גמר ליגת היהלום: שיא אירופי לאינגבריגטסן, קולמן הימם את ליילס

הנורווגי התקרב לשיא העולם של הישאם אל גרוז', אך הסתפק בשיא יבשתי איכותי, כשם יארד נוגוס קובע שיא אמריקאי בריצה. אלוף העולם בספרינט הפסיד, ורהולם נכנע לריי בנג'מין ב-400 משוכות. גם יאבי ורוחאס להטו, צפו ברגעי השיא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יקוב אינגבריגטסן | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

גמר ליגת היהלום באתלטיקה החל אמש (שבת) ביוג'ין עם מספר רגעי שיא על המסלול ובשדה. כל העיניים נישאו לעבר יקוב אינגבריגטסן, שאחרי ששבר את שיא העולם של הישאם אל גרוז' בריצת 2,000 מטר לפני שבוע, רצה לעשות זאת גם בריצת המייל ולשבור שיא נוסף של המרוקאי האגדי.

לכתבות נוספות בנושא:
חצה את קו הסיום: מו פארח רץ את ריצתו האחרונה
צפו: שיא עולם ליקוב אינגבריגטסן בריצת 2,000 מטר
צפו: וורהולם הפסיד במפתיע בליגת היהלום, ליילס וריצ'רדסון המשיכו להלהיב

האלוף האולימפי הנורווגי נעזר בשני מכתיבי קצב, וכן בטכנולוגיית האורות שמסמנת את קצב השיא לצד המסלול והיה קרוב במיוחד לשבור את השיא, אולם "הסתפק" בתוצאה השלישית בטיבה בהיסטוריה ובשיא אירופי חדש של 3:43.73 דקות, רק 0.6 שניות משיא העולם ושיפור לשיאו היבשתי של סטיב קראם מ-1985 (אגב, בתוצאה השנייה בהיסטוריה מחזיק נואה אנגני עם 3:43.40 דקות).

אם חשבתם שזו תהיה ריצת סולו, ממש לא כך היה הדבר, שכן מי שהראה שוב ניצוצות מלהיבים היה יארד נוגוס האמריקאי, אשר קבע שיא אמריקאי חדש ואת התוצאה הרביעית בטיבה בהיסטוריה עם 3:43.97 דקות. במסיבת העיתונאים לפני המפגש, אמר אינגבריגטסן לנוגוס: "רק תישאר איתי כמה שאתה יכול ואנחנו נביא אותך מתחת ל-3:46 דקות". הוא עשה, כפי שהבנתם, הרבה יותר, ואף לא היה רחוק מלעקוף את הנורווגי בעצמו בסיום.

בני נוה מציין שהיתה זו ריצת המייל העמוקה בהיסטוריה עם לא פחות מ- 11 רצים שירדו מ- 3:50 דקות, מהם 9 מ- 3:49 ו-4 מתחת 3:48. לא הייתה שום ריצה שהתקרבה לכך וזה אינו מקרי. העומק בריצת 1,500 בשנה האחרונה, שהביא גם לריצת ה-2,000 מ' האיכותית בהיסטוריה בשבוע שעבר, הוא בלתי נתפס ועוד נקדיש לכך כתבה נפרדת.

וקיבלנו עוד שלל ריצות עמוקות במיוחד על המסלול – אלופת העולם ווינפריד יאבי הברחיינית ניצחה ב-3,000 מכשולים עם התוצה השנייה בכל הזמנים, 8:50.66 דקות, לפני שיאנית העולם ביאטריס צ'פקואץ' עם 8:51.67 דקות בקרב נהדר בין השתיים. גם השלישית, פיית' צ'רוטיץ' הקנייתית הצעירה ירדה מ-9 דקות עם 8:59.65 דקות (התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה עד גיל 20).

ב-1,500 מטר לנשים פיית' קיפייגון שוב הפגינה עליונות עם 3:50.72 דקות מרשים במיוחד (התוצאה החמישית בטיבה בכל הזמנים). המעניין הוא גם כאן, העומק האדיר, כשלא פחות מ-8 רצות ירדו מ-3:58 דקות.

אפילו הספרינט הנשי ל-100 מטר הפגין איכות יוצאת דופן וחסרת תקדים, כאשר שש רצות רשמו 10.85 שניות ומטה וארבע 10.80 שניות ומטה. שריקה ג'קסון הייתה זו שניצחה בריצה הצמודה עם 10.70 שניות. לפני מארי טה-לו (10.75) ואליין תומפסון הרה (10.79 שניות). אלופת העולם שקארי ריצ'ארדסון הייתה רק רביעית עם 10.80 שניות.

בספרינט המקביל לגברים, כריסטיאן קולמן היה זה שניצח את אלוף העולם נואה ליילס, כשהשווה את תוצאת השנה עם 9.83 שניות. ליילס, שעלה לכותרות לאחרונה בעיקר בגלל אמירותיו נגד שחקני ה-NBA, הסתפק בסגנות על המסלול עם 9.85 שניות בתום עוד ריצה צמודה ומרתקת.

עוד אמש, ריי בנג'מין ניצח מול הקהל הביתי ב-400 משוכות עם שיא ליגת יהלום חדש של 46.39 שניות ותוצאתו השנייה בטיבה בקריירה. הוא הקדים בזכות פיניש נהדר את אלוף העולם קרסטן וורהולם, שקבע 46.53 שניות ומפסיד בפעם השנייה ברציפות בליגה.

קיראני ג'יימס הוותיק מגרנאדה, שניצח לראשונה בליגת היהלום אי שם ב-2011, עשה זאת בפעם הרביעית בקריירה עם ניצחון בריצת ה-400 בזמן של 44.30 שניות. מי שכיכבה בשדה הייתה שיאנית העולם בקפיצה משולשת יולימאר רוחאס, ששוב התקשתה בקפיצותיה הראשונות ופסלה פעמיים, אך בקפיצה החמישית סיפקה 15.35 מטר מרשים. עוד בשדה, צ'ייס אילי שברה את השיא האמריקאי בהדיפת כדור ברזל עם 20.76 מטר, התוצאה השלישית בטיבה בעולם מאז שנת 2000.

לתוצאות המלאות מערב התחרות הראשון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג