 יום, אולם נראה כי הראיות נגדו מובהקות.

"כל תוצאותיו של האתלט באליפות אירופה 2022 ומאז 19 באוגוסט באותה שנה ייפסלו", נמסר בהודעה הרשמית, בה נכתב גם: "כתוצאה מכך כל התארים, הפרסים, המדליות, נקודות הדירוג והפרסים הכספיים על זכיותיו או ההשתתפות שלו באותן תחרויות נשללות ממנו". מי ששודרג למדליית הכסף במקומו מאליפות אירופה הוא חברו לנבחרת אוסמה זוגלאמי, כאשר בארד יזכה כעת דניאל ארסה הספרדי.

החומר האסור המלדוניום זכור במיוחד מהשעייתה של הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה אי שם ב-2016. מדובר בתרופה לטיפול באנגינה שהייתה נפוצה מאוד בעיקר במזרח אירופה ובמדינות ברית המועצות לשעבר ונכנסה בעשור שעבר לרשימת החומרים האסורים. לפי WADA, התרופה משפרת את זרימת הדם והסיבולת, מה שנותן יתרון לספורטאים שמשתמשים בה. תחילה, מי שנתפס עם החומר בגופו קיבל אזהרה או השעיה קצרה, אולם בשנים האחרונות העונשים על שימוש בה הפכו לקשים יותר, דוגמת המקרה של הרץ האיטלקי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג