גם המונסון לא עצר אותו: איש הברזל צ'יקו אברם ניצח בפיליפינים

הטריאתלט הישראלי שניצח בקבוצת הגיל 39-35 בישראמן האחרון, השיג ניצחון בקבוצת הגיל ומקום 12 כללי בתנאים קשים במיוחד במפרץ סוביק וזכה בכרטיס לאליפות העולם: "מאושר, אני יודע שאני יותר טוב כשקשה לכולם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צ'יקו אברם | צילום: צלמי שוונג

איש הברזל הישראלי צ'יקו אברם רשם אתמול (ראשון) הישג אישי נהדר, כאשר ניצח את קטגוריית הגיל שלו 39-35 בתחרות איירונמן פיליפינים וסיים במקום ה-12 הכללי בתחרות. אברם, שניצח את הקטגוריה גם בישראמן האחרון, נתקל בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד, כולל גשמים עזים ורוחות לכל אורך המסלול, אולם הצליח לסיים עם זמן של 10:59:22 שעות והשיג את הסלוט לאליפות העולם בניס.

אברם סיפר לשוונג לאחר התחרות: "התנאים היו אמורים להיות של קרוב ל-40 מעלות ומעל 90 אחוז לחות, תנאים קשים מאוד מה שהפך את התחרות לתחרות איטית. אלו לשמחתי המקומות שאני יותר חזק בהם ולכן בחרתי את התחרות הזאת, מתוך רצון לזכות בסלוט לניס, אני יודע שאני פשוט יותר טוב כשקשה לכולם, לכן בחרתי במקום הזה. התוצאות פה הן פחות או יותר כמו התוצאות בישראמן, ולא בגלל שהמסלול עצמו מאוד קשה כמו באילת, אלא בעיקר בגלל תנאי מזג האוויר".

לכתבות נוספות:
הישגים לאנשי הברזל הישראלים באליפות אירופה בהמבורג
אסון באיירונמן המבורג: רוכב אופנוע ליווי נהרג בתאונה קשה עם טריאתלט
מותה של אגדת סיבולת: ריק הויט הלך לעולמו בגיל 61

צ'יקו אברם על הפודיום בפיליפינים | צילום: פרטי

על התפנית בעלילה: "היה פה גל חום כשנחתתי, מעל 40 מעלות חום, אבל יום לפני הכל השתנה. החלו גשמים מטורפים עם רוחות חזקות של מעל 30 קמ"ש, והבנו שזה מונסון. הבנתי שצריך לשנות Mode. השינוי הזה אומר שנכנסים לים גלי מאוד, בערך 20 אחוז לא סיימו את השחייה בכלל, אז היה מאוד קשה, כולם איטיים יותר מהרגיל, אבל המטרה הייתה לשרוד ולהמשיך. שחייה הוא החלק החלש שלי, אז בכלל הקושי היה יותר גדול, אבל ברגע שזה נגמר, בכלל לא חשבתי על מה שהיה ועל הזמן האיטי הזה, לא מעניין, ממשיך הלאה".

מסלול הרכיבה: "המסלול ברכיבה יחסית בסדר, 20 ק"מ לכל כיוון, רולינג הילס, די נחמד לכאורה, אבל קיבלנו גשם זלעפות כל הרכיבה וגם רוח פנים חזקה מאוד באחד הכיוונים, שהייתה כמובן בחלק שיש יותר עלייה. יותר מזה, המד ואטים נדפק לי כבר בהתחלה בגלל הגשמים, אז הייתי צריך לעבוד לפי תחושה, שזה עוד קושי ועוד אתגר. המזל היה שידעתי מי המתמודדים שלי בקטגוריה ומי החבר'ה החזקים בתחרות, אז ברגע שראיתי שאני עוקף אותם, הבנתי שאני מתקדם בכיוון נכון. אחרי ה'פור' שנתתי להם בשחייה, הצלחתי ברכיבה לעקוף ואחריה סיימתי כבר 15 כללי. את מי שחשבתי שיהיה ראשון עקפתי ממש ביציאה משטח ההחלפה וחשבתי שאני מוביל, אבל היו עוד ארבעה לפניי שהפתיעו ולא היה לי בכלל מושג שהם שם".

הגשם השוטף בפיליפינים | צילום: צ'יקו אברם

הריצה והסיום: "למרות שחשבתי שאני כבר ראשון, לחצתי הכי חזק, רק ניסיתי להגביר, הגשם המשיך לרדת ללא הפסקה והקשה מאוד, השינוי הזה מהחום לגשם ממש מחסל את הנפש. זה היה לרוץ בשיטפון ממש. הצלחתי לעקוף עוד ועוד אנשים, ידעתי מה הקצב שלי, ראיתי שהדופק נשאר מאוזן, גם כי החום לא היה כזה קיצוני, 'רק' 32 מעלות. בסביבות הק"מ ה-20 עברתי למקום הראשון בקטגוריה. שמרתי על קצב כל הריצה, אפילו סיימתי שלישי כללי בריצה עצמה. לקראת הסוף שמרתי וסיימתי ולשמחתי התחרות הסתיימה בהצלחה, הגוף עמד בלחצים. אני מסיים, מבין שאני ראשון בקטגוריה ולמחרת אני מקבל את הסלוט המיוחל לניס, שזו המטרה שלשמה הגעתי".

סיכום: "הייתה פה התמודדות עם כל איתני הטבע – חום, לחות, גשם, רוחות, הכל הכה בעוצמה מאוד חזקה, פלוס ציוד שפשוט נדפק מהגשם. אני יכול להגיד שזה כאב, כאב מאוד, גם הראש עבד שעות נוספות. ניסיתי לחזור בראש על המנטרה 'אני שולט בגוף ולא הגוף שולט בי, אני אומר לרגליים מה לעשות ולא הן אומרות לי', אני חושב שזה מה שהחזיק אותי בפן המנטלי. אני סך הכל מתאמן כמה חודשים לתחרות הזאת, אחרי שבינואר ניצחתי את הקטגוריה שלי בישראמן, באתי ערוך, ובניס זו תהיה התחרות הרביעית תוך 13 חודשים (עשיתי גם את ויטוריה בקיץ האחרון). אני שמח, מאושר, היה לי צוות מאמנים מדהים, חברים מהקבוצה מדהימים, משפחה סופר תומכת וזה כלים להצלחה, אנחנו יכולים להיות הכי חזקים והכי טובים בפני עצמנו, אבל בלי סביבה איכותית זה מאוד מאוד קשה".

צ'יקו אברם בסיום | צילום: פרטי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג