צפו: וורהולם הפסיד במפתיע בליגת היהלום, ליילס וריצ'רדסון המשיכו להלהיב

רק ארבעה ימים אחרי שהסתיימה אליפות העולם, מיטב האתלטים הגיעו לתת הופעה נוספת בציריך. וורהולם הופתע על ידי מקמאסטר ב-400 משוכות, אולם 9 אלופי אולופת עולם אחרים שמרו על המומנטום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
וורהולם ומקמאסטר על קו הסיום בציריך | צילום: טוויטר

ימים ספורים לאחר סיומה של אליפות העולם באתלטיקה, נערכה אמש (חמישי) תחרות ליגת היהלום בציריך, ומיטב האתלטיות והאתלטים הגיעו כדי לנצל את כושרם הטוב. תשעה אלופי עולם גם הצליחו לשחזר את ההצלחה עם ניצחונות מול 25 אלף צופים באצטדיון ציריך, אולם היו כאלה שהופתעו, כשהבולט שבהם הוא האלוף הטרי ב-400 משוכות קרסטן וורהולם.

לכתבות נוספות בנושא:
חם ביציע וחם על המסלול: האם, מתי ואיך כדאי לנסוע לצפות באליפות העולם באתלטיקה
היעד הבא: מארו טפרי ולונה צ'מטאי סלפטר ירוצו במרתון ניו יורק היוקרתי
צפו: אליפות העולם באתלטיקה ננעלה עם דרמות על המסלול

הנורווגי, שניצח בליגת היהלום בשתי עונות נפרדות בקריירה, 2019 ו-2021, הגיע הפעם רק שני אחרי מדליסט הכסף העולמי קיירון מקמאסטר, שפתח נהדר ב-200 הראשונים ולא הרפה עד לסיום, למרות מאבק מרשים. המנצח קבע 47.27 שניות, שלוש מאיות לפני וורהולם, כשאליסון דוס סנטוס, אלוף העולם מ-2022, סיים שלישי עם 47.62 שניות.

בספרינט לא היו הפתעות מיוחדות. זוכה הטריפל היוקרתי מאליפות העולם נואה ליילס, שבימים האחרונים נמצא בכותרות בעיקר בשל הציטוט שלו נגד כוכבי ה-NBA ("אלופי איזה עולם הם?"), הראה שעל המסלול אף אחד לא יכול לנצח אותו. האמריקאי קבע 19.80 שניות כדי לנצח ב-200 מטר, והקדים בשבע מאיות את אריון נייטון הצעיר וב-14 מאיות את ז'ארנל יוז הבריטי.

"כולם רוצים לנצח אותי וכולם רוצים חתיכה מהעוגה ואת הכתר", אמר ליילס בסיום בפאתוס האופייני: "אבל אני לא הולך לתת להם את זה. היום התנאים לא היום מושלמים, היה די קר על המסלול. אבל ניצחון זה ניצחון".

ב-100 אצל הנשים שקארי ריצ'רדסון ניצחה עם 10.88 שניות והקדימה את שתי הג'מייקניות נטאשה ריצ'רדסון ואליין תומפסון-הרה, שתיהן עם 11.00 שניות, כשעבור האחרונה זה גם שיא עונתי. במרחק הכפול ניצחה אלופת העולם שריקה ג'קסון עם 21.82 בדומיננטיות מרשימה.

ה-100 משוכות הייתה אחת הריצות המרתקות והצפופות בבודפשט, אולם דניאל וויליאמס הג'מייקנית הראתה גם בציריך שהניצחון שלה לא היה מקרי. היא קבעה 12.54 שניות והקדימה את האמריקאיות אליישה ג'ונסון (12.58 שניות) וקנדרה הריסון (12.59 שניות).

אלוף עולם נוסף שהופתע היה ג'וש קר הבריטי, שבעצמו הפתיע את יקוב אינגבריגטסן בבודפשט ב-1,500 מטר, והפעם נכנע לכוכב האמריקאי העולה יארד נוגוסה, שעקף בקו הסיום עם 3:30.49 דקות, רק שתי מאיות לפני קר.

ב-3,000 מכשולים לנשים ווינפריד יאבי הבחריינית שמרה על זוהרה עם עוד ניצחון, כשלקחה את ההובלה 250 מטר לסוף מביאטריס צ'פקואץ' וניצחה עם 9:03.19 דקות. ב-5,000 מטר לגברים לא ראינו קרב של ממש, יומיף קיילצ'ה דהר לניצחון ברור עם 12:46.91 דקות, שבע שניות לפני האלוף האולימפי במרחק הכפול סלמון ברגה. לורה מויר ניצחה ב-800 עם 1:57.71 דקות.

בשדה העיניים הופנו כרגיל למונדו דופלנטיס, שניצח בקפיצה במוט עם 6.00 מטר, 5 ס"מ מעל סאם קנדריק. מונדו ניסה שוב לשבור את שיא העולם והרף הוצב על 6.23 מטר, אולם הוא לא צלח במשימה, על אף התמיכה הגבית מהקהל האוהד. בקפיצה לגובה, מוטאז בארשים שזכה בכסף בבודפשט אחרי ג'אנמרקו טאמברי, ניצח הפעם עם 2.35 מטר, בעוד האיטלקי כנראה עדיין מותש מהחגיגות, סיים רק רביעי עם 2.28 מטר.

יולימר רוחאס התקשתה באליפות העולם, והצליחה לנצח למרות הכל, אולם בציריך זה כבר הלך לה הרבה יותר קל, עם הובלה מהסיבוב הראשון וניצחון ב-15.15 מטר. מי שנדרש לדרמה כדי לנצח הוא קופץ הרוחק מילטיאדיס טנטוגלו, שנזקק לקפיצה האחרונה כדי לעלות מהמקום השלישי לראשון עם 8.20 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג