מה עדיף: ריצה על מסילה או ריצה בחוץ?

כשיותר מדי חם בחוץ או יותר מדי קר, אנחנו מתחילים לפנטז על מסילת ריצה משוכללת ומתקדמת - אז מה ההבדלים מבחינה ביומכנית?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Fitness girl running on treadmill. Woman with muscular legs in gym

רוב הרצים מעדיפים לרוץ בחוץ ולא על מסילה, אחרי הכל יש רצון להיות במקום פתוח ולא לבהות בקיר. מצד שני המסילה היא מתנה משמיים כשאנחנו רוצים לשמור על תכנית האימונים שלנו כשמג האוויר בחוץ לא מאפשר לנו לרוץ או שאולי אין לנו מספיק זמן.

למה זה כל כך שונה? רצים על מסילה | צילום: Music photo created by ArthurHidden – www.freepik.com

עוד כתבות בנושא 
לא תאמינו מה היה הקצב בשיא העולם ב-100 מייל על מסילה 
ההבדלים בין מסילה לטריינר אליפטי וההשפעה על הברכיים
האם ריצה על מסילה היא פחות קשה?

"פשוט אל תצפו מהמסילה להיות שוות ערך לריצה בחוץ", אומר מאמן ספורט הסבולת מקליפורניה ריצ'ארד דיאז ומוסיף: "ההבדל החשוב בין מסילה לריצה בחוץ הוא שבמסילה אתה צריך לעשות את מה שהיא עושה ובריצה בחוץ אתה לא תגיע לשום מקום אם לא תדחוף את עצמך".

לפי דיאז, הבעיה הגדולה ביותר במסילה היא הפוטנציאל לבצע יותר מדי צעדים במיוחד כשאנחנו מתעייפים. במקרים כאלה, כשאנשים רצים בחוץ הם פשוט מאטים במקום לנסות ולהדביק את הקצב של המסילה. במצב של "צעידת יתר" עלול להיווצר עומס על שרירי השרשרת האחורית, מה שעלול לגרום לפציעות בשריר ההמסטרינג. מאמן הטריאתלון ומומחה הביומכניקה בובי מקגי מוסיף שאימוני ריצה חוזרים על מסילה חושפים אותנו לפציעות נוספות של שימוש יתר.

מתאמנים רצים על מסילה בחדר כושר

יכולה לסייע מאוד אם מודעים למגבלות שלה | צילום: pixabay

כשאנחנו רצים בחוץ שינויים קטנים בסביבה כמו מדרכות, גבעות או סלעים גורמים לנו לבצע תנועות זעירות כדי לשמור על איזון שרירים ומפרקים. עם זאת, ריצה על מסילה שטוחה בקצב אחיד עלולה לגרום לעומס עקבי בכף הרגל שעלול להיות קצת יותר מדי עבור השרירים והעצמות.

אז מה עושים עם הפוטנציאל הזה לפציעה? "יש מחקרים שלפיהם אם מכוונים את המסילה לשיפוע של 1-2% אפשר לדמות יותר את מה שקורה בריצת כביש", אומר מקגי, "השילוב בין מהירות לשיפוע לאורך האימון, אפילו שימוש באימוני עליות מתוכנתים, יוסיף לאימון על המסילה את הגיוון שיעזור להקטין את הסיכון לפציעה".

"כדי להפיק את המרב מאימוני מסילה, עליכם לדעת שלא כל המסילות יוצרו באותה מידה. אתה מקבל את מה שאתה משלם עליו", אומר מקגי שמשתמש עם המתאמנים שלו במסילה שעולה יותר מ-6,000 דולר ואותה הוא מכנה הרולס רויס של המסילות (WOODWAY 4FRONT). וגם בהקשר של מסילה זו טוען מקגי שלא כל לוחות המחוונים מדויקים לגמרי. "בגלל שהחגורה נמתחת והרכיבים המכניים נשחקים, יש לכייל מחדש את ההליכונים לעתים קרובות וזה קורה אפילו יותר כשהרצים כבדים והמכשירים באיכות נמוכה".

יש לכייל מחדש את המכשירים לעתים קרובות | צילום: Music photo created by ArthurHidden – www.freepik.com

בעבודה עם ספורטאי העילית שלו באימוני מהירות על מסילה, מקגי משתמש גם במכשיר מדידה ידני מכיוון שהדיוק חשוב באימונים אלו. עם זאת, עבור הרץ והטריאתלט הממוצע שמשתמש במסילה מדי פעם, מקגי טוען שלא צריך לדאוג מכך שהמהירות המדווחת תהיה מעט נמוכה מדי. "אני מסתכל על הזמן כעל משתנה חשוב יותר ממהירות", הוא אומר. הוא רושם את האימונים כזמן נגד מאמץ (כלומר מספר דקות בטווח דופק ספציפי).

"בסופו של דבר, כמו כל מכשיר אימונים המסילה יכולה לסייע מאוד אם מודעים למגבלות שלה. זה כלי רב עוצמה", אומר דיאז ומוסיף: "להתאמן על מסילה זה לא גזר דין מוות, זו הזדמנות להתמקד באמת במיומנויות שלך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עודד אביים הגיב:

    אני חושב שהמאמר לא מדגיש דיו את הסכנה לפציעה, אימון על מסילה מאמן את השרירים הגדולים ולא מאמן כראוי את השרירים המייצבים, נאמר זאת במאמר אך לא הודגש לגבי הסכנה.
    למשל, ריצה של מספר שבועות על מסילה, ללא יציאה לריצה בחוץ תחליש את השרירים המייצבים בקרסול וריצה בחוץ לאחר תקופה של ריצה על מסילה תאמץ את הקרסול עד כדי קרעים בפריאוסט (מניסיון אישי).
    לכן המלצתי לרוץ על מסילה כשאין אפשרות אך לשים לב ולשלב כמה שאפשר עם ריצה בחוץ.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג